![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Ei ihan äkkii vajaata kolmee miljoonaa gps paikanninta oo asennettuna moottoriajoneuvoihin... ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kauan menee miettii tommonen suht toimiva systeemi. Ratkoa muutama tuhat tekniikkaan liittyviä ongelmia asian suhteen. Valvonta? Tuki? Valvontatekniikka? Kilpailuttaa valmistajat, teettää palikat, päättää kenellä valtuudet asentaa. Toimittaa palikat asennuspisteisiin. Kutsua moottoriajoneuvot asennettaviksi porrastetusti. Eli ei tommonen oikeesti ihan heti tuu toimimaan jos järjellä ajattelee. Ei nää rattaat niin nopeeta pyöri, iha turha maalailla piruja seinille. Tietenki se on perseestä että rahaa menee tollasen jonninjoutavan paskan läpikäymiseen. ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tehköön mitä vaan, mutta tietäköön jotta minun liikkumistani eivät seuraile!!
Ihan jo periaate kysymys, yksilön vapaus, vitutus, sorto ym.. meen linnaan yleiseks huoraks (halvaksi) ennemmin.. (taas uhotaan ja kohta asennetaan kieli keskellä suuta gps paikanninta)
__________________
Team Rajaka Kaikki maasturit loppuu kirjaimeen J Etenkin suzuki sJ |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Eihän noi mokkulat ihmistä seuraa vaan autoa, mitäs väliä sillä on, rehellisille ihmisille
![]() Hyvällä tuurilla joukkoliikenteen ulottumattomissa olevat syrjäseutulaiset pääsevät suhteessa pienemmällä maksulla ja ruuhkaliikenteessä teitä tukkivat immeiset maksavat kovimman mukaan joka on mielestäni ihan kohtuullista ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Pitää sit vissii vaa rakentaa oman käden oikeudella nopeita "allroad-henkilökuljettimia" kilvettömiä tietenkin. Säästää nekin verorahat, ei tartte leimailla jne... Tolla erotuksella noita ois varaa menettääkkin pari vuodessa! Ja ois syy sille miks aina pitää ajaa lujaa...
![]() ![]() ![]() ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Pitää muistaa ettei tuo "älyliikenne" ole ollilan keksintö vaan kyllä sitä autotehtaat on suunnitellu ja testannu yli kymmenen vuotta. Nyt jo suurimmassa osassa uusissa autoissa on gps, kuka tietää mitä niillä jo nyt seurataan... |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Onneksi kiinalaiset tekee halvalla gps signal blockereita, ja sellaisen kun tökkää kiinni, niin isoveli ihmettelee kun auto hävisikin yht'äkkiä tutkasta.
![]()
__________________
-Pauli- |
#9
|
||||
|
||||
![]()
ja kaippa joku lyijykuorikin aika hyvin plokkaa signaalit kun antennin päälle vippaa...
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Olisi mukava tietää paljonko pyllistely pähkäily aiheen ympärillä on tähän mennessä tullut maksamaan, ja paljonko se vielä tulee maksamaan, olipa lopputulos mikä tahansa? No, vitusti. Ja tuo asuin paikkainen tasa-arvoisuuskaan ei ihan selkeä. Vaikka asuu keskittymässä, niin yritäppä mennä julkisilla vaikka kuudeksi tai saati viideksi töihin. No harvoinpa onnistuu. Esimerkiksi pääkaupunkiseudun "hyvä joukkoliikenne" on oikea vitsi, jos nyt ei satu asumaan metroaseman vieressä ja työpaikka toisen. Tai vaihtoehtoisesti ratikkalinjan varrella ja käy töissä virka-aikaan. Toisinaan saattaa käydä flaksi että dösä pysäkit sopivasti eikä tarvitse vaihtaa, ja odotella sitä vaihtoa tai aika usein ajamattomia vuoroja. Itse asun hyvien julkistenliikenneyhteyksien varrella, ja työmatka vain n.14.3km autolla, vaikka kiertelen syrjemmästä pahimpia ruuhka pesäkkeitä vältellen eli siitä tulee muutama lisä kilsa enemmän. Mutta, jos menen bussilla. Ensin kävelen vajaan kilometrin pysäkille kelissä kuin kelissä, odotan bussia että milloinkohan tuo tulisi, oliko etuajassa eli menikö jo vai myöhästyyköhän pahastikkin. Hyppään bussiin mahdollisesti litimärissä releissä tai parinkypin pakkasesta hikoilemaan siihen rullaavaan saunaan tai vaihtoehtoisesti paikalleen palelemaan reiluksi puoleksi tunniksi. Bussimatkan jälkeen kävelen 2km työpaikalle. Päivän päätteeksi toisin päin, poikkeuksena että bussi osio kestää viidestäkymmenestä minuutista sinne tuntiin ja varttiin ja on täpötäynnä niitä muita märkiä tai helteellä hikisiä seisomassa ja heilumassa töisiinsa kyrpä otsassa, JOS ei ruuhkia kelin takia tai kolareita, ja siihen ne kävelyt päälle. Omalla autolla aamu matka reilu vartti ja himaan puolessatunnissa viiva kolmessa vartissa jos keli/liikenne normaali. Kumpi on mukavampi matkustus keino? Istua omalla penkillä kuivana juuri siinä lämpötilassa kuin haluaa ja kuunnella mitä haluaa ja vaikka ruuhkaan jämähtäessä poltella tupakkia kun seisoskella