Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76
Olisi kiva tietää miten sinne palotilaan saadaan happea/ilmaa, jos ei kerran ylipaineella?
Nimittäin tuo dsl polttaminen vaatii aina happea, ja silloin siitä tulee palokaasuja, joten pakoputkessa/sylinterissä aina ylipaine?
Periaatteessa vois olla mahdollista että imu-ja pakopuoli olisi niin hyvin resonanssissa, että vois teoriassa toimia?
Mutta esim. paineilmalla käynnistettävissä 2 tahti dsl voidaan antaa alkuvauhti imupuolelle paineilmalla, ja sitten perinteinen turbo alkaa toimia huuhtelupumppuna.
siis huuhtelupumpun tarkoitus on työntää ilmaa palotilaan, ja siinä samassa pakokaasut väistyvät enemmän taikka vähemmän onnistuneesti pakoputkeen.
Kerran ajatusleikkitasolla suunnitelin normaaliin 4 tahtidieseliin muutosta 2 tahtidieseliksi; eatonin remmiahtimella ja turbolla...
|
Nuo kaikki linkittämäni koneet on 2t dieseleitä ilman erillistä huuhtelupumppua ja toimivat niin miksi pienemmät 2t dieselit ei toimisi? Vai oonko nyt ymmärtäny väärin jonku kohan. Luetaanko 2t koneen kampikammiokin huuhtelupumpuksi? Sellainenhan se tavallaan on.
4T dieseli kaksitahiksi, no ei oo ainakaan turhan vaatimaton suunnitelma. Imu ja pakoventtiilit aukeamaan yhtäaikaa ja ahdin painamaan ilmaa koneeseen? Entä jos dieselöis perinteisen 2-t bensakoneen? kaasuttimet pois ja pumppu kylykeen. Uus elämä vanhoille V6 peräprutkuille.