Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.11.2013, 17:24
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
4,5" korotus kyllä vaatii pudottavaa pitman armia vaikka olisi high steer palikatkin...-
Minkä takia tuota tarvitaan? Hajoaako jotain, vai ei toimi kunnolla ilman? Itellä ollut nyt jonkun vuoden 4,5" korotuksella auto ilman tuota ja ihan toiminut. Kun en ole tiennyt, että tarttisi tuon, niin en ole laittanut.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.11.2013, 17:49
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
Minkä takia tuota tarvitaan? Hajoaako jotain, vai ei toimi kunnolla ilman? Itellä ollut nyt jonkun vuoden 4,5" korotuksella auto ilman tuota ja ihan toiminut. Kun en ole tiennyt, että tarttisi tuon, niin en ole laittanut.
Pitman armiin kiinnittyvän nivelen liikevara ei riitä ja nivel saattaapi hajota. Ite hajotin pari osaa ennen kuin tajusin mistä on kyse. Enempi droppia omaavalla pitman armilla sai myös tasattua pyörien kääntymissuhdetta oikean ja vasemman puolen välillä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.11.2013, 18:01
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Pitman armiin kiinnittyvän nivelen liikevara ei riitä ja nivel saattaapi hajota. Ite hajotin pari osaa ennen kuin tajusin mistä on kyse. Enempi droppia omaavalla pitman armilla sai myös tasattua pyörien kääntymissuhdetta oikean ja vasemman puolen välillä.
Tuo kuulostaa ihan loogiselta, että nivel voipi ottaa itseensä, jos liikevarat ei riitä. Pitääpä vaihtaa ko. osa, jos nivelen joutuu vaihtamaan. Kumpaan suuntaan kääntyy enemmän, jos on orkkisvarsi paikoillaan? Ei nyt muista sitä geometriaa ulkoa.

Itse aiheeseen: mulla on tuolla saman ikäiseen XJ:n liittyvistä puuhasteluista kuvia albumissa, jos vaikka jotain vinkkiä löytyy johonkin.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.11.2013, 23:22
Laitinen88:n Avatar
Laitinen88 Laitinen88 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 20.11.12
Sijainti: Lahti
Viestit: 211
Perusasetus

Joo no ehkä kannattaa kuunnella viisaampia ja jättää noi viri viri halppis ratkasut rakentamatta. Joo on abs malli joten kait siin on isommat ristikot sitte? mulle tulee kyl riittää toi 33" pyörä tähän alkuun tosi hyvin ja noin 3-3,5" koro lukko on etsinnän alla ja jouset etee oli hyvätietää et kävis v8 malli ja tota lisä koroketta aattelinki aluks koittaa

Kaikkea kannattaa kokeilla nii voi olla viisaampaa sanottavaa joskus muillekki

Tukivarsist sen verran et mitkä olis hinta/laatu suhteeltaa hyvät ja entä takapäässä iskareitten paikan vaihdolla lisää roikku pituutta?
__________________
Autot... mikä ihana tekosyy

Viimeksi muokannut Laitinen88 : 02.11.2013 23:25
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.11.2013, 23:23
Laitinen88:n Avatar
Laitinen88 Laitinen88 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 20.11.12
Sijainti: Lahti
Viestit: 211
Perusasetus

Kattelin pihalla olevaa raudan määrää tänää mitä kaikkee aijon upottaa siihen nii kuinkaha paljon tulee lisäpainoo
__________________
Autot... mikä ihana tekosyy
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.11.2013, 00:32
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.444
Perusasetus

Jeps, edessä noi V8 grandin vieterit + parin tuuman korokepalat futaa budjettiratkaisuna ihan hyvin, ja siihen jotkut pidemmät kelpo iskarit. Taakse tosiaan kokonaan uudet pakat eikä mitään virityksiä. OME:lla on kohtuu hyvin joustavia matalamman korotuksen pakkoja, mutta ne on varsin kalliita. Rough Countrylla on ihan ok hintaisia n. 3" korottavia.

Hinta- laatusuhteelta hyviä tukivarsia on esim. Rough Countrylla, tosin niitten maalaustyön laatu on ihan täyttä paskaa. Pallonivelet kuitenkin ihan ok ja toisessa päässä olevat kumipuslat on saman valmistajan kuin alkuperäisetkin. Suosittelen ostamaan sekä ylä- ettå alavarret, ja säädettävää mallia. Vähintään kuitenkin noi alavarret. RC:n iskareita en oikein voi suositella, kato jotain muuta

Takana voi ja kannataa nostaa kantotutkat korkeammalle, eli iskarikiinnikeet akseliputken tasoon. Silloin melkeinpä vakioiskaritkin pitäisi riittää. Säästyt samalla siltö tuskalta, kun kuitenkin yläpään kiinnityspultit katkeaa irrottaessa jousipakkojen pultit (varsinkin etummainen, ja riipukkeen ylempi) on usein aika vittumaisia..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan jeep cherokee -92 JussiAntero O/M/V Ajoneuvot 1 11.08.2013 16:54
Ostetaan jeep cherokee -92 JussiAntero O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 31.05.2013 23:19
Myyty Jeep Cherokee -92 mikas67 O/M/V Ajoneuvot 6 09.10.2010 20:25
Myyty Jeep XJ-Cherokee -92 kuningaskulkuri O/M/V Ajoneuvot 6 21.08.2009 08:30
Jeep Cherokee -92 -> Kartsa Tekniikka & Jutustelu 2 13.06.2005 06:55


Sivu luotu: 04:28 (GMT +2).