![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Koska oikeilla navoilla oleva D44 on jo vaikeampi rakentaa niin, että saa pidettyä ABS:it ![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#3
|
||||
|
||||
![]() laturiremppaa: viimmeksi kun ajeleen piti lähteä huomasin moniurahihnan vapaapyörän laakerin olevan kaputt ja vaihtelin sen äkkiä, samalla kun kokeili heilutella vähän kaikkea totesin myös laturissa oevan vähän väljää, no ehän sille mitää jaksanu silloin tehdä mutta ei mennyt viikkoakaan kun se laturin laakeri rupes puheleen että on kurja olla, etenkin kun vähäkään enemmän ajoi että se lämpes kunnolle kuuli metelin jo koneen äänenkin yli. eberin huoltoa aloittelin ja kun en heti osia saanut niin samalla kai se laturinkin, olihan väljäksi päässyt etummainen laakeri, ja laturi itsessän oli melko täynnä turvetta ja savea, on se kyllä xj:ssä ihan liian alhaalla ja huonossa paikassa. tovi meni osia pestessä, hiilet oli vielä ihan ok, en heti muista keneltä ton ostin mutta taisi olla huollettu kone silloin aikanaan, muutenkin pesemällä ihan siisti tuli, uudet laakerit kävin paikallisesta E. Aallon rytmisorvaamo & laakeri kaupasta hakemassa, 6202 ja 333 oli nummerot, ja vaikka toi etummainen ei oo ihan vakiokoko niin ei kaupassa viitsitty edes senvertaa että olis numerot kattonu, totes vaan että tommoset erikoislaakerit on aina vähä semmosia hankalia juttuja ku ei niistä oikein tiedä ja haki hyllystä sopivat, "nää on vissiin jostain laturista mulla on tää erikseen näitä laturin laakereita ku niitä aina joskus kysytään, nää on vähä kyllä kalliita ku on tämmösiä" otin sit varuiksi toiset omaan hyllyyn, kai ne kuiteski taas parin vuoden päästä saa uusia... nelisen kymppiä jäi rahaa kauppaan siitä ilosta mutta saipa heti mukaan. laittelin kasaan ja jo paikallenkin, toiminta testauksen jätin riskillä siihen kun saa eberin takasin ja pääsee koittaan käydessä, täytynee tässä samalla uusia laturilta virtajohto kun seki oli ottanu vähä lämpöä, varmaan jossain vinssatessa vähä päässy akut tyhjäksi... |
#4
|
||||
|
||||
![]() sisävalotuunausta, kattokonsolista meni pari polttimoa niin ajattelin nykyaikaistaa vähän ja ostin ebaystä siihen 6kpl t10 kannalla 5630 smd ledipolttimoa ja sikaostastoon vielä semmosen festoon tyyppisen ökylampun missä on 2 cree-xp lediä, sillä jo näkeeki. nokkapellissä magneetilla oleva työvalo on kyllä helppo säätää ja muuta mutta tippuu joka toisesta okssta, ja heijastelee ihan liikaa joten hitsuutin niille pienet korvat tohon puskurin keskurautaan. siittä niiden pitäis jotenki ristiin sitten valaista auton edustaa olematta silti häikimässä itteä ja muita. jaa niin, oli jotenki mukamas kivaa hioa ja rälläköidä sitä puskuriputkea niin se siinä vähä sitte lähti lapasesta, putkeakin oli nurkassa... no eihän sitä tarpeeksi ollut mutta tommonen siitä sitte tuli.. takapäähän täytyy vielä ehkä laittaa joku pystytolppa, ei tiä vielä miten ja mihin kohtaan... värkkihän on ihan saumallista sontaa, muttei sillä mihkää rallikisoihin olla menossakaan. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Mikset vaan vetäse tosta takalamppujen etureunan kohdalta lenkin katon ympäri. Alapäät puskuriin kiinni.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
ei saa pokkurilla niin jyrkkää mutkaa, ehkä.
|
#7
|
||||
|
||||
![]() nonni, nyt on ikkunalistanraapimissuojat paikallaan, jeeppi tuli leimattuakin taas uudelle vuodelle, heti päivän myöhässä kun en sitte keriinnyt saada sitä ajokuntoon tarpeeksi nopeasti. Mä mitään kattotelineitä jaksanut enää sitte väsätä, tein vaan liftille paikan että kerranki saa sen autoon mukaan kun semmonen sattuu olemaan, ja parille valolle järkeilin enemmän ja vähemmän suojaisan paikan. Taas vaihteeksi oli etuakseli osina, en käsitä mistä aina toi arbbi alkaa vuotaa ilmaa vaikka on preloadia ja kaikkea, no JERKKU toimitti mulle pikapikaa uudet arbin tiivisteet ja vaihdoin nyt ainakin ne kun en ollut kuiteskaan varma niistä mitä viimmeksi laitoin että oliko kunnolliset, jos vielä vuotaa niin nostan kädet pystyyn asian suhteen. Toki se perän kuori joustaa jolloin saattaa ilmavuotoa ilmetä siitäkin syystä js kun vanha koppa oli kohtuu finaalissa, moneen kertaa lekalla "oiottu" niin piti tehdä vallan uusi. En oikein keksinyt hyvää tapaa saada sitä vaarnaruuvi mallista koppaa mikä tukisi laakeripukkejakin mutta tehtiinpä nyt ainakin vahvemmasta värkistä tommonen, tai siis enhän mä muuta kun lähinnä maalasin sen, porukat poikkes eilen illalla tallilla niin kyselin isäukolta siinä materiaalia kopan tekemiseen, tiivisteen mukaan levystä poltettu aihio mulla jo olikin mutta ei mitään vahvempaa irtolevyä, tänään kun sitte "työttömän kiireiden" jälkeen pääsin talille niin siellähän odottikin valmis koppa asentajaansa, 8mm jotain vähän parempaa levyä näytäis olevan joten ehkä vähän kestääkin. täytötulpan reijän porasin ja laitoin paikalleen, väriksi tuli "eka mikä hyllystä käteen sattu" kun ei se siinä kuiteskaan kauaa pysy. |
#8
|
||||
|
||||
![]() johan se apparin peili kauan ehjänä pysyikin... |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Oliks jiipin eka kaato?
