![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Kans pari kertaa miettinyt että jos lähtis tota suunnistusta kokeileen mutta tullut vaan se mieleen että pärjääkö tolla susukilla siellä kun on vaan 235/75r15 rengastus? Kuvia katsoneena ei pahemmin alle 33" renkaita näy missään.
__________________
-MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
kyllä siellä kisoissa pärjää pikkupyöraiselläkin (31") isojenkii autojen perässä. jossaintapauksissa huomannu et suzukilla pääsee "porttaaliurassa" paremmin ku ne isot?
mutta asiaan. omasta mielestä kilpailuista tehty liian hd:ta. eli rastitus mennyt vähän liika kikkailuks,siiman käyttö lisääntynyt reilusti. eipä näkynyt ft retrossa siimoja kuin ihan nimeksi ja silti oli ajamista koko 20h,koko kisan fiilis oli lähdöstä maaliin todella hieno,kaikki autokunnat oli rennolla mielellä mukana. eli oppia pitäis kaikkien ottaa retron toteutuksesta.rastituksesta,ym. joskin cup kisat ihan normaalisti gps,ym laitteilla. kilpailuaika pitäis mielestäni lyhentää max 12h. on vaan nuo kisaviikonloput aika rajuja ku lähtee pe iltapäivällä ajelee kisapaikalle useempia tunteja.24h+tauot kisassa,sit su vielä samoilla silmillä kotio ni ompahan rento kisafiilis aika kaukana. harva pystyy ottamaan pe ja ma vapaaks kisojavarten. eli pe iltana ja la aamuna katsastus.lähtö esim LA 9.00 maaliin LA 21.00 palkintojenjako ja saunomiset ym turinat la iltana, sit sunnuntaina vois valua kaikki omassa rauhassa kotio. sit kisan järjestäjät vois vaikka pikkupyöräisille antaa jotain vihjeitä et missä on ne kaikkista pahimmat lutakot. jokainen autokunta sit tehköön omat päätökset miten haluaa ajella. myös ihmetyttää missä on keskisuomen alapuolen kisat? viimekauden kaikki kisat kuopion yläpuolella???? tässä jotain mietteitä jatketaan ku jaksetaan. terv. TemmiTiimi 2013 CUP4 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ei kai sillä väliä onko samassa kisoissa 39" porttaali vekottimia ja 31" susukeja...kunhan on järkevät luokkajaot. Samaa uraahan ne pikkupyöräsetki joutuu vetään...Siis jos ei nyt ihan ekana pääse matkaan ja ajamattomalle uralle. Itestä ainaki tuntuu siltä että jos pyöräkokoa kasvattaa niin kulut nousee, muissakin kun kumien hinnoissa. Jeepilläkin vielä tohtis ajella ihan hyvin 31" renkailla, mutta jos isompaa laittaa niin auttamattomasti akseli swappi edessa ja toimintatonni tarpeen...vähintään.
- tietysti ei se renkaan koko kaikkea ratkaise...eikä lukot... (neljä kisaa +safari luokka pajerolla 33", apinana, kolme pokaalia) No nythän homma tuntui menevän uusiksi, kun 14- cupissa on vain kans luokkaa. Veikkaan että tulee vielä toinen cuppi...jossa luokkina orkkis ja/tai stanu ja outlaw.
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
#4
|
|||
|
|||
![]() Juu.Lainaus:
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Hyvin on pärjänny tähänki asti 31sillä pyörillä samoissa kisoissa porttaali autojen seassa, ei niihin pahimpiin paikoihin ole pakko tunkea eikä ole pakko ollu ajaa sitä 24tuntia, kun ei ole jaksanu vaan käyny välillä nukkumassa ja jatkanu sit, jos on jaksanu, yleensä ei ole jaksanu vaan jatkanu unia kisan loppuun asti.
Suurimalta osin perus urat ollu ajettavissa ilman porttaaleja suikalla 31set alla ja hj:lla35 sekin menis ihan hyvin 33:silla.asenne kysymys vaan
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Noista videoista ja kuvista mitä netissä leviää, tulee ehkä hiukka väärä kuva sellsille, jotka ei oo koskaan kisoissa ollut. Kun tottakai ne kaikki kuvat ja videot on sieltä hankalista paikoista, mistä saa näyttävintä matskua!
Ja siis kyllähän siitä rastien pisteytyksstä nyt aika hyvin näkee mihin kannattaa pikkupyörillä kähtee kokeileen. Enemmän on mielestäni vaikutusta ajotaidolla, kuin renkailla...
__________________
-MMC- |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Harrastajatason autourheilu on 99.9%:sti rakentamista -mutta kannattaa sen 0.1%:n edestä- |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja niistä alle 33" renkaisista kuvia: Sopivalla omistautumisen määrällä pärjää 31" pyörillä portaaleja ja 39" pyöriä vastaan. Ainakin takavuosina usean tiimin toimesta on kerätty 31" tai 33" pyörillä kisan suurimpia pistemääriä, vaikka kilpailijoitakin oli paljon. Toki se vaatii että autoa viedään äärirajoilla ja korjataan kisan aikana sekä niiden välillä suhteellisen paljon. Mutta ei mikään kilpailu ole helppoa kun haluaa olla siellä kärkipäässä. Ja kun kohta alkaa se itkeskely uimisesta ja kurasta niin toinen kuva pikkupyöräisestä: Ei aina ole märkää, eikä sinne syvimpään paikkaa ajaminen kaikkein viisainta. Mukanakin olen ollut kun yhden kisan voitto tai toinen sija vaihtui kolmanteen, jälkiviisaasti arvellen vain sen takia että auto liian pahassa paikassa jumissa liian kauan. Muut oli viisaampia eivätkä menneet. Eli kilpailivat paremmin. Sitäpaitsi kaikissa lajeissa on ihan surkeat säännöt, kun ei ole just mun autolle sopivaa luokkaa missään. Ikinä ei oo missään pärjänny, mutta 8 vuotta kaikennäköstä kokeiltu ja ajettu ja aina on kivaa ollu.
__________________
Harbor Cruisers |