siellä dösässä märkänä toisessa kyljessä kiinni paskat houisuissa oleva örveltävä dena ja nenän alla ei niin herttainen vanhempi rouva joka on hölvännyt ennen liikkeelle lähtöä päälleen puolipulloa jotain vitun pistävän ja pahan hajuista hajuvettä, näkemättä missä edes tarkalleen ollaan. Koominen suuntaus vallallaan matkalla "vihreyteen" on että rakentamisessa vähennetään parkkipaikkoja kannustimena julkisten käyttöön tai tehdään parkkeeraamisesta jumalattoman kallista hupia. Nykyään on jopa ihan autottomia taloyhtiöitä. Vai onko? No on, mutta asukkailla on kuitenkin autoja, mutta ei parkkipaikkaa. Edelliseen viitaten kulkisin kyllä jo ihan kustannus syistäkin julkisilla muuten, kuten aikasemminkin, mutta ostimme kämpän pienen matkan päästä (matkat eivät juuri muuttuneet) edellisestä ja kas, taloyhtiössä on vajaa 250 huoneistoa ja 140 autopaikkaa. Jono paikkaan arvatenkin aika pitkä. Kadun varsilla päivällä 2-3h kiekkorajoitus ja "läheistä" 24h parkkia syynätään aktiivisesti tarkkaan ettei siellä autot seiso liikkumatta pidempään. Eli aika paradoksi että vähäisten parkkipaikkojen pitäisi kannustaa vähäisempään autoiluun, mutta joudun menemään autolla, jota en käyttäisi muutoin kuin viikonloppuna, töihin vain siksi että minulla ei ole parkkipaikkaa. Eläköön... Mutta varsinainen pointi se että vain hyvin harvalla Suomessa on TOIMIVA ja kohtuu ajassa kulkeva julkinenliikenne, asui sitten missä vain. Ja sekin että mistäs sitten verotettaisiin kun "kaikki" olisi siirtynyt tämän maanmainion julkisen piiriin??? Niinpä! Toisekseen se tuhansien bussien armadat joita tarvittaisiin tuskin olisi ihan hirveä eco-teko, kun huomioi mitä paskoja lähiliikenteet käyttävät ja mailmalta jotain Polakkien ja Tsekkien hylkäämiä haalivat "uudeksi" kalustoksi. Sori vuodatus mutta kyrpii "maassamme on hyvä julkinenliikenne" ininät. |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Seuraavassa vuosikatsastuksessa tuo paikannin pitää olla kiinni, muuten ei tule leimaa. |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Tässä olisi SAK:lla näytön paikka. Eli hyvissä ajoin alkaa lobbaamaan ajatusta notta jos tuo km vero tulee voimaan niin se nyhdetään seuraavissa tes neuvotteluissa työnantajilta takaisin sivukuluineen korkoineen päivineen.
Ei menisi kauankaan kun koko homma olisi kuopattu kaikessa hiljaisuudessa.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Ja nopeuden yms. valvonta tietysti samaan systeemiin.
"Liikenne- ja viestintäministeriö perustelee muutostarvetta sillä, että autojen polttoainetehokkuuden parantuessa nykyisen bensaverotuksen tulopohja murenee. Kun autoista tulee ympäristölle ystävällisempiä, valtion tulot pienenevät." Ei noilta spedeiltä ideat lopu! Ton Kyllösenkin vois lähettää vaikka Siperiaan työleirille prkl! ![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]()
tämänkin asian pohdiskelu, valmistelu, työryhmätyöt ym. raportit ei varmaan kovin kalliiksi tule ... kiva, että meidän rahoille on fiksua käyttöä
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Hieno keino rahastaa, koska se lainkuuliaisinkin autoilija ajelee joskus tahattomasti ylinopeutta.
__________________
RASOR |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Eihän tää uus juttu ole, puitiin viimeks syyskuun alussa: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=114470
Ja oli jo viime vuonna tapetilla: http://yle.fi/uutiset/tienkayttomaks...a_vero/6416859 Kyllä vaan tekee suuresti mieli muuttaa muihin maisemiin jos tollanen kyttäyshomma tulee autoihin, ei oo pitkä siirtymä kun se on joka ihmisessäki. ![]() ![]() ![]() |
#17
|
|||
|
|||
![]()
Ei ole lemmikeillä sirua jolla seurataan niiden liikkumista, se on vaan tunnistusta varten. Pantasudet ym. sitten erikseen.
|
#18
|
||||
|
||||
![]()
Et ole tämän tyyppisen ajatuksen kanssa todellakaan yksin.
|
#19
|
|||
|
|||
![]()
olis vaan niin helppoo jos kaikki ois mukana eikä kukaan sit vaan osta sitä gps mokkulaa. Mitäs ne päättäjät sit tekee? Kieltää bensan myynnin?
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Haun käytön tehostaminen | Porvoon Hilma | Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? | 14 | 16.04.2013 08:28 |
Dodge ram 2500 käyttövero | Toni.k | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 21.01.2013 11:04 |
HDJ Akseli lukkojen käytön ohjaus? | hunter hdj | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 21.03.2010 19:50 |
Lopetin(ko) nuuskan käytön | SoksalItok | Rakas Päiväkirja | 10 | 07.03.2006 08:23 |
Winssin käytön ABC | -juhani- | Linkit | 1 | 27.03.2004 11:22 |