Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.10.2013, 09:18
tatsga tatsga ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.02.11
Sijainti: Vantaa
Viestit: 556
Perusasetus

Laakerin ku painaa pohjaan, niin ei oo siinä jurinoita eli tuskin laakeri. Veikkaan et tippuu napa ja levy käteen ku ottaa satulan irti(oli muuten pultit jostain syystä löysäs). Murroksia onneks saa saksasta 170e hintaan, navat vaan maksaa enempi(halvin käytetty 150e ja siitä ylös). Jostain ku sais saksankielisen korjausohjeen etuakselille, niin tietäs millä hakea noita eri laakereita, stefoja yms.

Ton ohjeen mukaan olis tarkotus edetä http://www.clubgwagen.com/gtech.php?...id=item&tid=29

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.10.2013, 17:44
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.915
Perusasetus

Hommaa reilun kokoinen tikku mulle niin mä hommaan StuttGartin manualin sulle - kustantaa ....

- vaivan
- 2 pakettia kahveeta, mielellään Brazil


Avaapa ny se etunurkka, saadaan laakerit sulle alta viikossa siihen noin 80 € / kulma jos tarvetta, hyvin kerkii Luumäjelle ku pistelee nyt töpinäks, en jaksa uskoa muuhun vikaan kun kerran veti maastossa ja tuli ajamalla kotio
__________________
- Levannon We(l)ho -

Viimeksi muokannut pee : 13.10.2013 17:53
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.10.2013, 19:22
tatsga tatsga ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.02.11
Sijainti: Vantaa
Viestit: 556
Perusasetus

Mersu siirretty tallissa pukkipaikalle ja tiistaina olis tarkotus aukoa navat molemmin puolin. Pitää heittää tikku sulle jossain välissä
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.10.2013, 13:08
ranke:n Avatar
ranke ranke ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 13.11.03
Sijainti: HELSINKI, Finland.
Viestit: 1.525
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Hommaa reilun kokoinen tikku mulle niin mä hommaan StuttGartin manualin sulle - kustantaa ....

- vaivan
- 2 pakettia kahveeta, mielellään Brazil


Avaapa ny se etunurkka, saadaan laakerit sulle alta viikossa siihen noin 80 € / kulma jos tarvetta, hyvin kerkii Luumäjelle ku pistelee nyt töpinäks, en jaksa uskoa muuhun vikaan kun kerran veti maastossa ja tuli ajamalla kotio

Ai sä teet businesta niillä manuaaleilla....

TEMÄHIK
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.10.2013, 14:32
tatsga tatsga ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.02.11
Sijainti: Vantaa
Viestit: 556
Perusasetus

Onko tää sitä pimeää tulevaisuutta? >=D
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.10.2013, 14:59
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.915
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ranke Näytä viesti
Ai sä teet businesta niillä manuaaleilla....

TEMÄHIK

pisnes is pisnes / mooses on mooses

... näiden sällien kans on pakko, muuten ne viä tuhkatkin pesistä !
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.10.2013, 11:23
tatsga tatsga ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.02.11
Sijainti: Vantaa
Viestit: 556
Perusasetus

Viikonlopun toimintasuunnitelma: 2 päivää tallilla ja toivottavasti olis mese valmis kahinoihin Luumäellä ens lauantaina. Etuakseli pitäis kasata loppuun(öljytiivisteet on jo, vetarin suojakumi odottelee autossa), takajarrujen säädön muunto manuaaliks, maskiverkon hitsuu(2mm paksua 6mm reiällä olevaa peltiä=ei pitäis mennä oksien enää läpi), laturin laitto(kaposampi hihna, tyhjäkäynti tonniin), työkonepeilit paikalleen(kiinitysten rakentelu) ja muuta pientä hipostelua.

Etuakseli korjattiin nyt pikasesti laittamalla vaan uudet öljytiivisteet, vetarin suojakumi rikkoutuneet tilalle ja uudet rasvat. Kunhan budjetti sallii, niin lähtee saksasta tilaukseen etuakselin korjaussetti hintaan 900e suomeen toimitettuna(GKN murrokset, SKF:n laakerit ja MB OEM tiivisteet/hilppeet). Lisäks pitäis ehjempi napa ostaa ku vanhaan on joku tehnyt ilmeisesti laakerivaurion jäljiltä tehnyt hieman korjaustoimenpiteitä... Vikan kuvan vauriot ei onneks vaikuta kierrosaikaan ku laakeripesät ilmeisesti ehjät ja stefaki pysyy paikallaan. Toi isomman laakerin korjaus sentäs on hyväksyttävissä osittain ku se on hepattu kii. Pienemmän laakerin korjaus tehty pyörättämällä sopiva shimmipelti ympäri(pääsee pyörimään navan ympäri). Kuka tuntee piston sydämessään?
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	napa1.jpg‎
Views:	334
Size:	251,8 Kt
ID:	42104   Click image for larger version

Name:	napa2.jpg‎
Views:	309
Size:	272,1 Kt
ID:	42105   Click image for larger version

Name:	napa3.jpg‎
Views:	306
Size:	255,4 Kt
ID:	42106  
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.10.2013, 22:27
tatsga tatsga ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.02.11
Sijainti: Vantaa
Viestit: 556
Perusasetus

Tulevaisuuden ongelmista nykypäivän ongelmiin. Aikaisemmin kenkutellut laturi oli lakannut toimimasta kokonaan seisonnan aikana. Muutakaan keksitty ku laturi pöydälle. Päätettiin kuitenki viel kokeilla ja alko sittenkin toimimaan. Laturin merkkivalo ei palanut ku sammuksissa ja akku ei saanut latausjännitettä. Mistä lähtis vikas etsimään? Pitäis sinne luumäjelle päästä lauantaina...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 24.10.2013, 23:35
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

Ihan mielenkiinnolla seuraan mitä tuleman pitää.
Mersun kone on helppo saada vetämään tutuilla kaavoilla mutta hyvähän se on että testailee "uutta". En niin tarkkaa lukenut koko topicia läpi mutta vnt ohjaus lienee tavallisella painekellolla helpoin kun katsot liikeradan kohdilleen. joissain tapauksissa ollaan huomattu että ne siivet saattaa mennä "yli" olevinaan täyin auki asennossa, jolloin se rupee taas ahdistamaan. Eli tarkkana ja sopivasti aukeavalla kellolla tai paineilma sylinterillä. Tuota pakopaineella ohjausta ei olla ikinä testattu voi olla ihan suotavaa! Ja jos näyttää ettei saa kuriin järkevästi niin miks ei ulkoisella hukkaportillakin..
Mersun konehan on vähän hengetön alhaalta mutta kun painaa kaasua ni vauhti vain kiihtyy!
Käyt uuden laturin ni menee taas pitkän aikaa! vaihdoin eilen yhteen 124 laturin ja kyllä tuli haikee fiilis on niissä mersuissa vaan jotain muutakin kun remonttii...

Viimeksi muokannut tdi : 24.10.2013 23:39
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty C Mersu MiKo O/M/V Ajoneuvot 3 12.04.2013 13:44
Myyty G-Mersu timoanterol O/M/V Ajoneuvot 2 02.09.2010 20:49
Myydään g mersu höpöhöpö O/M/V Ajoneuvot 12 30.05.2010 07:08
g-mersu Hennu Tekniikka & Jutustelu 7 24.04.2009 20:33
m: mersu cj5 O/M/V Muut 0 11.08.2003 13:47


Sivu luotu: 04:23 (GMT +2).