Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.10.2013, 22:16
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Saattaapi pientä panssarin tarvetta olla.

Kynsi joka on kiinni tuntevassa sormessa, on melko hyvä pinnan karheus indikaattori. Kyseistä instrumenttiä on käytetty moottoritehtaassakin.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.10.2013, 07:27
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Miten lie oiskohan ne öljyn ihmeliemet pelastaneet konetta?
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.10.2013, 18:37
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Miten lie oiskohan ne öljyn ihmeliemet pelastaneet konetta?
Enpä usko että olis motor upit jne. tökötit auttaneet, en tiedä missä kohtaa paineet romahtivat mutta sai varmasti kenkää vielä sen jälkeen sen verran että olis ihmeöljykalvot lähteneet laakereista. Yllättävän hyvässä kunnossa liuskat kuitenkin on ja pääasia on ettei tarvi alkaa nostelemaan pataa nokalta pois, pikkasen aikataulut painaa päälle kun on näköjään muuli tuolla ilmoittautuneet listalla driftinkikisoihin. Huomenna pitäis posti tuoda uudet liuskat, tiivisteet ja öljypumpun. Pohjan irroituksen takia jouduin sahaamaan kuskin puolen putkenlähdön pois niin nyt olis hyvä paikka nakata alkuperäiset katit mäkeen ja laittaa tuplaputket helmojen alle, katotaan mitä ehitään. Jos olis rahaa, niin nyt olis oikea aika peltisarjoillekin, mutta kun ei niin ei
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.10.2013, 18:43
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Saattaapi pientä panssarin tarvetta olla.

Kynsi joka on kiinni tuntevassa sormessa, on melko hyvä pinnan karheus indikaattori. Kyseistä instrumenttiä on käytetty moottoritehtaassakin.
Kynsi on juu hyvä mittari tossa hommassa, eikös sillä tunne melkein satkun urat pinnoista.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.10.2013, 19:57
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Tänään tuli tehtyä pikkuinen koneremppa, vanhat pikkuisen punastelevat laakerit lensi romukoppaan ja uudet pääsi paikalle. Noin yksinkertaiselta se kuulostaa! Fordsonissa kun on niitattu palkki just koneen alla, niin tulee hommaan hiukan mielenkiintoakin. Tossa on runkolaakereiden vaihto käynnissä:



Tossa oli jo kk laakerit vaihdettu ja hermot meinannut mennä jo muutaman kymmenen kertaa, kuraa ja hiekkaa löytyi kokoajan jostain lisää sormiin, työkaluihin, laakereihin, päähän ja silmiin. Tuntui että 3/4 ajasta meni työkalujen ja hanskojen tiskaamiseen. Varsinkin noissa moottori ja loota puuhissa en oikein kuraa siedä sormissa enkä varsinkaan laakereissa Asennusöljyä käytin reilusti jotta mahdolliset epäpuhtaudet tulee sen mukana pois, joten sitä tiputteli sieltä kokoajan päähän

Sitten kun tukka oli rasvattu kunnolla, ja uudet laakerit kaikissa kauloissa ja momenteissa, rupesin asentelemaan pumppua paikalle. Pumppua kattelin ja tuli semmonen ole että mahtaakohan öljypohjaa enää sopia paikalleen:



No juu, ei mahu ei, ei sitten millään! Moottori oli jo nostettu ihan tappiin ylöspäin ja oli melko tukevasti kartaanitunnelia vasten. Hetkisen piti ihmetellä ja pohtia kaljalle lähtöä kunnes tuli suunnitelma B mieleen.
Viskasin uuden pumpun ja imuputken oiotun öljypohjan pohjalle ja sitten uusi yritys. Nyt muljahti pohja palkin päälle. Enää pumpun ja imuputken kiinnitys ja baanalle! Pumpun käyttöäkseli jakajaan roikkumaan ja rautalangalla kiinni ja sitten pienillä sievillä kätösillä jostain öljynsuodattimen ja etuakselin takaa laittamaan pumpun pultteja kiinni samalla kun toisella käpälällä sörkkii imuputken kiinnitystä kohdalle ja kannattelee pumppua:



Imuputken kannatuksen asennus menossa, jostain startin, lauhduttimienputkien ja palkin välistä pääsi hienosti nitkuttamaan mutua piukkaan:



No lopulta homma onnistui hienosti ja öljynpaineet löytyi taas 7 tunnin minikonerempan jälkeen ja kolinat loppui. Ja turha työhan on aina kivaa, varsinkin kun itte siirtelin sitä goddamn pohjapanssarin asennusta tuonemmaksi

