Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.10.2013, 08:25
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

Freelanderin maine on kärsinyt pahasti juuri 1,8 bensakoneen muovisten ohjaritappien takia. Muut viat lienevät paljon helpompia ja tavanomaisempia ja sellaisa kuin muissakin saman aikakauden autoissa. Onhan niitä kansivikoja muisakin autoissa.

Itse olen sitä mieltä, että tuo 2.0 TD on Freelandereiden (1-series) parhaita koneita enkä ole niistä pahaa sanaa kuullut.

Kitymaasturihan tuo on, ei jakolaatikkoakaan edes. Aika ahdas ja pienet sisätilat kaupan päälle. Mutta jos tuon kokoluokan auto miellyttää niin en epäröisi ostaa tuota dieselversiota jos hinta on kohdallaan!

TT

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.10.2013, 11:37
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja solihull Näytä viesti
Freelanderin maine on kärsinyt pahasti juuri 1,8 bensakoneen muovisten ohjaritappien takia.
Muut viat lienevät paljon helpompia ja tavanomaisempia ja sellaisa kuin muissakin saman aikakauden autoissa. Onhan niitä kansivikoja muisakin autoissa.
Ja nimenomaan kärsinyt, koska kaikena maailman takapiharanet on mennyt korjaamaan nämä ja jättäneet sen korjauksen 1. tekemättä kunnolla 2. virittelemällä jotta saa tehtyä halpaa/hyvää jotta laite sadaan liikkeelle (ja myyntiin??) Sitte otetaan täys hinta laitteesta ja seuraava saa tehdä samat hommat uudestaan, arvatenkin hieman tuota ostaja tyyppiä kyrsii?????

Sittehän siellä on nuita "muita juttuja", jotka ovat ajan kanssa jo laitettu kuntoon, mutta valitettavasti nekin ovat aikaansaatu ihan huoltamattomuudella. Hyvänä esimerkkinä "jakolaatikko", eli kulmavaihde, jossa oljytilavuus huimaavat 0,8L ja öljynvaihtoväli on merkitty huoltokaaviossa 60.000km välein. Mutta kun sekin on kirjoitettu englanniksi lyhenteenä IRD, niin mistäs rane tietäs vaihtaa öljyä sinne????

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja solihull Näytä viesti
Itse olen sitä mieltä, että tuo 2.0 TD on Freelandereiden (1-series) parhaita koneita enkä ole niistä pahaa sanaa kuullut.
Kyllä se Td4 on tässä tapauksessa paaaaljon parempi, kun toi 2.0tdi on laiska, mutta palvelee kyllä hienosti, kun sitä edes vähän huoltaa...

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja solihull Näytä viesti
Kitymaasturihan tuo on, ei jakolaatikkoakaan edes. Aika ahdas ja pienet sisätilat kaupan päälle. Mutta jos tuon kokoluokan auto miellyttää niin en epäröisi ostaa tuota dieselversiota jos hinta on kohdallaan!
Sama juttu, sais melkein nelivedon, jolla kyllä mettässäkin pärjää melko pitkälle. Ihme ettei tuo "epäkelpoisuus" ja huonous" näy vielä(kään) hinnoissa???
Joten siitä voi kuitenkin laskelmoida "haluttavuuden" ja todellisen arvon....
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.10.2013, 17:41
elhapero:n Avatar
elhapero elhapero ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.07
Sijainti: Tammela.Finland
Viestit: 1.479
Perusasetus

