![]() |
|
|
|||||||
| Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Vaan kysäiseppäs joltain 14-20 vuotiaalta mitä lintta tarkoittaa niin ymmärrät miksi sitä ihmettelen Ja miksi auto ensilumilla kulkisi vinossa/kallellaan? Kyllähän ne sladissa eli nykynuorten mukaan lintassa menee
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Sehän johtuu vain kirjoitusvirheestä
![]() Vaikka "nykynuoriso" käyttää jotain sanontaa yleisesti, niin ei se tarkoita, että he olisivat välttämättä oikeassa. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Muija vaihtu puolta nuorempaan
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Onneks ei o muijaa ollenkaan.
Pääsee paljon helpommalla... ja halvemmalla. ![]()
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Onhan se noinkin
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
|
#7
|
||||
|
||||
|
No kun on PERJANTAI !!!
Martti Servon sanoin On viiiikonloppu eessä Taas...
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem Koeta välttää halpoja kopioita |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Vaan mitkä taustat? ; ) Ajatus leikki että Pesix 30v exä 50v uusi (vai olisiko nykyinen korrektimpi ilmaisumuoto?) ikäero 5v. Ja jos asianomainen 40 ja uusi kumppani 20. Sou?
Jos suhde toimii, niin mikä siinä ikäerossa sitten muka mättäisi? Jos erotus oikeasti suuri, niin voi ehkä siellä elinkaaren loppupuolella tulla jotain bropleemaa, mutta sekin lienee tapaus kohtaista. Fraulla kolmikymppiset edessä, itsellä nelikypäset jo jonkun matkaa takana, ja kohta kymmenen vuotta yhteistä latua lykitty. On ollut hiihdellessä sekä ylä että alamäkiä, pakkasta ja suojaa sekä joskus katkennutta sauvaa (siis niitä missä on sompa! Eikä patterit lopu), mutta yhtään kunnon/todellista riitaa emme ole saaneet aikaiseksi mikä taasen tuntuu aika yleiseltä parisuhteissa ikään katsomati. |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Juu ei se ikäero välttämättä mitään meinaa. Työkaveri on pikkusen reilu 50v. ja akkansa 28. Vajaa kymmenen vuotta nekin on kimpassa kulkeneet.
__________________
HJ61 MMC |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Kauppajonossa kärvistelin jonkun hiihtelijän sählätessä lottojensa kanssa. Alko jo vähän otsaa kuumotamaan mutta se vaihtui huvitukseksi kun naapurijonossa oli pikkuinen mummeli jonka ähräämistä olin jo aiemmin seurannut. Mummilla oli kärryssä parikin sandelssi packia, lensivät muuten REIPPAASTI hihnalle vaikka muuten oli semmoista vanhan ihmisen hidasta vänkäämistä kamojen kanssa.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
|
#11
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
38 itsellä ikää ja nyk muija 19, et ei ongelmia. Jotenkin vaan tuntuu et virtaa tullu myös itselle lisää. Enään ei vituta duunissakaan niinkuin ennen ![]() Katsellaan kui täst eteenpäin, maailma on avoin, huom voi olla että karisee suomen tomut jaloista, mut katsotaan. |
|
#12
|
||||
|
||||
|
Onnea kestävälle pohjalle
Mut on se välillä kiva koittaa teinip*lluaki..
