Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 31.08.2013, 17:59
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrden Näytä viesti
Ja ku polttoainelijaa uusit, niin hae paikallisesta LVI kaupasta 6 ja 8mm kupariputkee pätkät... Kiepillä kyllä, mutta oikenee tarpeeksi ja saa kyllä orkkisreitilläkin meneen vielä. Ja tarvittaviin liitoksiin sit ihan muualta ku Biltemasta sitä polttoaineletkua. Toi Bilhelveten letku ei kestä hirmusen kauaa, vaan haurastuu halkeille ja sit rupee vetään läpi ilmoja ja kohta vuotaakin. Ja kiristimiks ihan oikeet letkusiteet, eikä mitään mini-aboja tms... Noita ei saa järkevästi aukeen enään, jos tarvii käyttää auki.

Itsellä tota kuparista nyt uudet linjat ja Gates/Dayco polttoaineletkua, sekä normaalit kiristimet linjastossa. Ja kysessä pitkä korinen vastaava OM60x:sen ahtimella ja keulaan asennetulla 280x300x76 väliksellä, sekä ahtoputket 57mm alumiiniä. Ja putkisto 63mm yhdellä vaimentajalla.
Kupari ja kumi ei oikein tykkää toisistaan, kupari hapettuu kumin kanssa kosketuksessa ollessaan. ja jos pääsee jossain resonoimaan, niin kovettuu ja murtuu ajan kanssa.

Itse olen suosinut muovista, olikohan nailonista, paineilmaputkea; saa valmiiksi liitos-, kulma- ja läpivientikappaleita, joiden on syytä olla mallia kiristettäviä. ja kiinnitystarpeet yms. löytyy myös.

Ja siinä jyrden on oikeassa, hyvälaatuisella kumiletkulla ja asiallisilla lerkunkiristimillä säästää hermoja tulevaisuudessa.

Ja sitten se kumiletku, missä on kangas päällimäisenä; vain pahimmalle vihamiehelle...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.08.2013, 18:54
_LM_:n Avatar
_LM_ _LM_ ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.01.09
Sijainti: VALKEALA
Viestit: 513
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Ja sitten se kumiletku, missä on kangas päällimäisenä; vain pahimmalle vihamiehelle...
Tämän allekirjoitan täysin. Yhden auton sähköt olen polttanut kun tuollainen motonetin letku räjähti konehuoneessa.
__________________
4-vedon ja 2-vedon ero? No käveltävä matka takaisin tielle.
GR patrollien osia kaikki nurkat täynnä... Kysy jos tarvitset jotain!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 31.08.2013, 19:02
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Kupari ja kumi ei oikein tykkää toisistaan, kupari hapettuu kumin kanssa kosketuksessa ollessaan. ja jos pääsee jossain resonoimaan, niin kovettuu ja murtuu ajan kanssa.

Itse olen suosinut muovista, olikohan nailonista, paineilmaputkea; saa valmiiksi liitos-, kulma- ja läpivientikappaleita, joiden on syytä olla mallia kiristettäviä. ja kiinnitystarpeet yms. löytyy myös.

Ja siinä jyrden on oikeassa, hyvälaatuisella kumiletkulla ja asiallisilla lerkunkiristimillä säästää hermoja tulevaisuudessa.

Ja sitten se kumiletku, missä on kangas päällimäisenä; vain pahimmalle vihamiehelle...
Kyllähän se sen aikaa menee, kun nää vielä on hengissä. Ja menee alkuperästen kiinikkeiden alle vielä nätisti ja ei pahan hintasta oo. Tai hinta riippuu ostajasta ja myyjästä, kuten olen saanut monessa asiassa huomata. Toinen myyjä samassa lafkassa myy jotain melkeen ilmasena, jos vielä itse oot hakenut varastosta ja on sellanen jäännös jostain. Mitkä kyllä käyttävät seruaavan kohteen tullessa eteen.

Tota paineilmalle tarkotettua en edes udellut ku kiireessä kysyin ja ku tällä en tuota oo pahemmin nänhyt kiepillä tarjolla missään. En oo ainakaan nähnyt, vaikka yhtä ja toista hakenut tuolta liikkeestä ja itse vielä hyllystäkin niit kaivanut.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.10.2013, 21:20
NorthRider:n Avatar
NorthRider NorthRider ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.11
Sijainti: Tornio
Viestit: 349
Perusasetus

prkl ku olen osannu olla saamaton, siellä Se on pallero yssikseen pihalla nököttäny jo vaikka kuinka kauan. Perjantaina lähen hakkeen 50*100 palkkia takapuskuriin. Pätkä rungon kokosta palkkia pittää myös ottaa että saa runkoon pistää palasen, koska piti lyyä takarunko poikki apparin puolelta, ko oli niin laho onko rungon hitsauksessa mittään,mistä katsuri ei tykkäis?? Että voiko sen itte hitsuuttaa?? Ja pelliä lokareihin kans ottaa samalla, onko pari millinen sopevaa??

