Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.09.2013, 16:23
ideanikkari:n Avatar
ideanikkari ideanikkari ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 04.02.03
Sijainti: Orimattila
Viestit: 593
Arrow

Peltisepän töitä


Nyt sitten on rintapellit tukittu melkein joka kohdasta.

Samalla tuli hieman tukiputkien rakennusta harjoitettua, kun tilkitsi kuskinpuolen jalkotilan:



Apparin puolen paketti melkein valmis:



Kuskinpuolelle pientä väistöä, että pääsee pakosarjan pultteihin käsiksi:



Peltityöt melkein finaalissa, kuten myös ajanäyttökin:



Pari juttua piäisi vielä ratkaista rintapellin suhteen, kuten esimerkiksi miten sijoittaa orbi? Mukavin paikka omasta mielestä on konehuoneessa, niin ei tarvitsisi puhkoa kuin rattiakselille reikä rintapeltiin. Helpoin tapa olisi taas sitten vetää kaikki letkut rintapellin läpi ja kiinnittää yksinkertainen akselintumppi+orbipaketti nahkan alle piiloon. Silloin vaan on hydrauliletkut kabiinissa, mistä en niin suuremmin tykkää.

__________________
__________________________________________________ ________________

"Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.09.2013, 17:36
ideanikkari:n Avatar
ideanikkari ideanikkari ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 04.02.03
Sijainti: Orimattila
Viestit: 593
Red face

Nyt sitten alkaa loppukiri tämän projektin osalta, kun kaikki meinaa loppua.

Viikonlopun saldona on tyhjä kaasupullo, peltityöt takaseinää vailla tehtynä kabiinin osalta, turvavöiden takakiinnikkeiden miettiminen jne..

Samalla sitten tuli alustavasti soviteltua kivitys/kemikalisointiin tarvittavaan paikkaan liittyviä asioita, kun siihen on aika. Tavoite on tämän vuoden loppuun mennessä.

Nytpä ei enää puuttuisi kuin:
- ohjauksen toteutus+etupään kaksi viimeistä tukivartta paikoilleen
- hydrauliikka
- kardaanit
- vyöt
- käyntisähköt
- akun sijoitus
- ratti
- polttoainelinjojen veto
- jäähdyttimen asennus ja putkien veto

ja jotain muuta pientä....

Eli ei tule olemaan vapaa-ajan ongelmia loppuvuodesta.
Onneksi on vielä viikko kesälomaa jäljellä.
__________________
__________________________________________________ ________________

"Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.10.2013, 14:40
ideanikkari:n Avatar
ideanikkari ideanikkari ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 04.02.03
Sijainti: Orimattila
Viestit: 593
Perusasetus

Kaasupullo tankattu, peräkontti hitsattu kiinni, kaikkea muutakin kiinnitelty laitokseen, mutta lyennetyn viikonlopun kuvituksia alla:

Sivuprofiilia:


Takakontin tilkettä&sälää:



Peräpeilin ilmettä. Keskelle tulee ilmanvaihto jäähdyttimeltä:

Harmi kun ei saa pakoputkia tuoda ulos noista takakulmissa olevista koloista, kuten alun perin suunnittelin.

Seuraavaksi nakertelisi sitten jäähdyttimen kiinni takakonttiin ja rakentelisi putkitukset paikoilleen, kun ei vielä ole kaikkia etupään osia saanut haalittua talliin.
Haaveissa/toiveissa olisi ns. pidennetty VLV tulevalle viikonlopulle, että saisi pitemmän rykäisyn tehtyä kerrallaan.