Siinä kun koekäyttelin ilman että poikki sahattua alkukäyrää oli hitsattu paikalleen, huomasin että motti ottaa ihan eritavalla jenkaa kun putket kiinni. Tässähän on vielä orkkikset katit tallella joita on peräti kahdet peräkkäin ja noikin vissiin hiukan tukkeessa, pakko ne uudet tuplaputket on nyt sitten lopultakin tehdä. Eiköhan tällä taas viikonloppuna sladitella (ainakin yritetään ) Pälkäneellä

Seuraavassa jaksossa vaihdamme männänrenkaat yläkautta purkamatta kansia.....................
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.10.2013, 09:58
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.741
Perusasetus

Liki tutun näköistä puuhastelua. Dodgeen sentään meni öljypohja paikalleen, vaikka öljypumppu ja pickup oli paikallaan. Tosin lisäsin haastetta ottamalla koko kampuran pois ja käytin sitä koneistamossa.
Suurin Vi....s mulla tuli viallisesta öljynputsarista joka ei päästänyt öljyjä kunnolla läpi. Ei noussut paineet millään. Tuli useamman kerran rasvis hankittua päähän kun öljypohjaa availi ja ihmetteli missä vika. Loppuviimen älysin testata toisella putsarilla.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.10.2013, 10:57
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Aikalailla teettäny puuhaa!!! Ei käy kateeks tosiaan toi kurasen auton alla laakereiden laittelu!

Mut tulee kuitenki kuntoon ennen 4x4 driftiä???
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 14.10.2013, 15:37
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Aikalailla teettäny puuhaa!!! Ei käy kateeks tosiaan toi kurasen auton alla laakereiden laittelu!

Mut tulee kuitenki kuntoon ennen 4x4 driftiä???
Kyllä rihtiin koetetaan tulla vaikka väkisin Ei tosta oikeestaan puutu kun jarrujen ilmaus ja pakoputken värkkäily, laiskana vein aamulla putkista piirrokset pakoputkitehtaalle että vääntävät pari mutkaputkea valmiiksi. Sastamalassa katkennut takapuskuri tuskin haittaa pälkäneellä vaikka sitä ei ehtiskään tinailla kuntoon.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 15.10.2013, 20:49
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Tänään tuli ohimennen puuhailtua jotain pientä, aina kun silmä vältti ja pääsin karkaamaan auton kimppuun. Jarruja ilmailin, kun vas. etusylinteristä oli jarruletkun banjopultti löystynyt mystisesti samassa mutakuopassa missä meni öljynpaineetkin. Mitään väkivallan merkkejä ei letkussa näkynyt, mutta käsin sai pulttia kiertää. Kai sitä joku oksa oli tonäissyt, tai joku mutakeiju käynyt jakarilla kiertämässä..? Vanteenreunaa oikoilin ja mietin vahvike rinkuloiden hitsaamista niihin, no.. mietinnäksi jäi!
Lässähtänyttä keulaa hiukan autoin ja sorvasin pari ulkohalkaisijalta sopivaa prikkaa sisäreijältä jousipedin alle sopivaksi ja veistelin jousen alle hiukan korkeamman kummi rinkulan jostain kuljetusremmistä. Voortissa jousi lukitaan mutterilla ja isolla kuperalla prikalla tukivarteen kiinni. Ranchon jousissa oli kuitenkin alasilmukka niin iso ettei jousi puristunut lainkaa prikan ja jousipedin väliin, mutta nyt pysyy tukevasti.



Näillä eväillä nokka nousi arviolta n. 30mm, ei ole enää niin pahasti maan alle sukeltamassa. Huomenna näkee lopputuloksen kun saa auton hallista ulos.

Siinä kun vannetta ähelsin suoraksi, pohdiskelin jotta jos löytyisi jostain 4kpl halkaistavia 15" trukin vanteita... Niihin koneistaisi vaan sopivat keskiöt ja laittaisi sisäpuoliset bedlockit Olis varmaan ainevahvuudetkin aika sopivia tähän käyttöön!
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 14.10.2013, 15:28
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pjtk Näytä viesti
Liki tutun näköistä puuhastelua. Dodgeen sentään meni öljypohja paikalleen, vaikka öljypumppu ja pickup oli paikallaan. Tosin lisäsin haastetta ottamalla koko kampuran pois ja käytin sitä koneistamossa.
Suurin Vi....s mulla tuli viallisesta öljynputsarista joka ei päästänyt öljyjä kunnolla läpi. Ei noussut paineet millään. Tuli useamman kerran rasvis hankittua päähän kun öljypohjaa availi ja ihmetteli missä vika. Loppuviimen älysin testata toisella putsarilla.
No onneksi en joutunut ottamaan kampuraa irti, siinä tapauksessa oliskin noussut pata pois kokonaan.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: Range Rover "pepe de mule" imported_offroadjouni O/M/V Muut 0 21.01.2003 08:33


Sivu luotu: 11:36 (GMT +2).