![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Suuret kiitokset kaikille kysymyksiini vastanneille. Vielä vähän vaiheessa mitä tuosta tulee isona, mutta jotain saatu aikaiseksi. Eli runko kävi sinkissä, akselit kunnostuksessa ja alustasarja tilattu. Seuraavaksi ohjelmassa koneen kunnostus ja sitten korin kimppuun.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Jeep ISORY |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Aurajoki Oy Mikkeli ja 304€ verollisena.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Tuosta hyvä jatkaa. Ehkä Tuossa ohjeita, jos meinaat vilä maalata sinkkipinnan.
http://www.kuumasinkitys.fi/kuumasin...hje_1_2007.pdf Oman hj:n sinkkipinnan hioin kevyesti porakoneeseen tulevalla teräsharjalla ja lopuksin pesin vielä tikkurilan panssaripesuaineella(erittäin emäksinen, niin pinnasta tulee karhea), että 2k-epoksi ja 2k-polyuretaani maali tarttuu hyvin, eikä heti lohkeile pois. Kestäisi varmaan pekkällä sinkkipinnallakin sen 30v, mutta maalin kans sen 20v. lisää ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
En osaa sanoa mikä päivä hapottivat, mutta tiistaina kävin rungon hakemassa.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
No niin, akselit on kuosissa ja pohjavärissä. Laakerit ja tiivisteet vaihdettu tarvittavin osin. Kaiken pitäisi olla näiden suhteen kunnossa :-)
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Inertan käyttöä harjoiteltu ja akselit + muut hilkkeet maalissa. Kunnostettu osia hapoilla, puhalluksella ja maaleilla. Osia tilailtu marmoritiskiltä, Ranskasta, Englannista ja Australiasta unohtamatta kotimaan kauppiaita. OME:n alustasarjaan päädyin, on matkalla kontissa jossain ison veden laineilla. Syylari vielä harkinnassa, tarjolla alumiinista ja normiversioita. Onko näiden eroista kokemuksia / näkemyksiä, onko mitään väliä kuin hinta? Jos joltain sattuisi löytymään ylimääräiset sikälokasuojat, molemmat etulokasuojat, hiekkapelti sekä etupelti - millä nimellä sitä nyt virallisesti kutsutaankin -, eli mihin valot kiinni jne, niin tarjouksia otetaan vastaan. Kone tuijottaa pukissa vaatien omaa huomiotaan, mutta - AHH - niin ihanan halpaa tämä harrastaminen, eli pitää välillä olla sorvin ääressäkin. Viikonloppuna alkaa jahtihommat, jolloin tallihommat jää vähemmälle hetkeksi aikaa.
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Ai että näyttää hyvälle toi runko. Miten onnistu sisältä toi sinkitys? Lisää kuvia!!
__________________
Konepalvelu Juha Räbinä OY |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Paljonko tuossa on kilometrejä mittarissa? Meinaan vaan, että koneremppaa ei kannata tehdä huvin vuoksi. Rahaa palaa ~2500€ eikä se silti ole yhtä hyvä kuin tojon kasaamana. Ite tein kyllä omaan entisöimisprojektiini täyden konerempan, mutta ei siinä kyllä ollut mitään järjellistä syytä. Ihan samat kilsat ellei enemmänkin olisi edessä alkuperäsellä koneella.
|
#12
|
|||
|
|||
![]()
Sen minkä sisälle niin hyvin on mennyt joka paikkaan. Tekivät itse vielä joitain reikiä ilmataskujen välttämiseksi. Kuvia tulee kunhan saisi osia ja projekti etenisi. Lisäksi jahtihommat haittaa näitä harrastuksia.
|