Noniin,tuli sitten ostettua tuo ykkösversio 2.0tdi koneella,on melko mukava vanhan l200 mitsun jälkeen ajella,ohjaus tuntu ensin todella herkältä mutta viikonlopun ajelujen jälkeen ohjaus tuntuu ihan hyvältä,eikä moottori mitenkään laiska ole varsinkin kun vuotavan ahtoputken korjasin,ainoat miinukset keskuslukitus toimii välillä,takaluukku ei aukea ja webasto on mykkä,hyvääkin sentään löytyy,polttoaineen kulutus on melko pieni,lämpöä tulee sisälle aika nopeesti.Aika herkkäkulkunen tuo on,nopeus meinaa karata huomaamatta ylinopeuksille,motari nopeuksilla on melko maukas ajella eikä sisämelu edes pahemmin kasva,voisin sanoa että ihan kiva ajella eikä nuo sähköviat mitään mahdottomia ole korjata kun niihin huolella paneutuu eikä tee mitään vitosen virityksiä.
__________________
Hämeen Off-Road Kerho HOK
Maplehill Productions
http://www.pajakallio.fi/
http://www.ipefix.fi/
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.10.2013, 18:30
Juippa:n Avatar
Juippa Juippa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 07.12.06
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 549
Perusasetus

Enklantilaista fiilistä parhaillaan...

Hyvä jos ostos mielyttää!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.10.2013, 21:09
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.244
Perusasetus

siit koneest vielä..


Jos nyt jotakuta kiinnostaa ni kerran ku oli tossa korjaamolla levälläään K-sarjan Rooverin kone tehtiin pari huomiota ihan noin maalaisjärjellä. Kun koko rakenne on alumiinia ja kannen pultit on niinki pitkiä kun ovat ni lämpö liikehdintä on suurta,sit liikkumisen takia kohdistus tapit hajoo ja koko kansi hieroo sitä dekkiä ni tiivistehän siitä hajoaa,sitku kampuran laakerikaulat löystyvät toisiinsa nähden on ilmiö se et johonkin kaulaan tulee hirvee vääntö ja murto ku vierus kaveri on irti,ja sit se tietenki narahtaa kiinni,kampura saattaa säröillä myös,ja kaikki kampuran laakerit tuhoutuu,sylinterilohko on täs vaihees jo pahasti kiero joten männät on morjest,ja kansi on sanomattaki kiero jollei halki,öljypumppu on jauhanu metallia niinku kaikki mitä sen öljyn pitäis voidella. Tää KO. auto varustettiin uudella moottorilla ku vanha oli niin sökönä ku voi olla. Ja kilometrejä oli 100tkm. Tää konemalli olis kenties hyväki kone jos se vaan kestäis,järki sanoo kyllä et ei kestä,joku sanoo et kestää? Se et tää konemalli hajoo on kai enemmänkin sääntö ku poikkeus. No pikkusen ilkeästi vois sanoo et joka kerta ku Rooverin omin voimin on suunniteltu joku moottori on se ollu täys fiasko,enimmäkseen on Roverillla ollu kai Oldsin ja Hondan koneita pitkin historiaa. Et makuasiat on makuasioita mut jos Roverin koneita moititaan ni kyl siihen perustelujakin löytyy,eihän kaikkea voi eikä tarvitse perustella "järjellä" niinku ei auton valintakaan.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.10.2013, 22:14
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

unohtus tuanoin sannoo jotta Freekussa en kovin mieltynyt ole siihen kieromieliseen takaoveen, joka on siis lasiltaan kevyksetön eikä se ovi edes mahtuisi toimimaan jos siinä kehys olisi. Mutta kun sen takaikkunan pitää avautua se 5 cm ennenkuin takaoven saa auki vaikka olis miten räntää ja jäätä takaikkunassa riittämiin.
Mun mielestä aika sairas systeemi...

TT
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.10.2013, 05:46
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.046
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja solihull Näytä viesti
unohtus tuanoin sannoo jotta Freekussa en kovin mieltynyt ole siihen kieromieliseen takaoveen, joka on siis lasiltaan kevyksetön eikä se ovi edes mahtuisi toimimaan jos siinä kehys olisi. Mutta kun sen takaikkunan pitää avautua se 5 cm ennenkuin takaoven saa auki vaikka olis miten räntää ja jäätä takaikkunassa riittämiin.
Mun mielestä aika sairas systeemi...