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#10
|
||||
|
||||
![]()
kyl se kerran talvella yhdesä purossa oli oppositiossa mutta silloin toki oli toiset pyörät vielä maassa
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
koneeseen tuli joku vikavika pari viikkoa sitten, ensin "nostajan" naputusta ja sitte pienen paukauksen saattelemana alko ravistamaan ja käymään epätasaisesti, vedot hukkuin, ei ole juurikaan motivoinut, en edes pelliä ole viittinyt aukasta vaan parkeerasin laitteen pihan sivuun, mitähän sille tekis... strokkeri vai tekiskö mitään.
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mä näin just hiljattain yhden "stroukkeri koneen" romulavalla ![]() ![]() ![]() ![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
olihan kaverilla taannoin viä tossa ihan kylillä 4.0 ho kone ja mulla vanha 4.2 kone mistä olis saanu stroukkiosat mutta ne myytiin pilkkahinnalla naapurikylään offiveljeksille... se vaihtokone kovin paljo auta muutenkaan kun tossa omassa on compcamssin nenää, vuosimalliltaa parasta kantta viilattuna ja semmosta pientä, jos ei sit oo niin että siitä kepistä puuttuu nyt joku nokka. tosin isoin ongelma on ehkä siti toi valuuttapuoli, täs tulee henkilökohtainen konkurssi muutenki ku ei oo töitä ja uus talli vie senki vähän mitä pelimerkkejä tulee. |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
tavallaan kuva-arvoitus tämäkin... |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Tönäri ei tapaa keinuun. Nokka paskana?
|
#16
|
||||
|
||||
![]() joutaisko siitä koneesta työntötangot ![]() jos sillä pääsee että ei tarvi kantta irrottaa niin ainakin koko sarja tönäreitä täytyy vaihtaa, cromot olis varmaan hyvät mutta tuskin kellään hyllyssä |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Eihän siitä venttiilivarsi olis leikannu kiinni? Kyllä siellä joku on seinää päin mennyt kun noin solmuun tappi mennyt.
|
#18
|
||||
|
||||
![]()
tähän mennessä ei vielä ole löytynyt kun tuo kiero tikku, venat näyttäis olevan samalla tasalla ja liikkuvan, täytyy puristukset mittailla kunhan löytää jostain mittarin
|
#19
|
||||
|
||||
![]() se olis taas tommosta vähä huonompaa hiihtokenkään tälläkertaa... ei pääse ainakaan pultit jumiintumaan kun tarpeeksi usein aukoo, lehmällehän aikoina0na kävi samalla lailla ja silloin jo rupesin katselemaan että öljyt olis lahurinokalle sopivia, ei näköjään ole edelleenkään, tai sitte noi comp camssin nostajat on vaan oikeasti niin huonoja kun sanotaan... onhan se toki niin että laaja loivaramppinen nokka tuo hyvän alaväännön mutta... nyt mennään sitten hetken verran taas HO vakionenällä, venttiilikoneistokin on mukavan hiljainen pitkästä aikaa mutta voi pojat ku tuli jeepistä laiska, eihän sitä saa edes asfaltilla kaasusta perää sivulle ![]() Viimeksi muokannut Rytari : 19.10.2014 12:15 |
#20
|
||||
|
||||
![]()
Thunderbird super kupeen remmiahdinta pellin alle? Tais olla eaton M90.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#21
|
||||
|
||||
![]()
taitaa mennä leimalla vaikeaksi
|
#22
|
||||
|
||||
![]() ![]() |
#23
|
||||
|
||||
![]() |
#24
|
||||
|
||||
![]()
Hiukan on vanhan näköistä murtumaa havaittavissa, sun tarttee ny kyllä torua mekaanikkoa
![]() |
#25
|
||||
|
||||
![]()
Woblas ny kyllä viimmesen kerran... täytyy löytää syy siihen jostain...
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Käyttöauto max.700€ | R4p1d0 | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 12.05.2010 18:00 |
Ostetaan käyttöauto | teamosmo | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 01.12.2009 21:01 |
Myydään käyttöauto x 2 | osatauno | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 06.11.2008 17:02 |
Ostetaan Käyttöauto max 1500€ | kuningaskulkuri | O/M/V Ajoneuvot | 11 | 04.10.2008 09:46 |
O: Käyttöauto | panzer | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 28.01.2008 21:16 |