![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Olisko jollain helkkarin hyvää vinkkiä, etukardaanin liu'un stefan eli jakarin etustefan vaihdoin jakariin kun vuosi, lakkas vuoto, mutta nyt täyden 4-vedolla ajetun ajopäivän jälkeen taas stefa vuotaa, epäilen että johtuu kardaanin liu'un kulumisesta, oli vähän rosoinen se stefan kohta. Voiko noita korjata mitenkään vai mitä pitäisi tehdä?
__________________
Offipeli: - Käyttöpeli: E39 BMW 523iA MMC Mansen Maasturi Club NORT Noormarkun Offroad Team BTCF Bimmer Tuning Club Finland |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Oliko orikinelli stefa? Itse taistelin kanssa vuodon kanssa vaihdon stefan monta kertaa ennen kuin huomasin että öljy tulee kardaanista. Siellä ristikon alla on semmonen "markka" joka oli pullahtanut pihalle. Ja jos se stefan liukupinta on rosoinen niin varmasti syö uuden tiivisteen nopeasti rikki.
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi! |
|
#3
|
||||
|
||||
|
No mitä viime avauksesta muistan niin oli hieman rosoinen se kardaanin tiivistepinta, on Tamgearsista hankittu stefa, ei orkkis vissiin?
EDIT: Hyvät uutiset, avasin aamusti etukardaanin, niin ei vuodakkaa tiiviste vaan juurikin tuon liu'un päässä oleva "markka". Onko tuohon fiksua korjausvinkkiä?
__________________
Offipeli: - Käyttöpeli: E39 BMW 523iA MMC Mansen Maasturi Club NORT Noormarkun Offroad Team BTCF Bimmer Tuning Club Finland Viimeksi muokannut Jax_KiBez : 13.10.2013 07:48 |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Jaahas, kun ongelmat ei ota laantuakseen, apua jälleen tarvitaan kokeneilta. Pajerossa tankki mennyt hiljalleen ruttuun offatessa, silti ei viitsi täyttää yli tankin sauman kun on hiljalleen vuotanut saumasta joten ajattelin että 100km reissuun pelaan varman päälle ja lyön vanhojen naftojen päälle vielä 7l, niin pitäis riittää, ja mukana varalla 5l kannu.
No 60km päässä sitten meno hyytyi, löin pelin seis vauhdista ja tien laitaan, löin kanisterista 5l tankkiin ja pumppasin käsipumpulla 30-40 pumppausta, mutta ei sitten millään pysynyt käynnissä, kun lämä lattiassa starttaas niin jumputtii yskien 5sek kerrallaan ja sammui, sitten appiukko tuli hätii ja lyötiin vielä 10l lisää tankkiin, eikä edes hinaamalla käyntiin. Sitten huoltoasemalla hinattiin ja koitettiin paineilmalla vetää takaisin tankkiin päin jos vaikka olisi roska, no ei edes kuplinu tankissa, joten ajateltiin ettei imusihti ole vielä jostain syystä naftan alla, joten lyötiin vielä 17l lisää, ja pumpattiin pää hiessä 15min. Mutta ei millään käyntiin, ei enää edes luvannut. Sitten imettiin suulla letkusta suodattimelle ja yritettiin, ei siltikään, sit yritettiin suodattimen ohi, muttei käyntiin. Joten mikä voisi nyt sitten vikana olla? Estääkö ilma naftan menon pumpulle vai miksi ei starttaa. Kyseessä siis 2.5TD Gen1
__________________
Offipeli: - Käyttöpeli: E39 BMW 523iA MMC Mansen Maasturi Club NORT Noormarkun Offroad Team BTCF Bimmer Tuning Club Finland |
|
#5
|
||||
|
||||
|
tuliko imemällä kuitenkin ainetta?
sähköisellä siirtopumpulla vois testata linjassa saattaa olla takaisku venttiiliä niin että sen takia ei paineilma mene tankille... ei pajeroon liity mutta vastaavaan ongelmaan ![]() keikkabussi sisussa oli pitkään ongelmaa kun hyytyili ilman selkeää syytä epäsäännöllisesti suodattimia vaihdettiin moneenkertaan jopa tienpäällä aina pelasti tilanteen kun tankille päin paineilmaa puhalsi välillä saattoi kulkea 1000km tai sitten 10km kaikkea mahdollista tutkittiin tankkiin pudotettiin muutama magneetti että jos ruoste palasia olis lopulta epäily tankkia kohtaa alkoi ylittämään sen hankalasta paikasta purkamisen kynnyksen oli hommattu jo toinen tankkikin viereen... kylkeen vedettiin rälläkällä puolen neliön luukku ja tankki rassattiin irti no mitäpä sitten löytyikään tankista :P joku viher piipertäjä oli vissiin ajatellut sisun kulkevan pajun oksilla ja muovi pussilla ![]() vähän myöhemmin kyselin remontti kaverilta että mihin se toinen tankki joutui? oli kuulemma suutuspäissään viskannut sen vaajakoskeen
__________________
(lukihäiriö useasti kirjoituksiini iskee eikä välimerkit löydä paikkojaan) ajo ja harrastekalustossa seka käyttäjä ![]() projekti kalustoa laidasta laitaa (moni kesken eräisenä mieltä vaivaamassa) autoja, pyöriä, veneitä... www.nmb.fi kennel neulavuori(facebookissa) |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Pumpun banjoliittimessä taisi olla sihti. Voi olla tukossa.
Lainaus:
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Itellä oli tukossa juurikin tuo sihti. Pultin kun aukaisee ja jousen nostaa pois saa sihdin otettua kuopasta ulos. Paikallinen dieselfirma ohjeisti jättämään koko sihdin pois. Näin tein ja vastaavanlaiset oireet katosivat. Toimenpiteenä nopea (5min.).
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
ehkä off topikkia mutta mietin että mikä siellä tukkii
onkos muuten pajeron pumpuissa millaiset tiivisteet? oldsin koneen pumpuissa oli pakeliitti tiivisteet joista ajan kanssa irtosi oranssin värisiä palasia jotka tukki suodattimet/sihdit?
__________________
(lukihäiriö useasti kirjoituksiini iskee eikä välimerkit löydä paikkojaan) ajo ja harrastekalustossa seka käyttäjä ![]() projekti kalustoa laidasta laitaa (moni kesken eräisenä mieltä vaivaamassa) autoja, pyöriä, veneitä... www.nmb.fi kennel neulavuori(facebookissa) |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#10
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi! |
![]() |
| Luokat |
| pajero |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myyty mitsu pajero huoltoauto 5D PAJERO TURBO STW-L049GW-M-4X4/2700 | Hype | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 16.04.2013 22:45 |
| Pajero miehille kysymyksiä | Pauli_Antero | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 05.11.2011 17:06 |
| PAJERO V6 3.0 Aut.vm.1989 --> Kysymyksiä! | TOPPAHOUSU | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 31.07.2008 10:41 |
| "Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 | Propulsion | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 22.04.2008 16:30 |
| Pajero kysymyksiä | Juniori83 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 28.09.2005 11:20 |