Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #5  
Vanha 24.09.2004, 17:05
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Kaipa se muutaman kilowatin vie, jos verrataan sähkövinsseihin jotka vetivät muistaakseni parhaimmillaan jonkun 4-600 A rompetorilla (=> ehkä 5-10 kW moottorille, josta arvatenkin n. puolet hukkuu lämpönä, välityksistä en sähkövinsseissä tiedä), ei moottorin kyllä pitäisi ihan helposti hyytyä, Toyotan vinssissä kun on se 40:1 välitys.

Mekaaniset välityksethän eivät välitä tehosta sellaisenaan, niiden kestävyys (ja mitoitus) riippuu ihan pelkästä väännöstä [Nm] mutta jos nivelissä on klappia tms. kummallista voi värähtelyt aiheuttaa ongelmia jyrkässä suhteessa kierrosnopeuden kasvamiseen. Eli välityksiä vaan laskemaan, vinssin päästä lähtien arvioitu maksimitaakka, rummun halkaisija, kuinka monta kierrosta on kelalla, se lieriövaihteisto onkin jo sen 40:1, ja sitten voimansiirto siihen millä sitä nyt ikinä pyörittääkään.

Minkälaista rakennelmaa olet virittelemässä?


Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Vinssin stefa? Tekniikka & Jutustelu 18 15.09.2008 08:24
Vinssin vahvikelevy!? Setä Tekniikka & Jutustelu 0 21.05.2006 19:54
Bj:n vinssin pto Jull Tekniikka & Jutustelu 12 05.11.2005 11:30
vinssin purku? Tekniikka & Jutustelu 6 17.08.2005 13:43
Vinssi ja vinssin kopiot. vinkkejä vinssin ostoon! Glutton Tekniikka & Jutustelu 7 03.07.2005 12:49


Sivu luotu: 23:24 (GMT +2).