Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.10.2013, 14:49
A.I:n Avatar
A.I A.I ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 05.06.12
Sijainti: Salo
Viestit: 877
Perusasetus

Cros4WD:ltä sain hyvän tarjouksen manuaalinapalukoista ovh tais olla 235e joten ei sekään paha..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.10.2013, 16:39
mettäparoni:n Avatar
mettäparoni mettäparoni ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.09.09
Sijainti: Turku
Viestit: 92
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja A.I Näytä viesti
Cros4WD:ltä sain hyvän tarjouksen manuaalinapalukoista ovh tais olla 235e joten ei sekään paha..
Oliko tää parin hinta?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.10.2013, 21:54
macro:n Avatar
macro macro ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 03.06.07
Sijainti: Kempele, Finland.
Viestit: 537
Perusasetus

http://www.cros4wd.fi/OrigamiDEAL/in...5,47,361&lang=

Parihinnaksi sen ainaki ite ymmärsin. Huomenna oli ajatus soitella ja tingata hintapolitiikkaa...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.10.2013, 20:52
mettäparoni:n Avatar
mettäparoni mettäparoni ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.09.09
Sijainti: Turku
Viestit: 92
Perusasetus

Soa alkaa valmistumaan ja perse on vähän turhan korkeella, reilu 70cm on navasta kumikaareen..

Nyt ois ylimääräsenä Calminin 3" korottavat tavarat takapäähän, eli molemille puolille lisäjousipari ja riipukkeet (riipukkeissa ei alunperinkään ollut heloja, elisellaiset ne tarvitsevat.), ainoastaan pidemmät u-pultit puuttuvat. Saa kysellä jos setti kiinnostaa ja nyt ylimääräseksi jäi myös omavalmisteiset järeät ja pitkät riipukkeet.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Kuva0134[1].jpg‎
Views:	315
Size:	102,2 Kt
ID:	42159   Click image for larger version

Name:	Kuva0135[1].jpg‎
Views:	293
Size:	120,7 Kt
ID:	42160  
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.10.2013, 22:08
macro:n Avatar
macro macro ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 03.06.07
Sijainti: Kempele, Finland.
Viestit: 537
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mettäparoni Näytä viesti
-- eli molemille puolille lisäjousipari ja --
Eli jousipakkaan lisää tavaraa? Vai ymmärsinkö ny ihan väärin (ei pirteystila enää illalla parhaimmillaan ole). Mahtaa olla tolkuttoman jäykkä noilla? Ite aatellu, että josko vakiopakastakin vähentäs lateja, että pehmenis vähän, turhan jämerä pakka. Renkaita kontti täynnä tms. niin alkaa pikkuhiljaa kyyti parantua...

Oha tuo ny melko perä pystyssä mutta akselit edelleen yhtä alhaalla...


PS. Lauantaina piti yksi tojota (lj) pelastaa jumipaikasta, pääsi kuittaileen tojomiehille... Väliin meinas Rontin etunavat paukkua irti, mutta selvittiin kumpiki sieltä pois... semmosta hirviön mehtuuta... mutta pitäs itellä joku ilta tosiaan viittiä nuo manuaalinavat ruuvata paikalleen ni tohtis luottaa niihin joka tilanteessa, viikon verran kerätty tässä motivaatiota (lunta ja pakkasta pohjolan tallissa).
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.10.2013, 06:03
mettäparoni:n Avatar
mettäparoni mettäparoni ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.09.09
Sijainti: Turku
Viestit: 92
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja macro Näytä viesti
Eli jousipakkaan lisää tavaraa? Vai ymmärsinkö ny ihan väärin (ei pirteystila enää illalla parhaimmillaan ole). Mahtaa olla tolkuttoman jäykkä noilla? Ite aatellu, että josko vakiopakastakin vähentäs lateja, että pehmenis vähän, turhan jämerä pakka.
Joo siis korotussetissä tuli kahdet lehdet lisää/puoli. Turhan jäykkä se oli ainakin metsään, ei oikein joustoja tahtonut olla, siitä syystä tämä operaatio.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.01.2014, 16:33
Lampuoti Lampuoti ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 07.01.14
Sijainti: Joensuu
Viestit: 4
Perusasetus

Frontera ja nelivedon käyttö


Hei!
Tulipa hankittua viisiovinen(pitkä) Frontera 95 vuosimallia ja 2.4 koneella kun oli edullinen ja muutenkin mukava peli. Mittarissa 211000 ja aikoinaan 2006 Saksasta tuotu, ei ruostetta.
Kyseessä on ensimmäinen varsinainen maasturini, eikä muutenkaan kokemusta näistä vanhemmista peleistä ole, mutta käytyäni tämän keskustelun läpi täältä näyttäisi tietoa löytyvän...

En oikein ole päässyt selvyyteen miten fronteralla suositellaan ajettavan, nelivedolla vain ja ainoastaan jos on suohon upota tms. vai voiko käyttää joustavammin? Nyt olen ajanut vähän vaihtelevasti, vähän kuin kokeillen miltä auto milläkin vedolla eri olosuhteissa tuntuu. Kaikki on toiminut, eikä mitään rutinoita tai ongelmia ole ollut. En kuitenkaan haluaisi vahingossa tietämöttömyyttäni autoa rikkoa.

