![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() kylmäkäynnistyspiiri / suutin nukkuu, tai pa. paine alhaalla = menee laihalla ja paukkaa putkessa ... ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Lisäilmaventtiili ei avaudu ja kone tukehtuu ja työntää mustaa putkesta, kastelee eikä enää käynnisty? Kokeile uudestaan jäähdyttyä ja yritä pitää lämpimäksi asti käynnissä alkaako toimia? Vikamahdollisuuksiahan on monia, mutta kokeile tuo ensin.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Siis ihan alkuunsa, kun lähti käyntiin, kävi silleen epätasaisesti ja puski mustaa putkesta. Kävi kyllä kun kaasulla piti käynnissä eikä kierrokset esim. vähitellen laskeneet.
Kylmäkäynnistyssuutin tuosta on poistettu käytöstä ja monta vuotta sitten. Se lähinnä kastelee tulpat. Ei paukutellut putkessa vaan puski mustaa joten epäilin että käy rikkaalla ja/tai ei sytyttänyt joka kerta eli siksi syttypuolen ongelmaa epäilin. Varsinkin kun polkas kaasua niin sen normaalin pikkupölähdyksen sijaan tuli aika reilu pölähdys. Täytyy tulppia tarkastella ja jakajaa. Toisaalla ehdoteltiin puolaakin. Onhan tuossa vielä se 'vahvistin' eli kärkien korvikekin. Toisaalla myös ehdotettiin että lämpötila-anturi voi olla sökö ja antaa ECU:lle väärää tietoa ja bensaa tulee liikaa. PA-pumppu tuohon on keväällä (vai oliko se jo viime syksy?) uusittu. Boschin ulkoinen pumppu samanlaisen tilalle. Täytyy alkaa tutkimaan kunhan saa auton takas talliin. Eilen ei jaksanut tehdä asialle mitään, kun täyty toista autoa rempata ja hemmetin Range heittäytyi hankalaksi. Viimeksi muokannut maddis : 01.09.2013 06:42 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Kuten toussa moggis totesi niin jos lähtee vielä käyntiin niin käytä lämpimäksi.
Ja tsekkaa puolalta jännitteet - matalat jännitteet ja huono lataus aiheuttaa kaikenlaista kummaa. T/P |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Täytyy testata tuo lämpimäksi käyttö.
Lataus toimii ok, kun mulla on tuohon asennettu volttimittari ja kierroksilla näytti jotain 13.5V. Täytyy vielä puolalle menevät jännitteet mitata mutta se on tietysti hieman hankalaa yksin kun ei tahdo käydä tyhjäkäyntiä. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ota ECU:lle menevä moottorin lämpötilaanturi pois liittimestä, laita hyppyjohto liittimen napojen väliin. Tämä eliminoi tuon anturivian pois kun ecu luulee koneen olevan lämmin ja heittää laihalle seokselle.
Toinenhan voi olla vuotava ryyppysuutin jos se on edelleen paikalla, vaikka piuhat olisivatkin irti. Sytytyspuolen vialta tämä ei minusta kuullosta, ellei sitten ole tulppia pimeenä.. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Niin ECU:n liittimeltä se anturin johdot irti ja tilalle hyppylanka? Ettei anturin päästä? Tietysti tuolla tavalla eliminoi myös mahdolliset johtoviat.
Ryyppysuutin ei vuoda ylimääräistä bensaa kun johdon lisäksi myös bensaletku on irroitettu. En ole noiden käyntivikojen kanssa niin puljannut niin kuvittelin että syttypuolen vika kun tuntui hieman pätkien käyvän mutta tietysti se saattoi käydä niin rikkaalla ettei sytyttänyt kunnolla. |
![]() |
Luokat |
bensa, käyntihäiriö, range rover |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Bmw käyntiongelma | Temuu | Chit-Chat | 56 | 21.03.2013 21:29 |
HDJ:n käyntiongelma | Daniel | Tekniikka & Jutustelu | 62 | 30.11.2012 00:27 |
Hj60 käyntiongelma | ToyotaHj60 | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 15.02.2012 19:33 |
XJ:n käyntiongelma | Killman | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 25.11.2005 00:55 |
Patrollin käyntiongelma | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 09.03.2005 16:49 |