![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Mietin tuota kaasuvaijerikello hässäkkää.. Mitä luulet että toi kone kiertää tuolla perjaatteella? Tuon kokoisella ahtimella saat varmaan jo 1300-1800rpm kohdalla täydet ahdot ja siinä vaiheessa alkaa vaijeri venymään..
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Sehän tuossa kellossa on ideana, että kun ahdot saavutetaan, niin kello höllää tuota vaijeria(pituus kasvaa). Vivun, kellon ja vaijerin liikematka on n.10mm jokainen. Vaijeri vetää vipua 10mm kiinni(siivet kokonaan kiinni) kaasu pohjassa, paineiden noustessa kellon liikevara on taasen vastaava 10mm jolloin kello voi avata siivet kokonaan tarvittaessa(ongelmaksi muodostuu jos isoilla kierroksilla syntyy liikaa painetta siivet auki). Täyskaasulla ahdin toimii siis kuin painekello-ohjattu vnt-ahdin ja osakaasulla ahdin pääsee huilaamaan(jos painetta meinaa kertyä niin painekello hoitaa osakaasullakin hommans). Kuten sanoin niin kyseistä ohjaustapaa on kokeiltu jo ameriikoissa 617+gt2056v yhdistelmällä ja todettu erittäin toimivaksi ohjaustavaksi. Koneen ei tarvitse oikeastaan kiertää yli 2800rpm(90km/h vitosella). Tavoitteena olis että vaihteita vois vaihdella heti 2krpm jälkeen niin että käyttökierrokset pysyis 1000-2000rpm välillä. Nyt joutuu kakkosta huudattaa 4krpm asti ku tippuu kierrokset 2krpm pintaan kolmoselle vaihtaessa ja loppuu veto aivan täysin pienessäkin ylämäessä(ahdot alkaa vasta hieman alle 2500 jos runttaa kaasun pohjaan ylämäkeen). Täydet ahdot olis kiva saada käyttöön heti tyhjäkäynniltä kaasuun koskiessa(1000rpm) ja säätää ahdon alaista syöttöä niin että tulee sopivasti mustaa putkesta. Toivottavasti tästä mun sekavasta selkkauksesta saa jonkinlaisen idean mitä haen takaa ja miten tuon pitäis toimia...
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Minjä kytkimen/laatikon /kampiakseli meinaat kestävän täyden väännön melkeen tyhjäkäynniltä
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Kummallinen vaiherasia tai helevetin hitaita vaihtoja jos kierrokset tippuu 2000 rpm 2 ja 3 välissä. Valmetin vaihelaatikko?
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Saa nähdä kestääkö toi jo valmiiks rohiseva(tyhjäkäynnillä kytkin ylhäällä) alaväännön lisäystä. Kytkin taitaa olla valmiiks rajuinta vakiomallia et joutunee päivittämään turbiinin seuraavaks ja automaagiloodan... Ja tosiaan ton pakun lootan väleissä on tapahtunut joku mystinen suunnittelukämmi kun kakkosen(normi ykkönen) ja kolmosen väli on niin hirveän pitkä. Ilmeisesti on tarkoitettu vedätettäväks alkuun kierroksilla liikkeelle. Täyskaasukiihdytyksessä ja todella nopealla vaihdolla saa koneen pysymään ahdoilla ja vedon päällä. Muuten nuukahtaa todella pahasti ku hävii ahdot välissä.
