Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.10.2013, 22:58
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.946
Perusasetus

Paljonko tuossa on kilometrejä mittarissa? Meinaan vaan, että koneremppaa ei kannata tehdä huvin vuoksi. Rahaa palaa ~2500€ eikä se silti ole yhtä hyvä kuin tojon kasaamana. Ite tein kyllä omaan entisöimisprojektiini täyden konerempan, mutta ei siinä kyllä ollut mitään järjellistä syytä. Ihan samat kilsat ellei enemmänkin olisi edessä alkuperäsellä koneella.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.10.2013, 14:10
HJ6085 HJ6085 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 122
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 Näytä viesti
Paljonko tuossa on kilometrejä mittarissa? Meinaan vaan, että koneremppaa ei kannata tehdä huvin vuoksi. Rahaa palaa ~2500€ eikä se silti ole yhtä hyvä kuin tojon kasaamana. Ite tein kyllä omaan entisöimisprojektiini täyden konerempan, mutta ei siinä kyllä ollut mitään järjellistä syytä. Ihan samat kilsat ellei enemmänkin olisi edessä alkuperäsellä koneella.
Mittarissa on 630 000. Ainoat oireet jotka tulleet esille suhteellisen reipas savuttaminen, sekä vetoja ei ole siten kuin mielestäni pitäisi olla. Turbon otin irti ja olis sisältä voimakkaan noen ja karstan peitossa, eikä hukkapotin sauva liiku mihinkään - pitäisikö liikkua? Yksi syy on myös se, että kun nyt kaikki irrallaan niin menisi samalla vaivalla. Toki iso läjä €uroja kyseessä, joten jos turhaa, niin miksi sitten tehdä. Tosin minun tuurilla kahden viikon jälkeen niputtamisesta menisi kone. Muualtakin olen kuullut ettei konetta pitäisi availla ennen kuin oikeasti jotain vikaa. Esityksiä tullut pumppu- / suutinremonteista, venttiilien laitosta, konerempasta jne. Itse kun näistä en niin paljoa ymmärrä, neuvoja otetaan mieluusti vastaan.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.10.2013, 20:23
HJ6085 HJ6085 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 122
Perusasetus

En tiedä vieläkään mitä tästä tulee, mutta tämän päiväisen pelleilyn jälkeen muutama asia tuli mieleen. Suolle tehty vanha metsätie, puut kaadettu pohjaksi ja siihen pinta päälle. Hirvi kaatui suolle noin 20 m päähän tieurasta, etuset kuntasta läpi. Ei lähde miesvoimin vetämällä, ei vaikka kiroiltiin miehekkäästi. Hondamies (CR-V) ilmoitti että voi tuoda autonsa vetämään varpin avulla lähemmäs tietä ja kohti kärryä. Honda istui märkään tiepohjaan valot ja piipitykset säestäen alkavaa nousevaa vtutusta. Kyseistä Hondaa koetettiin siiten hinata vanhalla Synchro - Transportterilla, jonka kytkin nosti sellaiset savut että olisi voinut vuoden kalat savustaa, ja istui siihen. Scouttimies tarjoutui hinaamaan Wolkkaria ja sen jälkeen Hondamiestä, mutta ajatus evättiin välittömästi. Muutama tunti odoteltiin traktoria paikalle hinaamaan em. merkit pois tieltä, ja sitten juontovinssillä hinattiin karvaperse tielle kärryyn.

Eli takavinssi tulee, onko ehdotuksia kiinteä vai irrotettava? Muutama topicci aiheesta löytyy, akselin eteen vai taakse irrotettava? Autolla pitää päästä, eli voimaa pitää löytyä ja pyörän pitää, joten miten näihin päästään?