|
|
#13
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Tossa äskön duunissa noita amiska heppuja riivasin joista 15:ta kuudella takapotku, ja kaikki tunsi useita joilla myös on. Tämän kapean otanna mukaan ketään ei mieltänyt linttailua/linttaamista synonyymiksi sladittelulle tahi driffailulle, vaan kaikilla lintta assosioitui tähän "sinun" Jenkki osastoon, kuluneisiin kenkiin, sekä ylipäänsä johonkin joka on vinossa, lanässä tai kallellaan. Kysymykseen "Missä autoilussa muussa yhteydessä kuin paskat jouset voisi sanaan lintta/lintassa/lintallaan (tai miten sitä nyt sitten taivutellaankaan?) yhdistää?". Oli mielenkiintoista huomata että kolmen mielestä auto voi liukkailla mennä kaarteessa lintassa, mutta se ei heidän mielestään ollut varsinaista sladittelua vaikka olisikin tahallista. Neljän mielestä se liittyi yhdistelmäajoneuvonkuljettajan mahdollisiin ongelmiin peruuttaessa. Jälkimmäisestä itse tottunut käyttämään "linkussa", vaikka harvemminpa mitään pakettia nyt ihan oikeasti linkkuun saa, joten kyllähän se lintassa siihenkin passaa. |
|
#14
|
||||
|
||||
|
__________________
WUOKSI OFFROAD |
|
#15
|
|||
|
|||
|
saa olla pitkästä aikaa vähän enemmän kotona
ja samalla kattoo ku koira nukkuu täysin selällään ketarat taivasta kohti
__________________
t5 portteri -07 mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät |
|
#16
|
||||
|
||||
|
Olen laihtunut 13 kiloa.
Nyt huonompi polvenikin kestää taas painoni ilman jatkuvia kipuja .
|
|
#17
|
||||
|
||||
|
Osuisi ehkä paremmin nilkkaan jos viestiketju olisi toinen, eli tuo: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=92289 http://forums.offipalsta.com/images/icons/icon12.gif
Voin puolustautua sillä että olen Helsinkiläinen: Eräs abiturientti kuvaili ylioppilasaineessaan sairaalatyötä muun muassa näin: ”Aamulla keräillään sängystä yön aikana putoilleet mummot ja katsotaan, ketä tarvitsee röntgeniä.” Opettaja oli, aivan oikein, vetänyt punakynällä viivan ketä-sanan alle. Kirjakieli ei tunne tällaista ketä-sanan käyttöä. Kokelaan lipsahduksen kuitenkin ymmärtää: ketä merkityksessä ’kuka’ kuuluu nuorten puheeseen ja on siitä peräisin. Sanotaan esimerkiksi: ”Ketä se oli jota sä moikkasit?”, ”Ketä soitti?”, ”Ketä koputti oveen?” Ketä-muoti esiintyy jo 1920-luvun Helsingin slangissa; kyse ei siis ole aivan nuoresta ilmiöstä. Murteissakaan ketä-käytäntö ei ole aivan tuntematon; sitä tavataan nimittäin Turun itäpuolella aina Lounais-Hämettä myöten. On kuitenkin luultavaa, ettei murteilla ole ollut osuutta Helsingin ketä-muodin syntyyn. Kaupunkikielen ja murteiden ketä ovat toisistaan riippumattomia. Kirjakielessä ketä on ken-sanan taivutusmuoto, sen partitiivi. Perusmuoto ken on nykykielessä harvinainen, lähinnä ylätyyliin kuuluva. Sen tilalla on kuka. Sanojen ken ja kuka taivutusmuodot ovat sekoittuneet, ja ne muodostavat yhdessä ns. sekaparadigman: yksikön nominatiivina on kuka, mutta muut sijat saadaan ke-vartalosta (kuka, kenen, ketä, ketkä, keiden, keitä). Voisi ajatella, että ketä-ilmiön syynä on ollut tarve päästä eroon ku- : ke-vaihtelusta. Valitsemalla ketä nominatiiviksi tähän tavoitteeseen päästäänkin. Valinta aiheuttaa kuitenkin uuden ongelman: sama muoto on nyt sekä nominatiivina että partitiivina. Kaiken lisäksi ketä on puhekielessä paitsi yksikön myös monikon partitiivi, ja esimerkiksi lause ”Ketä sä tarkotat?” voi viitata yhtä hyvin