TT
Se on sitä Britti huumoria. Taustalle vain soimaan Benny Hillin tunnari...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.10.2013, 18:54
samppas samppas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.09
Sijainti: Helsinki
Viestit: 338
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Jos nyt jotakuta kiinnostaa ni kerran ku oli tossa korjaamolla levälläään K-sarjan Rooverin kone tehtiin pari huomiota ihan noin maalaisjärjellä. Kun koko rakenne on alumiinia ja kannen pultit on niinki pitkiä kun ovat ni lämpö liikehdintä on suurta,sit liikkumisen takia kohdistus tapit hajoo ja koko kansi hieroo sitä dekkiä ni tiivistehän siitä hajoaa,sitku kampuran laakerikaulat löystyvät toisiinsa nähden on ilmiö se et johonkin kaulaan tulee hirvee vääntö ja murto ku vierus kaveri on irti,ja sit se tietenki narahtaa kiinni,kampura saattaa säröillä myös,ja kaikki kampuran laakerit tuhoutuu,sylinterilohko on täs vaihees jo pahasti kiero joten männät on morjest,ja kansi on sanomattaki kiero jollei halki,öljypumppu on jauhanu metallia niinku kaikki mitä sen öljyn pitäis voidella. Tää KO. auto varustettiin uudella moottorilla ku vanha oli niin sökönä ku voi olla. Ja kilometrejä oli 100tkm. Tää konemalli olis kenties hyväki kone jos se vaan kestäis,järki sanoo kyllä et ei kestä,joku sanoo et kestää? Se et tää konemalli hajoo on kai enemmänkin sääntö ku poikkeus. No pikkusen ilkeästi vois sanoo et joka kerta ku Rooverin omin voimin on suunniteltu joku moottori on se ollu täys fiasko,enimmäkseen on Roverillla ollu kai Oldsin ja Hondan koneita pitkin historiaa. Et makuasiat on makuasioita mut jos Roverin koneita moititaan ni kyl siihen perustelujakin löytyy,eihän kaikkea voi eikä tarvitse perustella "järjellä" niinku ei auton valintakaan.

Roverin kone sääntöön on mun mielestä poikkeus, 2,25 pensakone on hyvä ja varmaan 2.5 bensa kanssa.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 10.12.2013, 01:25
jusape jusape ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.02.12
Sijainti: Yläne
Viestit: 38
Perusasetus

Jaahas, pitkästä aikaa täälläkin taas käyn....

Nyt maanantaina käytiin vähän autokaupoilla, ja saaliina oli sitten -03 Free 1.8 bensalla.....

Ajot nyt merkillisiä ole ( ehkä 10Tkm/vuosi ), kun vaan kulkee ja toimii, ja pahimmat "maastoajot" ukolla on talvella viedä peurojen ruokintapaikalle safkaa, eli auraamatonta metsä/peltotietä sellasen 200m suuntaansa.
Kärrynvetoa, koukusta huolimatta, ei juuri ole (kork 2krt vuodessa, ja sekin pelkkää kevyttä sellaista )

Tuo -88 Hapero ( jos joku siittä lukenut on) , niin lähti pariviikkoa sitten eteenpäin, niin sille sijaiseksi tuli tämä sitten....

Kommentteja....

