Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.10.2013, 21:04
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HJ6085 Näytä viesti
Suuret kiitokset kaikille kysymyksiini vastanneille. Vielä vähän vaiheessa mitä tuosta tulee isona, mutta jotain saatu aikaiseksi. Eli runko kävi sinkissä, akselit kunnostuksessa ja alustasarja tilattu. Seuraavaksi ohjelmassa koneen kunnostus ja sitten korin kimppuun.
Olikohan just tää runko toissapäivänä ku oli hapossa ?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.10.2013, 07:42
HJ6085 HJ6085 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 122
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Calmari Näytä viesti
Olikohan just tää runko toissapäivänä ku oli hapossa ?
En osaa sanoa mikä päivä hapottivat, mutta tiistaina kävin rungon hakemassa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.10.2013, 21:18
HJ6085 HJ6085 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 122
Perusasetus

No niin, akselit on kuosissa ja pohjavärissä. Laakerit ja tiivisteet vaihdettu tarvittavin osin. Kaiken pitäisi olla näiden suhteen kunnossa :-)
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_0262.jpg‎
Views:	972
Size:	91,0 Kt
ID:	41636  
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.10.2013, 19:22
HJ6085 HJ6085 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 122
Perusasetus

Inertan käyttöä harjoiteltu ja akselit + muut hilkkeet maalissa. Kunnostettu osia hapoilla, puhalluksella ja maaleilla. Osia tilailtu marmoritiskiltä, Ranskasta, Englannista ja Australiasta unohtamatta kotimaan kauppiaita. OME:n alustasarjaan päädyin, on matkalla kontissa jossain ison veden laineilla. Syylari vielä harkinnassa, tarjolla alumiinista ja normiversioita. Onko näiden eroista kokemuksia / näkemyksiä, onko mitään väliä kuin hinta? Jos joltain sattuisi löytymään ylimääräiset sikälokasuojat, molemmat etulokasuojat, hiekkapelti sekä etupelti - millä nimellä sitä nyt virallisesti kutsutaankin -, eli mihin valot kiinni jne, niin tarjouksia otetaan vastaan. Kone tuijottaa pukissa vaatien omaa huomiotaan, mutta - AHH - niin ihanan halpaa tämä harrastaminen, eli pitää välillä olla sorvin ääressäkin. Viikonloppuna alkaa jahtihommat, jolloin tallihommat jää vähemmälle hetkeksi aikaa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.10.2013, 20:55
Räbinä:n Avatar
Räbinä Räbinä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.08.10
Sijainti: Talluskylä
Viestit: 156
Perusasetus

Ai että näyttää hyvälle toi runko. Miten onnistu sisältä toi sinkitys? Lisää kuvia!!
__________________
Konepalvelu Juha Räbinä OY
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.10.2013, 22:58
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.962
Perusasetus

Paljonko tuossa on kilometrejä mittarissa? Meinaan vaan, että koneremppaa ei kannata tehdä huvin vuoksi. Rahaa palaa ~2500€ eikä se silti ole yhtä hyvä kuin tojon kasaamana. Ite tein kyllä omaan entisöimisprojektiini täyden konerempan, mutta ei siinä kyllä ollut mitään järjellistä syytä. Ihan samat kilsat ellei enemmänkin olisi edessä alkuperäsellä koneella.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.10.2013, 14:10
HJ6085 HJ6085 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 122
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 Näytä viesti
Paljonko tuossa on kilometrejä mittarissa? Meinaan vaan, että koneremppaa ei kannata tehdä huvin vuoksi. Rahaa palaa ~2500€ eikä se silti ole yhtä hyvä kuin tojon kasaamana. Ite tein kyllä omaan entisöimisprojektiini täyden konerempan, mutta ei siinä kyllä ollut mitään järjellistä syytä. Ihan samat kilsat ellei enemmänkin olisi edessä alkuperäsellä koneella.
Mittarissa on 630 000. Ainoat oireet jotka tulleet esille suhteellisen reipas savuttaminen, sekä vetoja ei ole siten kuin mielestäni pitäisi olla. Turbon otin irti ja olis sisältä voimakkaan noen ja karstan peitossa, eikä hukkapotin sauva liiku mihinkään - pitäisikö liikkua? Yksi syy on myös se, että kun nyt kaikki irrallaan niin menisi samalla vaivalla. Toki iso läjä €uroja kyseessä, joten jos turhaa, niin miksi sitten tehdä. Tosin minun tuurilla kahden viikon jälkeen niputtamisesta menisi kone. Muualtakin olen kuullut ettei konetta pitäisi availla ennen kuin oikeasti jotain vikaa. Esityksiä tullut pumppu- / suutinremonteista, venttiilien laitosta, konerempasta jne. Itse kun näistä en niin paljoa ymmärrä, neuvoja otetaan mieluusti vastaan.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 14.10.2013, 14:03
HJ6085 HJ6085 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 122
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Räbinä Näytä viesti
Ai että näyttää hyvälle toi runko. Miten onnistu sisältä toi sinkitys? Lisää kuvia!!
Sen minkä sisälle niin hyvin on mennyt joka paikkaan. Tekivät itse vielä joitain reikiä ilmataskujen välttämiseksi. Kuvia tulee kunhan saisi osia ja projekti etenisi. Lisäksi jahtihommat haittaa näitä harrastuksia.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit


Sivu luotu: 13:40 (GMT +2).