Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Viestiketju on lukittu

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 02.11.2013, 01:07
33SD:n Avatar
33SD 33SD ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 20.03.04
Sijainti: Etelä-Karjala
Perusasetus

Kopsasin tämän tekstini tuolta toisesta topicista tännekin kun vituttaa taas niinku pientä oravaa ku käpy on jäätyny. Sormissa paljon pieniä kipeitä halkeamia eli taas on jossain ruuassa ollut tuota perinteistä suomalaista maustetta, CHILIÄ.

"Siis olen allerginen vahvoille mausteille eli lähinnä chilille ja ehkä myös cayannelle.
Pidän vahvasti maustetusta ruuasta ja menikin monta vuotta ennenkuin tajusin allergiani.
Aina ravintolassa syödessä ja grillillä tuli otettua jotain chilillä maustettua.
Ajoittain helvetillisiä kutinakohtauksia käsissä, yöllä emäntä heräsi siihen että minä raavin käsiä unissani. Kutina käsissä oli melkein päivittäistä enkä osannut yhdistää sitä ruokaan.
Alkaa kutinalla sitten tulee näppyjä tai halkeamia.
Jossain vaiheessa, vuosia sitten tuli semmonen ahaa elämys, että jos heräsin käsien kutinaan(tai emäntä heräsi kun raavin käsiä), niin mietin edellistä iltaa ja päivää, mitä olin syönyt.
Tajusimme että juurikin silloin kun oli haettu ne tuliset kebab-mätöt grilliltä niin seuraava yö oli yhtä helvettiä. Aloimme tutkimaan tarkemmin ruoka-aineitten mausteita ja karu totuus selvisi pikkuhiljalleen. Chiliä käytetään valmisruuissa, marinadeissa ja salaatinkastikkeissa ihan helvetin paljon. Perus sinapissakin/ketsupissakin saattaa olla chiliä mausteena. Myös useimmissa metvursteissa, grillimakkaroissa ja nakeissa on chiliä. "Hauskimpia" ruokia on nämä joiden tuoteselosteessa on "mausteet mm:" On todella vaikeaa löytää ruokaa jossa ei olisi chiliä.
Varmin keino on ostaa täysin maustamattomat lihat kaupasta ja maustaa ne itse.
Ja muutenkin valmistaa ruuat itse eikä osta koskaan mitään valmisruokia vaikka olisi kuinka kiire.
Mielenkiintoista on myös se seikka että useimmat curryt sisältävät chiliä!
Chilihän kuuluu myös perinteisen maksamakkaran mausteisiin.

Täytyy sanoa että en todellakaan ymmärrä minkä helvetin takia chiliä pitää tunkea joka paikkaan. "

Nyt tavoittaa myös whatsappilla.
Vanha 02.11.2013, 02:56
Lord of flies Lord of flies ei ole kirjautuneena
Sekalainen tyhjäntoimittaja

Rekisteröitynyt: 28.03.12
Sijainti: Suomi
Perusasetus

^Toi on kyllä paska homma, jos pitää mausteisesta ruuasta ja on allerginen chilille.

Tokihan saa mausteista ja tulista kyllä ilman chiliäkin.

Itekkin tykkään tulisesta, omalla kohdalla varsinkin chilistä tykkään.
Nyt odotellaan tammikuuta että voi laittaa naga jolokin itään ja kasvattaa oman maailman toiseksi tulisimman chilin noiden parin muun seuraksi.
Toki silloin samalla pistetään liuta muita chilejä kasvaan
Vanha 02.11.2013, 04:41
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 33SD Näytä viesti
Kopsasin tämän tekstini tuolta toisesta topicista tännekin kun vituttaa taas niinku pientä oravaa ku käpy on jäätyny. Sormissa paljon pieniä kipeitä halkeamia eli taas on jossain ruuassa ollut tuota perinteistä suomalaista maustetta, CHILIÄ.

"Siis olen allerginen vahvoille mausteille eli lähinnä chilille ja ehkä myös cayannelle.
Pidän vahvasti maustetusta ruuasta ja menikin monta vuotta ennenkuin tajusin allergiani.
Aina ravintolassa syödessä ja grillillä tuli otettua jotain chilillä maustettua.
Ajoittain helvetillisiä kutinakohtauksia käsissä, yöllä emäntä heräsi siihen että minä raavin käsiä unissani. Kutina käsissä oli melkein päivittäistä enkä osannut yhdistää sitä ruokaan.
Alkaa kutinalla sitten tulee näppyjä tai halkeamia.
Jossain vaiheessa, vuosia sitten tuli semmonen ahaa elämys, että jos heräsin käsien kutinaan(tai emäntä heräsi kun raavin käsiä), niin mietin edellistä iltaa ja päivää, mitä olin syönyt.
Tajusimme että juurikin silloin kun oli haettu ne tuliset kebab-mätöt grilliltä niin seuraava yö oli yhtä helvettiä. Aloimme tutkimaan tarkemmin ruoka-aineitten mausteita ja karu totuus selvisi pikkuhiljalleen. Chiliä käytetään valmisruuissa, marinadeissa ja salaatinkastikkeissa ihan helvetin paljon. Perus sinapissakin/ketsupissakin saattaa olla chiliä mausteena. Myös useimmissa metvursteissa, grillimakkaroissa ja nakeissa on chiliä. "Hauskimpia" ruokia on nämä joiden tuoteselosteessa on "mausteet mm:" On todella vaikeaa löytää ruokaa jossa ei olisi chiliä.
Varmin keino on ostaa täysin maustamattomat lihat kaupasta ja maustaa ne itse.
Ja muutenkin valmistaa ruuat itse eikä osta koskaan mitään valmisruokia vaikka olisi kuinka kiire.
Mielenkiintoista on myös se seikka että useimmat curryt sisältävät chiliä!
Chilihän kuuluu myös perinteisen maksamakkaran mausteisiin.