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
hienoa on se, että harrastetaan, mutta hirmu monimutkaiseks uhkaa mennä, kaikenlaista hipo tekniikkaa mettäpeliin, tai oikeastaan tässähän nyt sit kai ehkä kuitenkaan välttämättä ei oo kyseessä perinteisessä mielessä mettäpeli ...
hyvin nuo mersulaiset motit on saatu vetämään varsin alhaalta paljon, PALJON perinteisemmin lääkkeinkin, mutta tarpeeks insinööräämällähän asiat ratkeaa yleensä toisin - mä äänestäisin edelleen sen alasyötön esiin kaivamista, ja löisin pienen kahvikupin vetoa, ettei alavääntö / vaihdevälit ole sen jälkeen ainoa onGelma ... jos saat siitä moottorista houkuteltua ulos sen, mitä 7 mm tapeilla uskoisin saavan, antautuu siitä kaavailemillasi kierroksilla koko voimansiirtolinja, alkaen kammesta / kanGista -> takaperään asti ... pumpunperää auki - hox hox !!!
__________________
- Levannon We(l)ho - |
|
#7
|
|||
|
|||
|
En ymmärrä miten tää homma menee hiposteluks a) vaihtamalla pienempi ahdin ylisuuren tilalle b) jos ahdin sattuu olemaan perinteisestä hukkaporttimallista poikkeava c) vaikken ole yhtään elektronista osaa lisäämässä ellei mittareita semmoisiks lasketa d) jos kokeilen mennä perse edellä puuhun niinku suurin osa jälkiahtajista(kaikilla on vaan persetuntumaa toimivimmasta setupista). Joku viisas mies on sanonut (ehkä) joskus ettei syöttöpumpusta tarvi ruuvata kaikkea potentiaalia ulos. Mulle kelpaa alhaalta toimiva motti, joka ei savuta yhtään. Ja jos ei ole tullut vieläkään selväks niin tää vnt juttu elää omaa elämäänsä niin kauan tässä ohella kunnes on valmis testattavaks(bolt on niks naks) autossa. Jos ei toimi niin laitetaan kiertoon tai prätkään/ruohonleikkuriin/naapurin mummon rollaattoriin. Väännetään niitä namiskuukkeleita heti kun ehditään muun auton pajottamiselta ja saadaan auto liikkuu omin voimin tiellä kun talliin kertynyt savu ei auta pumpun asetuksien haussa... Otan kohta koko turbon veke ja ajan niinku tehdas on homman suunnitellut.
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Laturille ei annettu sit muuta ku valohoitoa. Toimii nyt lyhyen koeajon perusteella niin et tyhjäkäynnillä ilman kuormitusta on 13,5-14v, keskinkertaisella kuormalla 12,5-13,5v ja sit jos laittaa liikaa niin tippuu 12v(ei lataa?). Ajossa pysyy mittari 13,5-14v kuormasta riippumatta mut jostain syystä kierrosten nosto vapaalla ei toimi samalla tavalla. Huominen mennään tuurilla ja tarvittaessa tullaan vara-akun valaisemana takaisin tallille. Onneks ei moottori tarvi sähköjä kunhan pääsee vaan liikenteeseen niin ajoviima hoitaa jäähdytyksen.
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
Tuli tuossa työn tuoksinassa mieleen takalasin tarpeellisuus... Väiski sitä ehti jo vaatimaankin. Ei kyllä yhtään huono idea, pitäis vaan löytää jostain sopiva. Oliskohan esim lantikan takalasi sopiva tuollaiseen suoraan peltiseinään? Lavalaatikon takia pitänee olla liukulaseilla eli esim jälkiasennus kattoluukut eivät aja asiaa. Vai onko vaan yksinkertaisempaa ostaa sopivaa alumiiniprofiilia, jossa on urat kahdelle pleksille ja väkertää niistä kehys joka kiinnitetään takaseinään riittävän tiiviistysaineen kera?
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myyty C Mersu | MiKo | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 12.04.2013 13:44 |
| Myyty G-Mersu | timoanterol | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 02.09.2010 20:49 |
| Myydään g mersu | höpöhöpö | O/M/V Ajoneuvot | 12 | 30.05.2010 07:08 |
| g-mersu | Hennu | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 24.04.2009 20:33 |
| m: mersu | cj5 | O/M/V Muut | 0 | 11.08.2003 13:47 |