Eli, onko normaali talvikeli vaihtelevasti lumisella ja jäisellä tiellä ok nelivedon käyttöön vai ei? Entäs hiekkatiet?
Missä nopeuksissa nelivetoa voi kytkeä päälle ja pois? Nyt olen tehnyt niin vain auton ollessa pysähdyksissä.
Lukot ovat käsittääkseni mekaaniset ja tällä hetkellä koko ajan päällä. Renkaat ovat nastarenkaat.
Mitenkäs kokemukset takavedosta ja talvikeleistä tällä autolla? Onko herkkä pyörimään tai muuta?
Ohjauksen keskialueella oleva väljä alue lienee ominaisuus...näin minulle ainakin kerrottiin.
t. aloitteleva maasturisti
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.01.2014, 20:13
mettäparoni:n Avatar
mettäparoni mettäparoni ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.09.09
Sijainti: Turku
Viestit: 92
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lampuoti Näytä viesti
Hei!
Tulipa hankittua viisiovinen(pitkä) Frontera 95 vuosimallia ja 2.4 koneella kun oli edullinen ja muutenkin mukava peli. Mittarissa 211000 ja aikoinaan 2006 Saksasta tuotu, ei ruostetta.
Kyseessä on ensimmäinen varsinainen maasturini, eikä muutenkaan kokemusta näistä vanhemmista peleistä ole, mutta käytyäni tämän keskustelun läpi täältä näyttäisi tietoa löytyvän...

En oikein ole päässyt selvyyteen miten fronteralla suositellaan ajettavan, nelivedolla vain ja ainoastaan jos on suohon upota tms. vai voiko käyttää joustavammin? Nyt olen ajanut vähän vaihtelevasti, vähän kuin kokeillen miltä auto milläkin vedolla eri olosuhteissa tuntuu. Kaikki on toiminut, eikä mitään rutinoita tai ongelmia ole ollut. En kuitenkaan haluaisi vahingossa tietämöttömyyttäni autoa rikkoa.

Eli, onko normaali talvikeli vaihtelevasti lumisella ja jäisellä tiellä ok nelivedon käyttöön vai ei? Entäs hiekkatiet?
Missä nopeuksissa nelivetoa voi kytkeä päälle ja pois? Nyt olen tehnyt niin vain auton ollessa pysähdyksissä.
Lukot ovat käsittääkseni mekaaniset ja tällä hetkellä koko ajan päällä. Renkaat ovat nastarenkaat.
Mitenkäs kokemukset takavedosta ja talvikeleistä tällä autolla? Onko herkkä pyörimään tai muuta?
Ohjauksen keskialueella oleva väljä alue lienee ominaisuus...näin minulle ainakin kerrottiin.
t. aloitteleva maasturisti
Normi talvikeli ja hiekkatiet nelivedolla on OK, mutta muistelen lukeneeni joskus, ettei alsvaltilla sopisi yli 80km/h ajella nelivedon kanssa, tasauspyörästän puutteen vuoksi.
Itse tosin autoani olen nelivedolla rääkkäillyt ylinopeuksiakin, muttei kai hyvää tee.

Päälle nelivedon voi kytkeä vain pysähdyksissä, pois taas vauhdissa, näin ainakin omassa -92 lyhyessä mallissa.

Samoin talvet olen ajellut omallani, nastattomilla maastokumeilla ja pääsääntöisesti takavedolla, lyhyt malli on ainakin jarrutuksissa herkkä pyörimään noilla kumeilla, luistoissa taas tahtoo pysyä vähän turhankin hyvin lapasessa.

Manuaalisilla napalukoilla (ne jotka tarvii navasta kääntää päälle) eikai suositella ajettavan lukot kokoajan päällä, oli neliveto valittu tai ei.
Omassani olen nyt märät kelit ainakin pitänyt lukot pois päältä, jos lunta tulee napsautan ne päälle ja kesäisinkin vain tarpeen vaatiessa.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 21.10.2013, 07:31
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mettäparoni Näytä viesti
Soa alkaa valmistumaan ja perse on vähän turhan korkeella, reilu 70cm on navasta kumikaareen..
Millä tuossa saa keulan samalle tasolle? Tai sitten pitää perää laskea keulan tasolle.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 21.10.2013, 17:43
mettäparoni:n Avatar
mettäparoni mettäparoni ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.09.09
Sijainti: Turku
Viestit: 92
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Millä tuossa saa keulan samalle tasolle? Tai sitten pitää perää laskea keulan tasolle.
Eipä sitä saa ei, eli perä tarvii tiputtaa nyt niin alas kuin mahdollista.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 22.10.2013, 10:42
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

http://giz4x4.en.ecplaza.net/4x4-suz...16-748939.html joku tuollainen setti keulaan? Sais keulaan 3" korotuksen. Tuo tosin on Suzukiin, mutta GranVitarassa on risukeula.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
myyt. FRONTERA O/M/V Ajoneuvot 3 20.03.2007 22:15
M: Frontera -92 sam-o O/M/V Ajoneuvot 6 02.06.2006 22:30
M: OPEL FRONTERA 2.4i -94 Ansu O/M/V Muut 2 22.09.2005 12:18
M: Opel Frontera 2,4i -92 Jyki O/M/V Muut 3 13.09.2004 12:50
opel frontera 2.4 i khv Tekniikka & Jutustelu 17 15.04.2004 08:39


Sivu luotu: 18:59 (GMT +2).