Täytyy sanoa että en todellakaan ymmärrä minkä helvetin takia chiliä pitää tunkea joka paikkaan. "
Ai Sattana... :/

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vanha 02.11.2013, 08:01
wuntzikka wuntzikka ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 15.06.10
Sijainti: ristiina/salo
Perusasetus

taas kerran nuo kemsun äärivalot ja edellisen omistajan sähköjen liitokset, kuori johdot-kierrä karvat yhteen-teippiä tai jotain kutistesukan tapaista.

tai siis helppojahan tuollaiset on korjata, käy aina puristamassa johtoja jostain kohtaa...
Vanha 02.11.2013, 17:22
Ooppeli:n Avatar
Ooppeli Ooppeli ei ole kirjautuneena
Veteraani

Rekisteröitynyt: 28.01.06
Sijainti: Kerimäki, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wuntzikka Näytä viesti
taas kerran nuo kemsun äärivalot ja edellisen omistajan sähköjen liitokset, kuori johdot-kierrä karvat yhteen-teippiä tai jotain kutistesukan tapaista.

tai siis helppojahan tuollaiset on korjata, käy aina puristamassa johtoja jostain kohtaa...
Samaa vika omassa gemsussa. Näppiliitoksia ja johdot roikkuu miten sattuu missäkin.

Mut vitutuksen aiheeseen. Meinasin gemsun takapuskuriin tehdä reiän led-pakkivalolle. Eikö perkule se 10€ rälläkkä hajonnu just tänään. Onhan se jo 5 vuotta toiminut ok. Toiminta savut karkasi ulos
Vanha 02.11.2013, 20:42
Venttiseiska Venttiseiska ei ole kirjautuneena
Jäsen

Rekisteröitynyt: 08.04.13
Sijainti: Huittinen, Finland
Perusasetus

Elokuun lopussa alkanut "alamäki"...

Ensin tuli SAV (lukinkalvon alainen aivoverenvuoto), jonka jälkitautina tuli aivokalvontulehdus ja parisen viikkoa olin sairaalassa, TYKS teho- ja neurologinen osasto ja SatKS neurologinen osasto...

Verenpaine-lääkitys määrättiin, silti on "hiukan" paineet koholla!

3kk sairauslomaa ja ajokieltoa tuli noin "alkajaisiksi", saattaa jatkoa tulla kun huimausta jne ollu havaittavissa.

Naperoa käytin emännän kans konttorilla sairaalasta pääsyn jälkeen, korroosiovaurioita löytyi, takaa lehtijousien riipukkeet välykselliset,etuaks. ylätukivarren pallonivel välyksellinen ja korjauskehotus merkinnän sai: etuaks kallistuksenvakaajan korihela (sisempi), takapuskuri puuttuu ja vasen sisempi vetonivelen suojakumin kiinnitys...

Ja Kelalta tulee rahaa ovista ja ikkunoista JA V*TUT!!! Inan alle 1200€/4vko jää käteen ja töissä ollessa toi oli melkein 2vko netto verovapaine korvauksineen...

Edit: onneks sain Haperon sellaiselle korjaamolle nosturille, ettei ole mikään kiire ja saa itse tehdä, kun jaksaa ja viitsii!

Viimeksi muokannut Venttiseiska : 02.11.2013 20:45
Vanha 04.11.2013, 08:28
_Jape_:n Avatar
_Jape_ _Jape_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++

Rekisteröitynyt: 24.01.12
Sijainti: Lahti
Perusasetus

vituttaa tää viikkoja ja kuukausia kestänyt auto (patrolli) kuume
Vanha 04.11.2013, 09:47
pahvi_ pahvi_ ei ole kirjautuneena
Konkari

Rekisteröitynyt: 08.12.11
Sijainti: Savonranta
Perusasetus

Poltteloo sama tauti, oon makkaillu lompakko ohalla ja tuijotellu tiliotetta eikä tunnu auttavan.

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kerro mikä ei vituta... miksi on hyvä olla? FinnDRZ Chit-Chat 1829 07.01.2013 09:50
Kerro mikä vituttaa vuonna 2012! Rompe1 Chit-Chat 1140 03.01.2013 18:50
kerro mikä vituttaa tjl Chit-Chat 4977 12.04.2012 08:28
Kerro peräkärrystäsi Blaaseri Tekniikka & Jutustelu 35 08.07.2007 20:10
Mikä auto peltoautoksi vuonna 2020? samisami2 Chit-Chat 13 05.09.2005 08:32

Sivu luotu: 20:31 (GMT +2).