Viimeksi muokannut jusape : 10.12.2013 10:58
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 22.12.2013, 21:03
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Jos nyt jotakuta kiinnostaa ni kerran ku oli tossa korjaamolla levälläään K-sarjan Rooverin kone tehtiin pari huomiota ihan noin maalaisjärjellä. Kun koko rakenne on alumiinia ja kannen pultit on niinki pitkiä kun ovat ni lämpö liikehdintä on suurta,sit liikkumisen takia kohdistus tapit hajoo ja koko kansi hieroo sitä dekkiä ni tiivistehän siitä hajoaa,sitku kampuran laakerikaulat löystyvät toisiinsa nähden on ilmiö se et johonkin kaulaan tulee hirvee vääntö ja murto ku vierus kaveri on irti,ja sit se tietenki narahtaa kiinni,kampura saattaa säröillä myös,ja kaikki kampuran laakerit tuhoutuu,sylinterilohko on täs vaihees jo pahasti kiero joten männät on morjest,ja kansi on sanomattaki kiero jollei halki,öljypumppu on jauhanu metallia niinku kaikki mitä sen öljyn pitäis voidella. Tää KO. auto varustettiin uudella moottorilla ku vanha oli niin sökönä ku voi olla. Ja kilometrejä oli 100tkm. Tää konemalli olis kenties hyväki kone jos se vaan kestäis,järki sanoo kyllä et ei kestä,joku sanoo et kestää? Se et tää konemalli hajoo on kai enemmänkin sääntö ku poikkeus. No pikkusen ilkeästi vois sanoo et joka kerta ku Rooverin omin voimin on suunniteltu joku moottori on se ollu täys fiasko,enimmäkseen on Roverillla ollu kai Oldsin ja Hondan koneita pitkin historiaa. Et makuasiat on makuasioita mut jos Roverin koneita moititaan ni kyl siihen perustelujakin löytyy,eihän kaikkea voi eikä tarvitse perustella "järjellä" niinku ei auton valintakaan.
Tommonen moottori siellä on....

Mutta ihmettelen kovasti, kun ko. moottori on turboahdettuna 220hv tehoilla henkilöautoissa, mutta samat ongelmat puuttuu???? Olisko tolla korin koolla ja voimansiirron vastuksella jotai tekemistä????

Mutta ongelmat 1.8 koneilla on loppunut (-2002), kun termarit, kansipahvit ja lämmityslaitteen kennot muutettiin erillaisekksi kuin BMW oli ne muuttanut...

Ja RIPAX:lle tiedoksi, Td5 kone on Rooverin suunnittelema joka meni -98 mallisenakin vielä Euro3 normituksessa läpi vain EGR:n ohjauksen muutoksella. Oli ainoa valmistaja silloin jolta homma onnistui....

Mutta onnittelut molemmille "½city" maastureiden hommaamisesta, sen takaoven kanssa ei talvella aina jaksa naurattaa, varsinkaan loskakelin jälkeen...
Näillä peleillä kyllä pääsee aika pahassakin paikassa eteenpäin!
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 23.12.2013, 00:08
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.244
Perusasetus

Mutta mutta..


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
Tommonen moottori siellä on....

Mutta ihmettelen kovasti, kun ko. moottori on turboahdettuna 220hv tehoilla henkilöautoissa, mutta samat ongelmat puuttuu???? Olisko tolla korin koolla ja voimansiirron vastuksella jotai tekemistä????

Mutta ongelmat 1.8 koneilla on loppunut (-2002), kun termarit, kansipahvit ja lämmityslaitteen kennot muutettiin erillaisekksi kuin BMW oli ne muuttanut...

Ja RIPAX:lle tiedoksi, Td5 kone on Rooverin suunnittelema joka meni -98 mallisenakin vielä Euro3 normituksessa läpi vain EGR:n ohjauksen muutoksella. Oli ainoa valmistaja silloin jolta homma onnistui....