mimmosia ratkasuja porukat on tehny snorkkelin päälle hatuksi?? Joku selventävä kuva vois olla ihan jees. Mahollisimman yksinkertainen tulos olla ko en mikkään ihmelapsi näissä hommissa ole

ja mitenkä ootta muita sisälokareita väkästelleet, siitäki joku selventävä kuva vois olla ihan nice! Idiootti kymysyksiä mutta koettakkaa kestää
__________________
Siinä hetken aikaa tuumailtuani totesin, että asiat menivät yllättävän nopeasti vituiksi...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.10.2013, 00:41
NorthRider:n Avatar
NorthRider NorthRider ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.11
Sijainti: Tornio
Viestit: 349
Perusasetus

ja jossain takaraivon syövereissä alkanut kutitella ajatus turbon päivittämisestä mimmosen turbon tuohon voi laittaa, tekis mieli semmosta joka menis ilman vittuilua paikoilleen ja josta oikiasti ei hönkä
lopu kesken

mimmosia ahtimia suosittelisitta?? Vissiin sen lisäksi tarttee jonkun adapterin?? Neuvokkaa, koska aika vieraalla alueella liikuttaan minun tietämyksessä

ja tiä sitten millin tämmönen tapahtuis, mutta aina pittää suunnitella kaikkea
__________________
Siinä hetken aikaa tuumailtuani totesin, että asiat menivät yllättävän nopeasti vituiksi...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.10.2013, 15:50
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Off Road93 Näytä viesti
ja jossain takaraivon syövereissä alkanut kutitella ajatus turbon päivittämisestä mimmosen turbon tuohon voi laittaa, tekis mieli semmosta joka menis ilman vittuilua paikoilleen ja josta oikiasti ei hönkä
lopu kesken

mimmosia ahtimia suosittelisitta?? Vissiin sen lisäksi tarttee jonkun adapterin?? Neuvokkaa, koska aika vieraalla alueella liikuttaan minun tietämyksessä

ja tiä sitten millin tämmönen tapahtuis, mutta aina pittää suunnitella kaikkea
Mikään korvaavahan ei mee vittuilematta ja muita osia muokkaamatta paikalleen...

Mut yks vaihtoehtoha ois Om603:sen vakio ahdin millasen omaan laitoin ku tein konerempan ja heitin sen orginellin ahdistajan hevon kuuseen...

Tuo mainittu herää VAKIO asetuksilla vähän myöhemmin, mutta eipä tasasella 80km/h nopeudella ahdakkaan sit sitä 0.8baria ennään. Ja mikäli tarvii vauhtia lisää, niin ahtaa sit lisää. Leimalle ei oo tyrkytetty vielä tuolla ahtimella, kun välijäähykin ois otteeseen vietävä ku karvalakki versiosta tehty. Penkitys edessä ku hirvijahti paketissa ja pääsee noi valot roppaan kuntoon vielä takaa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.10.2013, 19:46
SptV:n Avatar
SptV SptV ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.09.11
Sijainti: Kouvola , Suomi
Viestit: 526
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Off Road93 Näytä viesti
ja jossain takaraivon syövereissä alkanut kutitella ajatus turbon päivittämisestä mimmosen turbon tuohon voi laittaa, tekis mieli semmosta joka menis ilman vittuilua paikoilleen ja josta oikiasti ei hönkä
lopu kesken

mimmosia ahtimia suosittelisitta?? Vissiin sen lisäksi tarttee jonkun adapterin?? Neuvokkaa, koska aika vieraalla alueella liikuttaan minun tietämyksessä

ja tiä sitten millin tämmönen tapahtuis, mutta aina pittää suunnitella kaikkea
Pääset kaikki helpoimmalla kun ostat minulta valmiin setin.

Kerran se vain kirpaisee.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.10.2013, 20:04
Pajakameli:n Avatar
Pajakameli Pajakameli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 11.10.13
Sijainti: Enontekiö (Käsivarsi)
Viestit: 304
Perusasetus

Joko väsäsit p-a linjat?
Itte vääntelin rangeen hudrauliputkesta, taisi olla 6 mm... Saa TOSI siististi ku taivuttimella vääntelee.. on sitte aika kestäväki.. Kumiletkuilla loput sitte..
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 24.10.2013, 20:22
NorthRider:n Avatar
NorthRider NorthRider ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.11
Sijainti: Tornio
Viestit: 349
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SPTV Näytä viesti
Pääset kaikki helpoimmalla kun ostat minulta valmiin setin.

