Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.09.2013, 15:06
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SuzukiSJ Näytä viesti
Löytyhän se vika tuohon tyhjäkäynti ongelmaan, oli pari alipaineletkuu rikki. Seokset viturallaan, 0,2 oli arvo. Lämppärinkennokin oli näppärä puhdistaa englanninkielisten ohjeiden mukaan.

Pari vikaa ois vielä selvitettävänä.
1) Kylmän koneen pitää antaa lämmetä ennen kuin pystyy lähtemään liikkeelle, muuten sammuu, onko se näiden kaasaripelien ominaisuus? Venttiilivälykset ok.

2) Kaasun kun junttaa pohjaan, niin tuntuu et tukehtuu, mut lähtee kumminkin vetämään sen jälkeen ihan hyvin. Tyhjäkäynnillä, kun laittaa kaasun pohjaan, ottaa kiekkaa iha hyvi. Voisko kaasarissa olla töhnää? Kiihdytyspumppu kunnossa. Kannattaako niitä bensan sekaan laitettavia puhdistusaineita kokeilla?

3) Onko normaalia, kun kylmän koneen käynnistää kytkin pohjassa ja kytkimen päästää ylös, niin auto vähän nytkähtää eteenpäin ja takaperästä kuluu pieni pamaus?
1-2=se oma kaasari on aika perseestä sen jälkeen kun se rupeaa kiusaamaan!
Toimiihan se automaatti ryyppy oikealla tavalla,Ei varmaan vielä näillä keleillä pitäis olla läpän edes kiinni aamuisin?(jos kiinni,niin jumita se auki asentoon ja kokeile sillaattiis)
WEBER dgv 32/32-36 ois hyvä valinta jos saa edullisesti,Mutta toisaalta swiftin ruiskun saa melkein samaan hintaan...
Jonkun vanhan corollan kaasari käy suoraan jaoltaan ja voi käyttää suzukin omaa ilmanputsaria ja rakenteeltaan simppelimpi olikos se k-koneista !

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.09.2013, 18:49
SuzukiSJ SuzukiSJ ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.06.13
Sijainti: Hki
Viestit: 33
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pajares Näytä viesti
1-2=se oma kaasari on aika perseestä sen jälkeen kun se rupeaa kiusaamaan!
Toimiihan se automaatti ryyppy oikealla tavalla,Ei varmaan vielä näillä keleillä pitäis olla läpän edes kiinni aamuisin?(jos kiinni,niin jumita se auki asentoon ja kokeile sillaattiis)
WEBER dgv 32/32-36 ois hyvä valinta jos saa edullisesti,Mutta toisaalta swiftin ruiskun saa melkein samaan hintaan...
Jonkun vanhan corollan kaasari käy suoraan jaoltaan ja voi käyttää suzukin omaa ilmanputsaria ja rakenteeltaan simppelimpi olikos se k-koneista !
Pitää tuo automaagiryyppy vielä testata, jos sillä tokenis. Kannattaako sitä bensan sekaan laitettavaa puhdistusainetta kokeilla?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.09.2013, 09:34
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SuzukiSJ Näytä viesti
Kannattaako sitä bensan sekaan laitettavaa puhdistusainetta kokeilla?
En suosittele. Ota kaasari pöydälle ja pura atomeiksi, lopputulos on parempi. Ei noi putsausaineet ihmeitä tee, ja osa ei yhtään mitään Paitsi tietty keventää sun lompakkoa.....
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.09.2013, 22:17
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

Kaasarimurheita 413:sessa.

Kun laittaa auton käyntiin ja kääntää valot päälle kierrokset nousee 2000rpm ja kun kääntää valot pois niin 950rpm, pieni alipainekello ohjaa vipua ja sen takia kierrokset nousee..ilmeisesti normaalia ?

Mutta aina noi kierrokset ei tipu , tarviiko laittaa tiukempi palautusjousi?
__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.09.2013, 11:25
MattiH:n Avatar
MattiH MattiH ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 340
Perusasetus

Onko kellään tiedossa sj410 takaperän hammasvälyksiä ja kiristysmomentteja? (pinionin kiristysmutteri ja perän "pyörintävastus" pinionin laipasta)
Sj413/samurain tiedot kyllä ois. Käyköhän ne, vai onko paljonkin eroa vetopyörästössä?
Haynesin kirjassa ei ollut, eikä erwolta saa vastauksia.

Ja onko joku löytänyt jostain sopivia shimmejä pinionille?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.09.2013, 20:56
Ahonlaita:n Avatar
Ahonlaita Ahonlaita ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.11.12
Sijainti: Kuhmo
Viestit: 47
Perusasetus

Missä rungonnumero?


Missä mahtaa samuraissa olla rungonnumero?En oo löytäny muuta kun apparin jalkatilassa olevan tyyppikilven jossa auton tiedot.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.09.2013, 20:58
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.272
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ahonlaita Näytä viesti
Missä mahtaa samuraissa olla rungonnumero?En oo löytäny muuta kun apparin jalkatilassa olevan tyyppikilven jossa auton tiedot.
Runkoaisan kyljessä heti oikean eturenkaan takana.
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 6 (0 jäsentä and 6 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 11:07 (GMT +2).