Mutta onnittelut molemmille "½city" maastureiden hommaamisesta, sen takaoven kanssa ei talvella aina jaksa naurattaa, varsinkaan loskakelin jälkeen...
Näillä peleillä kyllä pääsee aika pahassakin paikassa eteenpäin!
Harvassa on tosin ne turbolliset mallit,ite oon nähny yhden,eikä se todellakaan käyny kauniisti tosin tuskin kannesta johtui. Ja toisekseen on moni muukin autotehdas laittanu hlö auton koneita "maasturiin" ongelmitta. Ja eikös johki K koneen päivityspakettiin tullu sellanen vahvike runkolaakeri kauloille? Ja tokihan BMW ja moni muukin osaa tehdä vaikka Roverin koneesta paremman. Ja ongelmaton ei ole ollut se Td5 konekaan,on jopa jokunen pätkä juutubessakin,ja mitä noihin päästöihin tulee ni ainaki hondalla on ollu civicissä samaa konetta vuodesta 86 vuoteen 2000 paikkeille,ja Tojotalla ollu diesel kone sama vuodesta 89 vuoteen -01 ja tuskin se monella muullakaan on siitä ollu kiinni etteikö onnistuis,taitaa olla enempi tahto kysymys,juurikin tojotalla on uutta hiluksia suomessa markinoilla mut muka uutta hiasea ei tuoda suomeen ku päästövaatimukset ei täyty?? Noh,taitanen olla jo hieman OT mut valintana on Freekku parempi ykskää etuveto kinneri ainaki talvella,mulla on vara-autona Datzun almera ja ei ole hääppönen sekään.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 21.10.2013, 11:14
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.391
Blog Entries: 5
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja elhapero Näytä viesti
Noniin,tuli sitten ostettua tuo ykkösversio 2.0tdi koneella,on melko mukava vanhan l200 mitsun jälkeen ajella,ohjaus tuntu ensin todella herkältä mutta viikonlopun ajelujen jälkeen ohjaus tuntuu ihan hyvältä,eikä moottori mitenkään laiska ole varsinkin kun vuotavan ahtoputken korjasin,ainoat miinukset keskuslukitus toimii välillä,takaluukku ei aukea ja webasto on mykkä,hyvääkin sentään löytyy,polttoaineen kulutus on melko pieni,lämpöä tulee sisälle aika nopeesti.Aika herkkäkulkunen tuo on,nopeus meinaa karata huomaamatta ylinopeuksille,motari nopeuksilla on melko maukas ajella eikä sisämelu edes pahemmin kasva,voisin sanoa että ihan kiva ajella eikä nuo sähköviat mitään mahdottomia ole korjata kun niihin huolella paneutuu eikä tee mitään vitosen virityksiä.
Onnittelut !
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 21.10.2013, 20:10
elhapero:n Avatar
elhapero elhapero ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.07
Sijainti: Tammela.Finland
Viestit: 1.479
Perusasetus

Moottorin pirteys selvisi,sulakerasian sivussa on musta pieni laatikko,päällä vipukytkin ja vihreä merkkivalo.......se on teho boksi,selvä ero onko se päällä tai pois. Webasto lähti toimimaan kun kelloon tökkäs liittimen kiinni,ei varmaan hetkeen ollut käytössä kun tuli aivan jumalaton käry webaston putkesta ja liekkki nappia sai painaa useita kertoja jonka jälkeen se suostu kunnolla palamaan.
__________________
Hämeen Off-Road Kerho HOK
Maplehill Productions
http://www.pajakallio.fi/
http://www.ipefix.fi/
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 27.10.2013, 18:36
elhapero:n Avatar
elhapero elhapero ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.07
Sijainti: Tammela.Finland
Viestit: 1.479
Perusasetus

Sähköviat korjaantu kun sulakerasian takakannen painoi kiinni,taitaa olla jokaisessa sama vika kun sähköt alkaa kiukuttelemaan,luistoneston (TC) valokin löytyi mittaristosta tuon korjauksen jälkeen.Webastosta on kiertovesipumppu väsähtänyt,uusi tilattu.
__________________
Hämeen Off-Road Kerho HOK
Maplehill Productions
http://www.pajakallio.fi/
http://www.ipefix.fi/
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
freelander, land rover


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hiluxia ostamassa vinkkejä kaivataan! hitoy Chit-Chat 3 22.12.2012 20:44
UAZ koputtaa, Neuvoja kaivataan Ju33i Tekniikka & Jutustelu 14 05.12.2008 09:35
Karttojen skannaamiseen kaivataan neuvoja Td5 Tekniikka & Jutustelu 7 20.08.2007 16:53
Aga tig neuvoja kaivataan. Pecos Tekniikka & Jutustelu 6 27.03.2007 18:28
Bertan ruiskutuspumpusta neuvoja kaivataan Tekniikka & Jutustelu 3 05.09.2006 20:17


Sivu luotu: 06:23 (GMT +2).