Pientä optimismia tällä hetkellä ilmassa.
__________________
__________________________________________________ ________________

"Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.10.2013, 16:58
aslakki:n Avatar
aslakki aslakki ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 14.11.06
Sijainti: joutseno, .
Viestit: 1.209
Perusasetus

Täst tulee kyl aika komee laitos Mut tuli mieleen et paljonkohan tommonen putkikasa painaa? Vissiin kaikki paksuseinämäistä?
__________________
WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.10.2013, 21:31
ideanikkari:n Avatar
ideanikkari ideanikkari ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 04.02.03
Sijainti: Orimattila
Viestit: 593
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja aslakki Näytä viesti
Täst tulee kyl aika komee laitos Mut tuli mieleen et paljonkohan tommonen putkikasa painaa? Vissiin kaikki paksuseinämäistä?
Kaikkihan on suhteellista, mutta seinämät vaihtelee 2.6:n ja 3.2 mm:n välillä. Kaiken kaikkiaan tais mennä putkea tähän mennessä vajaa 13 salkoa. Noista tulee arviolta n. 300 kiloa.

Tässä nyt yritetään noudattaa sellaista periaatetta kuin "Cheap, light, strong. Pick any two"
Eli nyt jäi tuo keveys poies, mutta pitäisi pystyä hieman kolistelemaan kiviä vasten.

Painon tavoitearvio on tuolla 1500-2000 kg. Mitä lähempänä 1500 kg, sitä onnistuneempana rakennusta voidaan tässä tapauksessa pitää.
__________________
__________________________________________________ ________________

"Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.10.2013, 19:05
ideanikkari:n Avatar
ideanikkari ideanikkari ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 04.02.03
Sijainti: Orimattila
Viestit: 593
Perusasetus

Lyhyt "kesäloma" takanapäin seuraavin saavutuksin:

Jäähdyttimelle paikkaa takakonttiin, kuten myös tikut paikoilleen:



Jää jonkin verran korkeaksi vielä tällä hetkellä:


Voihan tuota vielä kallistaa, mutta ensin pitää rakennella putket edestä taakse, niin näkee mitä letkut anta periksi kallistella. Sen jälkeen voi hitsailla kiinnikkeet oikeille paikoilleen.

Sitten olikin aika siirtyä etupään kimppuun.

Etuakseliln ylätukivarren rungonpään kiinnityksen kanssa meinasi tulla pieniä probleemia, kun en saanut nostettua sitä tarpeeksi ylös. Tuli kytkinkoppa vastaan rungon sisäpuolella. Alun perin piti saada kolme eri kiinnityspistettä runkoon, mutta sinne sainkin vain kaksi.



Hieman lähenpää (ei ollut paikallisessa pulttikaupassa tarpeeksi pitkiä pultteja ):



Vähän myös vinotukiakin:


Viimeistely on näköjään jäänyt tällä kertaa tekemättä. Noh, seuraavan kerran sitten jatkuu rälläkän purujen syönti.

Tilanne ukopuolelta:




Sitten seuraavaksi pitää nakerrella panhardi jotenkin tuonne eteen. Sen jälkeen pääseekin ohjauksen kimppuun.....
__________________
__________________________________________________ ________________

"Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 16.10.2013, 09:22
Tuoppo:n Avatar
Tuoppo Tuoppo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 30.06.09
Sijainti: Lehmäjoki
Viestit: 509
Perusasetus

Look'n good!!! Ammerikan malliin
Näyttää aika ahtaalta tuo kolo syylärille siis jos meinaat tasasta lavaa? Mahtuuko sitä kallistamaan niin paljo et sopii.

Mihin ratkasuun päädyit ton ohjauksen kanssa? Minkälainen pumppu ja sylinteri? Oli tarkotus itekki tehä hydraalinen ohjaus ajttelin ryöstää jostain puimurista tai trukista valmiit palikat, jos vaikka pääsis halvemmalla ku ei oo varaa kaikkeen hienoo ja mahtavaan
__________________
2X suzuki sj410 -83
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
ilmatikut, putkirunko, uaz, v8


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 5 (0 jäsentä and 5 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ajankulua lauantaiksi; Keuruun huutokauppa armas Chit-Chat 1 28.09.2007 23:13
Offikikottimen puutteessa ajankulua... -P- Chit-Chat 2 17.08.2007 10:08
Eräänlainen copterline ugly_hj Chit-Chat 3 13.09.2005 21:53
ajankulua Linkit 0 07.12.2004 21:02
Suhde tämäkin. Rudolf This And That 0 29.10.2002 12:14


Sivu luotu: 22:26 (GMT +2).