![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Vituttaa ettiä sitä vikaa kalliita osia vaihtamalla! Mutta sen takia ainakin minä kyselen näitä juttuja täältä. Harraste auto koko peli! Mutta jeepillä pitäis joka aamu vaan lähteä ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tänä aamuna oli pitkästä aikaa muutama pakkasaste, ja kas, Jeppe starttas nätimmin kuin kesäkellllä ... Eli, jotain näennäistä muutosta kuitenkin suutinrämppäilystä ...
Tarvii nuo suutinten väliset paluuletkut uusia pikimmiten, ovat aika haperon oloisia ...
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 31.10.2013 10:43 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
paluu / ylivuotoletkut uusittu MB maailmasta tutumpiin GATES 3.2 laatuletkuihin, ja käynti / käynnistyminen sivistyy
![]() tänään ajeltiin parisataa kilometriä maantietä, ja lähtiessä lykkäsin paisariin nestemäistä astianpesukoneainetta tujauksen, kotiin tullessa hiukan jäähdyttelyä ja wanhat nesteet ulos, aika ruosteen värjäämää tuli samalla termari pois, kun hiukan on lämmöt vaeltaneet, ja kas, löytyi tuollainen harvainaisempi liukuvasäätöinen termari ! nyt, huuhdotulla järjestelmällä, uusilla kirkkaan vihreillä liemilllä ja 80 ast termarilla, lämmöt ajossa OBD skannauksella 79 -> 81 -> 79 astetta ... ![]()
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 02.11.2013 20:33 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
No niin, aikaisemmin valitin täällä tai jeeppi palstalla yhtäkkiä alkaneesta jurinasta ja tärinästä ylämäkeen veättäessä. Tänään kävin yhden automaattilaatikko tietäjän luona ja kaveri kävi koeajolla ja totes, että ei lyö turbiinilukkoa päälle. Sehän se siihen ylämäkeen veättäessä laukes päältä. Enpä tuota ite hoksannu, että luistaa nyt kokoajan veto päällä. Kysymys kuuluu, onko tuo nyt sitten sähkövika, vai joku muu mikä sen on kesken ajon heittäny pois päältä?
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Niin siis eikö se mene ollenkaan päälle, vai tyyliin OD päällä tippuu isommassa mäessä tai reilummalla kaasulla pois? Jos ei mene ollenkaan päälle missään tilanteessa, tai on osittain päällä mutta luistaa niin kyseessä on vika. Jos taas tippuu pois päältä mäkeen tultaessa tai reilummassa kiihdytyksessä niin on ihan normaalia. Mitään tärinää siitä pitäisi tulla jos lukko on kokonaan normaalisti auki. Jos taas lukko yrittää olla päällä, mutta muuntimen lukko luistaa niin sehän on vähän sama kuin ajaisi manuaalilla kuluneella kytkimellä niin että se luistaa (ja täristää).
Kyseessä voi olla muuntimen lukon solenoidin tai ohjauksen vika (selvinnee testerillä tai mittaamaalla?), tai jos solenoidi ja äly on kunnossa, niin sitten on luultavasti muuntimen lukitus tullut tiensä päähän. Kuluva osa sekin on.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Autoon vaihdettiin kesällä tehdas kunnostettu turbiini, kun vuoti öljyä. Oireet alko n.2vk sen jälkeen. Eli olis tuo turbiini paskana.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
mites kellää toimivaa 1-suutinta, jossa toi anturi, pääsis kokeileen oman toiminnan ku välis vetää ja rytkyttää ku kuuluuki mutta välis taas hanki 100km/h kiihtyä.
__________________
Team Rajaka Kaikki maasturit loppuu kirjaimeen J Etenkin suzuki sJ |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tyhmä kysymys, miten paluuletku voi vaikuttaa käynnistyvyyteen, vuotaa painepuolen suuttimen läpi tyhjäksi? vai mitä käy? Mulla aivan sama homma nimittäin, käyntiin lähtee "palmun alta" jos ei ole seisonut, yön yli seisoo tai vaikka tunnin, niin on pitkä vieteri startissa, aivan sama onko kuuma vai kylmä.. Ja seisomisen jälkeen saattaa ekaan risteykseen stumpata, jos ei mennä reilulla kaasulla. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
... tää on merkillinen ilmiö, mutta jonkinlaist pier...skelyä se teettää - koneessa ![]() työntääkö ne sitten kuohan pumpulle, ja sitä kautta kiusaa etenkin käynnistäessä / pienillä kierroksilla
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Palstaa jonkin aikaa seuranneena mutta vasta äskettäin rekisteröityneenä ajattelin ilmiantaa itseni wj:n omistajana.
Pihasta löytyy siis -99 Laredo 4.0L jossa oli ostaessa Trail Masterin 2" koro. Huolta ja murhetta on tuottanut oletettu PCM:n hajoaminen joka sittemin osoittautuikin kampiakselin asentoanturin hajoamiseksi (ei saanut PCM tämän takia virtaa). Keulalle on ilmestynyt vetopisteet ja pätkä U-palkkia mistä onnistuu tarvittaesssa myös tunkkaus. Tarkoituksena olisi toistaiseksi pitää auto nykyisessään kunnossa koska on ainokainen. Palkki helmat tosin on käyny mielessä. Kuvia tulee jahka saan niitä koneelle.
__________________
Jeep Grand Cherokee 4.0l I6 -99 MMC |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ei mene aikaakaan, kun huomaat et mopo on lähteny aika päiviä sit jo lapasesta... ![]()
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Unimoggeja ja jutustelua aiheesta | pee | Tekniikka & Jutustelu | 694 | 26.07.2025 22:25 |
Myyty jeep grand cherokee wj korotuspalat ja iskarit | jämtilaika | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 7 | 13.11.2013 10:11 |
jeep wj simpukka? | pikkujussi1 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 24.02.2013 18:52 |
Ostetaan Ostetaan Jeep WJ 2" korotuspalikat ja spacerit! | Jeepp | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 03.10.2012 20:34 |