![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Onkos täällä kukaan tehny tallia pienelementtipaketista vai onko kaikki rakentanu pitkästä? Keväällä pitäs alotella tekemään jonkinlaista ja kiinnostas kokemukset moisista palapeleistä ![]()
__________________
-ISORY OFFROAD- |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Jukka-talon tallin tein itselleni,.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Ite kattelin noita kymppi talleja mutta kun ei noissa esitteissä kerrota mitä toimitukseen kuuluu.. pitäis soittaa ja kysyy. mut jos täydellinen osa toimitus ovien heloja myöden niin enpä rupeis pitkästä tekemään näillä rakennus materiaali hinnoilla. niin ja minkälaisilla eristeillä lie nuo tallit..
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
tälläsessä tilassa rassailua ja isompi tila remontissa
__________________
elämä on esileikkiä ennen kuolemaa |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Oma talli on vanhan navetan päässä oleva rakennus, joka oli joskus ollut puuvaja/heinälato/hevostalli ja mitälie.
Kesällä tunkkasin kehikon ilmaan ja kaivelin anturalle paikan kalliota myöten. Valut ja perään harkkosokkeli eristeharkosta. Väliaikaisena lattiana toimi muutaman vuoden karkea sora, jonka alle tein muinoin salaojotuksen, joten se oli valmiina. Lattiaan finnfoamia ja 130mm betonia teräsverkolla. Jos talvella on rahaa ja intoa, niin alotan eristehommat. Tarkoitus siis tehdä ainakin puolilämmin talli, että saisi tarpeen mukaan lämmitettyä. Lattiasta ei täydellistä tullut, kun jouduin laskuvirheen takia parissa eri osassa valamaan tuon lattian ja ei oikein skilssiä ollu, mutta kelvannee. Jos ei miellytä myöhemmin, niin voihan tuohon aina tasotteen vetää päälle. Kai. Ja miksi en uutta tehnyt? No kun ei jaksanu ja ihan oli kunnossa tuo kehikko. Laudat rapeeta, mutta runko täysin kunnossa. Vähän vino roudan kallistelujen takia, mutta tuosta se oikiaa. Pieni parvi pitää tehdä taukokaljottelua varten komero kompuralle, ettei korvan juuressa huuda. Kai siitä ihan kiva tulee. EDIT: niin ja parastahan tässä vanhassa on se, että melko korkea on. Ei tarvii päättä hakkailla kattoon. Ja pohjapinta-ala on jotakuinkin 40 neliötä.
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki. Viimeksi muokannut Korpikumpu : 22.10.2013 21:27 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Nyt ku meni hallipaikka alta, ni askarrellaan tuolla....
![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
NIIN OONKIN RYYPÄNNYT, MITÄ SITTE!!! ![]() EN SE MINÄ OLLUT, SE OLI PIRKKA... ![]() https://instagram.com/offroadteamruu...d=ZDdkNTZiNTM= http://www.slck.net http://www.mansenmaasturiclub.com http://forums.offipalsta.com/group.php?groupid=32 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Katsokaa nyt ainakin kaks kertaa ennekuin 10talliin sotkeudutte. Kaikki niin heikosta materiaalista. Runko on vain 100mm. Ei taida edes täyttää nykyisiä määräyksiä lämpimään rakennukseen. Eli joutuu lisäeristään. Itse tein pitkästä 48m2 maksoi 12000€.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Kerropa ihmeessä lisää rakenteesta, lattiasta, sisäkorkeudesta. Ajatuksena tehdä pihan kulmaan seuraavan parin vuoden aikana brutto 100-130 neliöinen varasto+talli 3,5-4m sisäkorkeudella, parilla käyntiovella ja yhdellä isolla nosto-ovella. Ajatuksena 148 runko, villa seinään, puhallusvilla kattoon, 200 laatta, johon pari vahvempaa kohtaa vetopisteitä varten (jos onnistuu tehdä näin), 6 ihan perus-bauhaus-ikkunaa ja ILPpi seinään, huippari katolle tai hihnavetoiset/kipinäsuojatut poistopuhaltimet "johonkin". Perustuksille maapohja ihan OK eli tulee 600 antura ja siihen 4-6 kieppiä valuharkkoja niskaan, sisäpuoliset täytöt, eristeet ja kakku päälle. Päätyyn sitten katos lisäksi. Eihän sitä nyt käyttöautoja talliin laiteta. Kokonaiskustannukset "levyvalmiiksi" asti vielä osittain hämärän peitossa eikä ole varaa räjäyttää budjettia sitten enää matkan varrella. Siksi kiinnostaa muiden aikaansaannokset, etta saisi hiukan vertailupohjaa.
__________________
100% matala-autoilija since 02-2016. |