Kerran se vain kirpaisee.
mitäkä koko heelasetti maksas? ja mitä tarkotat valmiilla paketilla??

ja en oo tehny vielä pa-linjoja, pitäs saaha renkaat alle, nii sais tehä ne ja tankkihommat muutenki valmiiksi.

Huomena aamula kauppaan hakkeen vähä hitsuutettavvaa materiaalia, nii pääsee polttaan lankaa...
__________________
Siinä hetken aikaa tuumailtuani totesin, että asiat menivät yllättävän nopeasti vituiksi...
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 25.10.2013, 19:21
NorthRider:n Avatar
NorthRider NorthRider ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.11
Sijainti: Tornio
Viestit: 349
Perusasetus

Joo rojukti nytkähti pikkusen etteenpäin, etupuskurin hitsasin valmiiksi ja apparin puolen takalokarin laikkasin irti ja heitin mäkkeen. heppailin uuen lokarin jo valmiiksi kiinni nii on hyä aamula alkaa hitsaan valmiiksi Jos sais muutki lokarit tehtyä huomenna, nii ois aika hyä homma.

Takapuskurimateriaaliksi tullee 50*100 palkki runkopalkkeihin hitsattuna. Mie en ossaa mittään hivistelypuskureita tehä nii saa tuo kelvata
Huomen vois kans yrittää saaha paikattua runko nii sais lyyä iskarit paikoilleen. ja jos jää aikkaa nii korjais tankin ja nakkais senki paikoilleen, mutta saa nähä riittääkö aika
__________________
Siinä hetken aikaa tuumailtuani totesin, että asiat menivät yllättävän nopeasti vituiksi...

Viimeksi muokannut NorthRider : 27.10.2013 18:56
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 24.10.2013, 13:29
Poukko:n Avatar
Poukko Poukko ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.09.13
Sijainti: Kuhmoinen, Suomi
Viestit: 113
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Off Road93 Näytä viesti
onko rungon hitsauksessa mittään,mistä katsuri ei tykkäis?? Että voiko sen itte hitsuuttaa?? Ja pelliä lokareihin kans ottaa samalla, onko pari millinen sopevaa??
Silpaiset rungosta riittävän ison kappaleen kerralla ettei tule tilkkutäkkiä, käytät noin alkuperäisen paksuista materiaalia ja siistit hitsaussaumaa rumemmista kohdista rälläkällä niin kelpaa mainiosti.

Parimillinen on kyllä aika paksua lokareihin, joku 1mm voisi olla aika hyvä.

Viimeksi muokannut Poukko : 24.10.2013 13:31
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 24.10.2013, 13:51
NorthRider:n Avatar
NorthRider NorthRider ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.11
Sijainti: Tornio
Viestit: 349
Perusasetus

asia selvä kun juopon pää! Helpompihan Se on muotoilla millisestä
__________________
Siinä hetken aikaa tuumailtuani totesin, että asiat menivät yllättävän nopeasti vituiksi...
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 24.10.2013, 14:54
Poukko:n Avatar
Poukko Poukko ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.09.13
Sijainti: Kuhmoinen, Suomi
Viestit: 113
Perusasetus

Ja siitä snorkkelista: tuollainen vanhan saabin ilmanputsarikotelohan voisi sopia snorkkelin nokkaan aika nätisti, minä ainakin olen suunnitellut laittaa, ja näitähän voi saada vaikka ilmaiseksi joltain romu saappaan omistajalta.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
mitsubishi, pajero


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Mitsubishi Pajero 1987 2.5td _kauppinen_ O/M/V Ajoneuvot 8 21.12.2012 20:02
Myydään Mitsubishi Pajero 2,5Td vm-88 jphyvarinen O/M/V Ajoneuvot 0 21.09.2012 08:03
Myydään Mitsubishi Pajero 2,5TD PÄTKÄ -86, Tervossa Aapor O/M/V Ajoneuvot 0 24.07.2012 16:42
Myydään mitsubishi pajero -88? 2.5TD 450E tapsa4x4 O/M/V Ajoneuvot 4 22.09.2011 22:01
Myydään Mitsubishi pajero -88 2,5TD awd O/M/V Ajoneuvot 1 10.12.2010 09:47


Sivu luotu: 13:45 (GMT +2).