![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Omalla kokemuksella puuovista suosittelen teräsrunkoista... Ei roiku, mutta iso lehti vetää nurkasta hiukan kiharalle. Olen tuossa miettinyt sisäpintaan pultattavaa teräsraamia, jonka sisään tulisi uretaanilevy. No toteuttaminen onkin sitten toinen tarina.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
tuossa muutama kuva vähän jo tuhrautuneet
![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Taitto-oveakin tuli mietittyä, mutta tässä mm Mesvacin speksit: "Sähkökäyttöisen taitto-oven minimi sivutilantarve on 250 mm ja ylätilan tarve on 350 mm". Kiinnostus loppuikin sitten siihen...
Nosto-ovista pyysin mm tästä tarjouksen: http://www.turner.fi/fi/nosto-ovet_maatalouteen/ Nassau 6000D aukkoon L2900xK2800 (jolloin ylätilaa hukkuu lisäksi 210mm) käsikäyttöisenä ilman ikkunoita n 2100€. Siihen sähköavaaja kahdella kaukkarilla ja ulkonäppäimistöllä n + 1000€. Kulkuovea tuohon ei saa (vain ohuempiin malleihin saa heillä). Tallissa on kuitenkin kulkuovi toisessa päässä eli ei ylitsepääsemätön ongelma. Tuota ylätilaa saisin yhden ei-kantavan teräspalkin linjan muutoksella lisää 200mm eli saisin tuon ylätilatarpeen melkein hukattua sinne ja ovikorkeudeksi jäisi vajaa 2800mm. Tuo teräspalkki (I-profiili 200x100mmx6500mm ainevahvuus n 10mm) olisi mielestäni mahdollista katkaista keskeltä kolmen metrin matkalta, jatkaa palkkia hieman hitsaamalla ja nostaa jäljelle jäävien nysien päälle. Teräspalkin ainoa tehtävä on toimia osana ketjutaljasysteemin runkoa. Palkiston yllä on vapaata tilaa vielä n 1,5m. Saa ilman muuta kommentoida. Katso kuvasta: -keltainen palkki liikkuu edestakaisin kahden pitkän palkin varassa -keltaisessa palkissa liikkuu puolestaan ketjutalja edestakas -punainen on ovi -vihreä palkki katkaistaisiin ja jatkettaisiin hieman + nostettaisiin sijaansa ylemmäs ja hitsattaisiin paikalleen Tuo yllä mainittu ovi on vain yksi vaihtoehto, mutta sähkökäyttö jotenkin houkuttelisi. Findoorilta eivät vastanneet tiedusteluihin mitään...
__________________
-Toyota Camry 2.4 2002 -Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982 -Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014 -Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999 Viimeksi muokannut osilpi : 12.10.2013 20:43 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Autotallin pariovet | MakeO | O/M/V Muut | 12 | 17.05.2009 09:21 |
Autotallin ovi | Killer-Wo | Chit-Chat | 5 | 21.01.2009 17:32 |
Autotallin vakuutus ja tulityöt | Arska-tehtaalta | Chit-Chat | 19 | 09.03.2007 22:20 |
Autotallin lämmitys ? | RST | Chit-Chat | 49 | 13.10.2006 23:11 |
Välitetty: Autotallin nosto-ovi | HEKULIINI | O/M/V Muut | 1 | 02.03.2005 08:58 |