Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.11.2013, 18:00
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.332
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Olisi kiva tietää miten sinne palotilaan saadaan happea/ilmaa, jos ei kerran ylipaineella?

Nimittäin tuo dsl polttaminen vaatii aina happea, ja silloin siitä tulee palokaasuja, joten pakoputkessa/sylinterissä aina ylipaine?

Periaatteessa vois olla mahdollista että imu-ja pakopuoli olisi niin hyvin resonanssissa, että vois teoriassa toimia?

Mutta esim. paineilmalla käynnistettävissä 2 tahti dsl voidaan antaa alkuvauhti imupuolelle paineilmalla, ja sitten perinteinen turbo alkaa toimia huuhtelupumppuna.

siis huuhtelupumpun tarkoitus on työntää ilmaa palotilaan, ja siinä samassa pakokaasut väistyvät enemmän taikka vähemmän onnistuneesti pakoputkeen.

Kerran ajatusleikkitasolla suunnitelin normaaliin 4 tahtidieseliin muutosta 2 tahtidieseliksi; eatonin remmiahtimella ja turbolla...
Tuosta on huonosti tietoa saatavilla. Kyseinen kone oli ykspyttyinen poksutin, pienitehoinen paikalliskone.

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit


Sivu luotu: 13:25 (GMT +2).