Nimim. Märät saappaat, kädet täynnä rakkoja ja kytkimen käry närästää
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.10.2013, 21:18
_kekkula_:n Avatar
_kekkula_ _kekkula_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland
Viestit: 919
Perusasetus

No eihän tolle sun autolla nyt mitään erikoista tarvi tehdä että pääsee pidemmälle kun hondamies, pääsee jopa niin pitkälle ettei pääse takaisin omin avuin kun repii suossa murrokset kappaleiksi

No juu mutta järkevällä rengastuksella menee jo aika kivasti jahti touhuissa ja takavinssiksi ehdottaisin toyotan omaa huippu hyvää mekaanista vintturia. Mun Hj topikissa on pari kuvaa -sakke- n toteutuksesta, Hj+mekaaninen takana.
__________________
PäHäMa
MMC
Slck
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.11.2013, 21:27
HJ6085 HJ6085 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 122
Perusasetus

Päivitelläämpäs tätä, vaikkei ihmeitä ole tapahtunut. Runko on jälleen omilla pyörillä kun alustasarja paikoillaan. Seuraavaksi jarrujen kimppuun, ja sitten se moottori. Alkaa tuntua siltä että menee entisöinnin puolelle, mutta tehdään sitten näin kun aloitettiin. Puuttuvat osat löytyneet sieltä sun täältä, ainoa mikä puuttuu on öljypohja. Käykö 60:sen pohja 61:een? Pari kuvaa:
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_2176.JPG‎
Views:	901
Size:	407,4 Kt
ID:	42813   Click image for larger version

Name:	IMG_2175.JPG‎
Views:	891
Size:	458,3 Kt
ID:	42812   Click image for larger version

Name:	IMG_2170.JPG‎
Views:	957
Size:	411,7 Kt
ID:	42811  

Viimeksi muokannut HJ6085 : 07.11.2013 21:31
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.07.2015, 08:16
HJ6085 HJ6085 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 122
Perusasetus

Päivitelläänpä tätä vähän pitkästä aikaa. Viime kesänä oli aika aloittaa korin ruostevaurioiden tutkiskelu, ja yllättävän vähällä selvisi. Takapenkin jalkotilasta taaksepäin joutui hieman uutta peltiä sekä korikiinnikkeitä liimailemaan. Kori saatiin takaisin paikoilleen pienen jumpan ja vaihdekeppiepisodin jälkeen. Moottorikin suhjahti paikoilleen vielä isomman jumpan jälkeen, ja kaikki alkoi näyttää päällisin puolin hyvältä. Lopulta pääsin kokeilemaan laitetta käyntiin, ja olin yrittänyt laittaa huolellisesti kaikki piuhat ja letkut oikeilla paikoilleen, ja tarkastanut että kaikki on ehjää, mutta. . . . yllätykseksi kone helähti käyntiin, mutta. . . . ei sammunut avaimesta, pakkosyöttö päällä ja kierrokset tapissa. Selailin vanhoja topicceja sekä latasin tuon Korpivaaran manuaalin ja täytyy lähteä aamukahvin jälkeen tuoreilla silmillä tutkiskelemaan missä vika tai mitä olen tehnyt väärin.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_1018.jpg‎
Views:	895
Size:	97,8 Kt
ID:	61505   Click image for larger version

Name:	IMG_1030.jpg‎
Views:	890
Size:	161,7 Kt
ID:	61506   Click image for larger version

Name:	IMG_1209.jpg‎
Views:	989
Size:	96,1 Kt
ID:	61507   Click image for larger version

Name:	IMG_1636.jpg‎
Views:	909
Size:	250,0 Kt
ID:	61508  
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.07.2015, 08:53
Ruottala.:n Avatar
Ruottala. Ruottala. ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.09.11
Sijainti: Urjala
Viestit: 131
Perusasetus

Noin asiallisesti kun tekee niin ei voi tulla kun hyvä. Hienon näköistä, peukku!
__________________
EX HJ60 TDIC -82

Joskus vielä se hodari
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit


Sivu luotu: 00:01 (GMT +2).