yhteen kuin useampaankin henkilöön. Ku- : ke-vaihtelusta eroon pyrkiminen ei ehkä olekaan ketä-nominatiivin aiheuttaja. Selitysyritys on siis ollut turha. Vai onko sittenkään? Se saattaa nimittäin tarjota rakennusaineet toisenlaiselle selitykselle. Äidinkielenään suomea puhuvalle ei puhekielen lause ”Ketä sieltä tulee?” ole ongelmallinen. Se on tulkittavissa vain yhdellä tavalla: ’keitä sieltä tulee’. Ruotsia äidinkielenään puhuvalle lause voi tuottaa pulmia. Suomen partitiivi on vieraskieliselle vaikea sija; sitä on hankala pitää erossa nominatiivista. Kun monikkomuoto esimerkkitapauksessa lisäksi on aivan yksikön kaltainen, virhetulkinnan mahdollisuus kasvaa entisestään. Ei olekaan ihme, jos vieraskielinen antaa lauseelle ”Ketä sieltä tulee?” tulkinnan ’kuka sieltä tulee’. Hän hahmottaa ketä-muodon yksikön nominatiiviksi ja alkaa käyttää sitä yksikön nominatiivin tavoin. Lauseet ”Ketä puhuu?” ja ”Ketä soitti?” käyvät mahdollisiksi. Käyttötavasta tulee muoti, jonka myös suomea äidinkielenään puhuvat omaksuvat. Lähde: http://www.kotus.fi/?s=1166 Ja jos nyt oikeinkirjoituksesta nälvimään ruvetaan, niin kuinka niiden isojen kirjaimien käyttö? Eihän sinulta puuttunut kuin 100%. Mikä on aika paljon huomioiden viestisi pituuden, mikäli hymiöitä ei lasketa. Entäpä: "pikku kuitti paikallaan" = "Pieni tosite liikkumatta"? Viimeksi muokannut wikke : 26.10.2013 19:16 |
|
#18
|
||||
|
||||
|
Gemsus laatikko toimii paremmin ku vaihtoi solenoidit. Ja eikä ollut edes vaikea homma.
Tosin ihmetyttää yksi o-renkaan puuttuminen yhdestä solenoidista. Ja se että öljypohjan pultit aika löysällä.
__________________
"I love to drink beer, I need one bottle a beer a day" |
|
#19
|
||||
|
||||
|
Jos ne olivat momentissaan, eikä hampaat irvessä kirrattu?
|
|
#20
|
||||
|
||||
|
Yks oli puoliks pyörinyt ulos. Loput melkein näppikierrolla.
__________________
"I love to drink beer, I need one bottle a beer a day" |
|
#21
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
|
#22
|
||||
|
||||
|
Näin on. : )
Huomasitko että pääsit juuri 50% kerhoon? |
|
#23
|
|||
|
|||
|
Jaa, mukava päästä johonkin kerhoon
kerrotko lisää... ?
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
|
#24
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() Jos tuo kuuluis "slangiin" ni eiks valtaosa stadilaisista käyttäs moista kielikukkasta? Mie kyl kestän kuittailun (vittuilun) kieliopistani, ei juurikaan koulussa kiinnostanut. Riitti kun oppi kirjottamaan ja lukemaan ![]() Ja ei oo pahasta olla parikkalasta, ihan mukava paikka
__________________
WUOKSI OFFROAD |
|
#25
|
|||
|
|||
|
Viikko alkaa vetää viimeisiään töiden puolesta ja huomenna katsomaan isolle kirkolle neonvaloja sekä Monster Jamia pojan kanssa. Arjen p*skakin siinä unohtuu taas hetkeksi. SE O' HYVÄ!
__________________
100% matala-autoilija since 02-2016. |
![]() |
| Luokat |
| ei harmita |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Kerro mikä vituttaa vuonna 2013 | Ewerglade | Chit-Chat | 1816 | 01.01.2014 17:16 |
| Kerro mikä ei vituta... miksi on hyvä olla? | FinnDRZ | Chit-Chat | 1829 | 07.01.2013 09:50 |
| kerro mikä vituttaa | tjl | Chit-Chat | 4977 | 12.04.2012 08:28 |
| AKE; miksi autoilun ei pidä olla hauskaa | Tumi | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 17.08.2006 17:08 |
| Mikä minua EI muissa ihmisissä vituta? | jeeppi-eki | Chit-Chat | 6 | 24.03.2005 19:57 |