Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.10.2013, 13:17
tatsga tatsga ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.02.11
Sijainti: Vantaa
Viestit: 556
Perusasetus

Ekalla sivulla on kaavakuva tuosta aiotusta ohjauksesta. Eli poiketen paineohjatuista ahtimista, niin ajattelin ohjata VNT:tä kaasupolkimen asennolla(ei kaasua=läpät auki, kaasu pohjassa=läpät kiinni). Jottei ahtopaine nouse liiaksi tällä setupilla, niin "kaasuvaijerin" välissä on painekello, joka avaa läppiä("kaasuvaijeri" pitenee) kun ahtopaine saavutetaan kaasun asennosta riippumatta. Tällä tavalla pitäisi siis saada maksimi lepuutusaika ja läpät sulkeutuvat vain tehoa pyytäessä(=kaasua painaessa). Tuota stoppiruuvia ajattelin kokeilla vakioasennossa alkuun, toivottavasti ei ole läpät liian kiinni...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.10.2013, 15:12
valonviejä valonviejä ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 20.10.13
Sijainti: Suami
Viestit: 6
Perusasetus

Upeaa!!! Lepuutus ja kaikki.

Omassa pakussa aikanaan gt2359v-AMG (harvinainen variaatio tuosta mekkerin ahtimesta) antoi pelkällä paineohjauksella (siivet ahtoasennossa kunnes paine niitä avasi) 0,4-0,6bar satasen matka-ajossa, 1bar 120kmh ja täydet 1,7bar yli 140kmh vauhdeissa. Toimi varsin mukavasti tuolla ahtimella, mutta matka-ajopaine olisi varmasti ollut ongelma näillä herkemmillä uuden sukupolven VNT-ahtimilla. Lepuutus (ja koko säätö) tehtiin myöhemmin sähköisesti ja ahdotkin saatiin moottoria ja ruiskutusta optimoimalla (pienemmät pakolämmöt) nostettua samalla ahtimella 2,2 baariin pakopaineiden pysyessä kurissa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.10.2013, 18:50
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

http://www.youtube.com/watch?v=hkSTslJf7Z4

Hyvin kiskoo.
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.10.2013, 23:21
valonviejä valonviejä ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 20.10.13
Sijainti: Suami
Viestit: 6
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samsonite Näytä viesti
Viereisen radan isolohko luuli pääsevänsä helpolla pakua vastaan, kun pomppasi hyvin viivasta. Maaliviivalla oli jo tasaista ja pakussa kovempi loppunopeus... Paikaltaan lähtiessä tuollainen painava FWD ei ole parhaimmillaan, mutta ohituskiihtyvyydet tuossa oli kohillaan.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.10.2013, 07:14
Eicca_ Eicca_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.11.10
Sijainti: Tuusula/Mäntsälä Finland
Viestit: 177
Perusasetus

Mietin tuota kaasuvaijerikello hässäkkää.. Mitä luulet että toi kone kiertää tuolla perjaatteella? Tuon kokoisella ahtimella saat varmaan jo 1300-1800rpm kohdalla täydet ahdot ja siinä vaiheessa alkaa vaijeri venymään..
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.10.2013, 10:17
tatsga tatsga ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.02.11
Sijainti: Vantaa
Viestit: 556
Perusasetus

Sehän tuossa kellossa on ideana, että kun ahdot saavutetaan, niin kello höllää tuota vaijeria(pituus kasvaa). Vivun, kellon ja vaijerin liikematka on n.10mm jokainen. Vaijeri vetää vipua 10mm kiinni(siivet kokonaan kiinni) kaasu pohjassa, paineiden noustessa kellon liikevara on taasen vastaava 10mm jolloin kello voi avata siivet kokonaan tarvittaessa(ongelmaksi muodostuu jos isoilla kierroksilla syntyy liikaa painetta siivet auki). Täyskaasulla ahdin toimii siis kuin painekello-ohjattu vnt-ahdin ja osakaasulla ahdin pääsee huilaamaan(jos painetta meinaa kertyä niin painekello hoitaa osakaasullakin hommans). Kuten sanoin niin kyseistä ohjaustapaa on kokeiltu jo ameriikoissa 617+gt2056v yhdistelmällä ja todettu erittäin toimivaksi ohjaustavaksi. Koneen ei tarvitse oikeastaan kiertää yli 2800rpm(90km/h vitosella). Tavoitteena olis että vaihteita vois vaihdella heti 2krpm jälkeen niin että käyttökierrokset pysyis 1000-2000rpm välillä. Nyt joutuu kakkosta huudattaa 4krpm asti ku tippuu kierrokset 2krpm pintaan kolmoselle vaihtaessa ja loppuu veto aivan täysin pienessäkin ylämäessä(ahdot alkaa vasta hieman alle 2500 jos runttaa kaasun pohjaan ylämäkeen). Täydet ahdot olis kiva saada käyttöön heti tyhjäkäynniltä kaasuun koskiessa(1000rpm) ja säätää ahdon alaista syöttöä niin että tulee sopivasti mustaa putkesta. Toivottavasti tästä mun sekavasta selkkauksesta saa jonkinlaisen idean mitä haen takaa ja miten tuon pitäis toimia...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.10.2013, 10:29
Jari:n Avatar
Jari Jari ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.11.04
Sijainti: Kajjjaani, Finland.
Viestit: 3.139
Perusasetus

Minjä kytkimen/laatikon /kampiakseli meinaat kestävän täyden väännön melkeen tyhjäkäynniltä
__________________
Isory

www.kmap.fi
Kainuun Monialapalvelut
-Kerro mitä tarvitset.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty C Mersu MiKo O/M/V Ajoneuvot 3 12.04.2013 13:44
Myyty G-Mersu timoanterol O/M/V Ajoneuvot 2 02.09.2010 20:49
Myydään g mersu höpöhöpö O/M/V Ajoneuvot 12 30.05.2010 07:08
g-mersu Hennu Tekniikka & Jutustelu 7 24.04.2009 20:33
m: mersu cj5 O/M/V Muut 0 11.08.2003 13:47


Sivu luotu: 00:31 (GMT +2).