![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Juu toki mä sen tiedän et suodattimen tiivisteet on suodattimessa mut tuskinpa ne ainoat on mitä se suodatinjalka sisältää. Mut turha siitä on kinata. Mulla tuollainen vika korjaantui laakista kun asentaja vaihtoi sen jonkun olemattoman o-renkaan sinne suodattimen maastoon. Tokkopa oli ainutlaatuinen vika kun heti arvas mistä on kyse.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Googlella löysin että sen jalan takapuolella pitäs olla vissiin sen WIF-sensorin o-rengas joka alkaa vanhemmiten vuotaan. Siis water in fuel sensori. On kuulemma ison kolikon kokonen jos oikein jenkkilää luin. ![]() Ja mun ka saa kinata, pitääkin kun oo usein vähä liika itseppäinen! ![]() Kiitos kaikille vinkeistä, päivitän korjauksen tulokset tänne alkuviikolla. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Omassa kulkineessa vähän saman tapasia oireita. Käynistyy kuin palmun alta ja nostaa ittekkseen kierroksia nopeasti ja kuolee siihen. Sitten saakin startata lappu lattiassa akut melkeen tyhjäksi. Tämä tapahtuu yeensä parin päivän seisomisen jälkeen. Vika korjaantui pariksi kuukaudeksi kun vaihto suodattimen, mutta nyt sama vika ilmaantunut taas kummittelemaan...
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Toivottavasti ei sama ku mulla...
![]() Öljypinta saatiin nousemaan tänään puolella litralla kun vaan piti käsipumpulla pienen paineen sutarille... Valuu todennäköisesti pumpun akselia pitkin jakopäähän. Selittää miks on yhtäkkiä merkannut allensa, vaikka kone on aina ollut rasvanen kauttaaltansa, ei se ole paria tippaa enempää viikossa allensa tipauttanut tai öljyä liikaa syönyt. Nyt on melkee 4dl öljyy saatu koneen alle ja silti öljyä on vajaa puol litraa enempi ku ennenku aloteltiin tänää... ![]() Kampuran stefan välistä tulee ku konetta käyttää, nafta tietenki tekee juoksevammaksi. Oletettaen että saan ruiskupumpun vaihdettua ja kone olisi kunnossa sen jälkeen. Jääkö tuo stefa uusien öljyjen jälkeen vielä vuotamaan dorkana vai kehtaako sillä talven rullata noin? Tarkoitus on ollut ens kesänä tehdä kattavampi kunnostus koneelle, kannattaako tekohengittä talveksi vai laittaa lihoiksi nyt ja ostaa joku talvikäyttis talveksi? Iha ku ei olis rahanmenoo ja muuta ohjelmaa tarpeeks.... ![]() ![]() ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Eli sutarilta pumpulle menevä letku tyhjenee pumpulle. Läpinäkyvästä letkusta näkee kun tiisseli katoaa pumppuun... Menee n7min niin on sutarilta lähtevä letku kokonaan tyhjä pumpulle päin. Sutarissa vielä kamaa just letkulähdön alapuolella. Tuskin pääsee pumpun läpi suuttimeen ja sieltä pyttyyn? Ei kai noin nopsaa voi vuotaa noin paljon läpi kun akselia pitkin jakopäähän?
e: Ja pumpun koko ympäristö kuiva. Tosiaan vajaa puol litraa diiseliä tosiaan loroteltu jonnekkin. Missän ei märkää ja öljypinta noussut melkein puolella litralla. Konetta ei käytetty tai pyöritetty kun lämpöseks ja sai sitten olla rauhassa n.3h ku pidettiin pientä painetta sutarilleppäin. Viimeksi muokannut Juippa : 21.10.2013 22:17 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Eli siirtopumpun kalvo(jos siellä semmonen on) on saanu saman vaivan ku entinen tyttä. Eli siinä on reikä....?
Tai jos se vuotaa syöttöpumpusta niin senkun vaihat sieltä toisen tilalle jos niitä kerran on ja annat mennä.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi Viimeksi muokannut Bj Andy : 21.10.2013 22:31 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Sori, en ehkä tarkentanut tarpeeksi. Siis sutarilta ruiskupumpulle lähtevä letku tyhjenee ruiskupumpun läpi jonnekkin koneeseen. Ja ilmaa tulee koneen puolelta suodatinta päin. Eli ns. vastakarvaan...
Siirtopumppu näyttäisi toimivan ihan ok. Laitettiin sen jälkeen käsipumppu linjaan nostamaan tankista diseliä sutariin josta se pääsee valumaan ruiskupumpun läpi koneeseen. Pari-kolme pumppausta ilmattuun järjestelmään painetta niin saa parin minuutin jälkeen pumpata taas samoin verran. Sen verta nopsaan laskee paine. Ja käsipumpussa on takaisinisku venttiili, joten ei päästä paineita takas tankillepäin. E: Ja joo, siirtopumppu on mekaanisesti nokasta toimiva kalvopumppu. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kokeilemallahan tuokin selviää tosin. ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan gm:n 6,2 diesel | Humu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 25.09.2012 11:39 |
Ostettu gm 6,2/6.5 diesel. | tiku83 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 18.09.2010 17:50 |
Myyty toyota 2l-t moottori turbo -diesel+ varosa moottori 2l-t | toyota4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 11 | 29.06.2009 19:53 |
Mazdan 2.5 diesel, miksi käynnistyy lämpöisenä huonosti? | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 06.12.2008 14:48 |