![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Noniin kesä on pörryytetty ja kohta aletaan keräilemään motivaatiota siihen että aletaan nuolemaan haavoja kesän rytinöistä... Pyörän laakerit tuntis olevan kaput takaa kun napsuttelee vetarin pultteja vaikka kiristin lakeria... Murroskin taitaa olla taas rikki kun piti monster truk auton murskaus leikkien jäleen mennä kääntämään lukko kiinni asvaltilla rattia... no oma moka... mutta hauskaa oli... Sitten vois taas päivittää to doo listaakin.
__________________
! Because earth aint not flat ! Viimeksi muokannut Glutton : 05.10.2013 22:26 |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Pitää sun se kuitenki kuntoon laittaa, ku oon varmaan tulos sinne päin talvella
![]()
__________________
HJ61 MMC |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Uskomattoman hienot 17 sivua projektia!
Tohon pitäis pyrkiä autossa! |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Thx! Eiköhän tässä taas talvenpäälle tule lisää tekstiä!
Motivaatio hukassa ku auto seisonu jo viikon hallissa ja minä olen kulkenut PYÖRÄLLÄ töihin... Niitä kartio holkkeja kai se nyt vain tarttis niin sais sen sille rajaa että pääsis töihin ja pois...
__________________
! Because earth aint not flat ! |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Auto on taas saatu liikkeele osittain siksi että pyörällä alkoi olemaan hengenvaarallista liikkua ja osittain hetkellisen inspiraatio purkauksen saattelema kun keksin alkaa niitä lisä reikiä sinne napaan poraamaan!
No sehän ei taas mennyt kuin trömpsöössä! Repullisen hss teriä katkottua ja pilalle porattua. Huomasin että napa vaan on siltä yhdeltä kohtaa kovempi. Joka puolelta poratessa terä tökkäsi siihen samaan syvyyteen eli vastassa oli kovempaa metallia. Kävin hakemassa Coboltti teriä ja niitäkin meni pari ennenkö hoksin että miten se homma toimi... Onpa muuten mahtava poranterä. Pari reikää oli pilalle porattu ja pohjalla oli jumissa hss ruuppua joten rälläkkä kouraan ja kylki auki siltä kohtaa, romut pois ja hitsausta perään. Tämä hitsi sauma oli kuitenkin niin kova että poratessa joutui vähän kikkailemaan... edes coboltti ei meinannut lähteä menemään... Rälläköity napa Hitsattu napa Vähän fiksausta Pillillä punaiseksi ja poraamaan... todellakin vedin navan laidan porattavaltakohtaa puna hehkuun ja painoin poran siihen, volaa se lähti uppoamaan tässä vaiheessa jos laittoi leikkaus öljyä metalli karkaistui taas niin kovaksi että terä heitti uppoamasta. Uudestaa punaiseksi ja taas uppoaa.. nämä kobolttiterät oli ihmeellisiä kun ne sen kesti yhdellä terällä porasi monta reikää ja ihan sama laittoiko leikkuu öljyä vai ei.. Pientä heittoa on reikien kohdissa johtuen siitä että hitsaus pinta ja alkuperäinen navan metallin lujuus on eri ja pora meinasi ruveta vetelemään heti lähdössä. Enään pitäisi keksiä miten saan vetoakseliin porattua reijät kun ei meinaa istua siihen porapenkkiin oikein mitenkään. Eli pora penkissä on reikä keskellä mutta vetari on niin paksu ettei sovi siihen...
__________________
! Because earth aint not flat ! Viimeksi muokannut Glutton : 26.10.2013 10:50 Perustelu: Olipa kova homma saada kuvat suoraan... |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Päivityksiä!
Vika lista-takaa vetoakselin pultit ei kestä -Pyöränlaakerit alkaa olla kaput! Muutos/To do listaa (Seuraavaksi)-Sisustan verhoilu (Kattoverhoilut repesin rassauksen ohessa) -Vararenkaan kiinnitys kattotelineeseen(miksi nää ei ilmesty itestään) -Roiske läppiä / levikkeitä? Suunnittelu/ haaveilu lista (Ehkä jo ensitalvena)-ilmastointilaitteen kompurasta ilmaa! -Työkalu laatikon kehittäminen versioon 2.0 (Osat hyllyssä) -Tracktion Bar (osat hyllyssä) -Moottorin läpikäynti ja laakerointi -Sähkö vinssi keulaan -Mekaanisen vinssin siirto taakse(Edellyttää edellistä tehdyksi) Tehdyt hommat-Kovaa ajoa!!!!!!!!!!!!! -Renkaat vanteille ja alle -Vilkut vilkkuu hätäseen ledi valojen takia... -Etu kardaanille uudet pultit (Jostain löytää millilleen timmit, väliaikaisten tilalle) -Leima -Beat lock vanteiden hitsaus -Pohjaanlyöntikumit
__________________
! Because earth aint not flat ! |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Hienoa rakentelua. Fiksaamista löytyy aina ja vaatii motivaatiota ettei hanskat putoa. Palaan vieä airsofkuuliin 35creepyissä ja ne oli maantieajettavat 330g/rengas. Merisairauden uhka oli todellinen muutta voblausta ei esiinny missään tilanteessa. Olin vaihtanut kaikki ohjausnivelet uusiin ja vanhat voblilut herätti mielenkiintoa, säädettävissä nivelissä oli n. 6mm liikkumavaraa jotka kiristin n ,1mm. Se varmaan myös rauhoitti kulkua.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |