![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() että vetelenkö ne puhaltimen + johdot konaan poikki ja laitan virran kiertään ton releen kautta? ja pitääkö ne 87 ja 87a pinni vaihtaa paikkaa? ja ohjauspoksista virta vai akulta suoraan virta tolle puhaltimen releelle?
Viimeksi muokannut Jani E : 27.09.2013 21:26 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
juu, vaihtava rele ja poikki se piuha...
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Nii onkos sulla eberi vai webasto? Jos eberi ja oot hommannu uuden srjan niin siinä pitäis olla se rele rasia johtoineen. Siihen ei tarvii kytkee kun ohuet must/pun ja ruskea, japuhaltimen moottorille menevät paksut musta ja must/violetti. Sit sen paksun puna/valk johdon laitat sulakerasiaan mikä on myöskin siinä sarjan mukana.
Jos on käytetty sarja, josta joku on jo johdot pätkiny niin kytkentäkaaviosta selviää kaikki nuo johtojen paikat. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
eber, ja toi on alkuperänen lisälämmitin. avensiksessa -06. automaatti ilmastointi.
siihen tuli lisärele ja johtosarja, kellolla lämpee kone jo, ja tohon puhaltimen ohjaukseen tuli lisärele, jossa on esivastus, ja se pitäis jotenki sit kytkee tohon auton puhaltimeen... siitä ohuesta musta punasesta johdosta tulee heti virta ku lämmitin menee päälle. et jos siitä ottaa herätteen niin puhallin menee heti päälle, kuten myös siitä paksummasta musta violetista tulee heti virta. yleensähän puhallin menee päälle vasta kun tulee jo vähän lämmintä? |
#5
|
||||
|
||||
![]()
nyt on rele kytketty väliin. puhallin toimii normaalisti auton ollessa käynnissä, mutta eberin ollessa päällä (auto sammuksis) vaikka mustasta johdosta menee puhaltimelle virtaa, niin puhallin ei pyöri? pitäiskö se maajohtoki vie kytkee samanlaisen vaihtoreleen kautta?
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
tuossa kuvassahan on molemmilla puolilla rele,, tuo ylempi syöttää jännitteen puhaltimelle, kun alunperin jännite tulee sellaisesta paikasta missä on jännite vasta kun autossa virrat päällä,,se alempi rele "korvaa" alkuperäisen puhaltimen säätö yksikön, eli 2 relettä tarvii
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
no nyt pelaa niinku pitää. perkule ku meinas vastustaa. tossa on esivastus alunperin miinus johdossa. ja toi lisärele/esivastus on nyt miinusjohdossa myös. ja plussajohdot kytketty kuten yleensä eberin lisä ohjainpoksin johtoihin. heräte on nyt auton omaltapuhaltimen johdolta, ku ei se oikeen muuallekkaan viisaasti sopinu...
tolla esivastuksella pyörii puhallin mun mielestä vähän turhan nopeeta... oli yllätys kuinka paksut alkuperäset puhaltimen johdot on, ja eberin sarjassa on aika heikon oloset, mut kai ne kestää? |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M: Eberi & Webasto osia. | Zamppa | O/M/V Muut | 33 | 10.03.2012 11:39 |
"M"eberi webasto ardic | sähköarska | O/M/V Muut | 39 | 24.02.2011 17:11 |
Eberi/Webasto puhelinohjaus? | Numppa | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 21.11.2008 21:49 |
O: Webasto tai Eberi | Td5 | O/M/V Muut | 2 | 01.12.2005 21:15 |
O: webasto/eberi bensapumppu | O/M/V Muut | 4 | 10.10.2005 11:08 |