Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.08.2013, 14:16
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Eipä ole ihmekkään, jos on katin sisuskalut silppuna pakoputkea tukkimassa. Saattaapa olla että käyhä mökissäkin vähän vähenee

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.09.2013, 05:41
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus



Äänet on kivat, mistäs saatas lisää tehoa Ei vaan, jeepissä vähän outoa sammuiluvikaa, joko mappiin tai cps:n kohdistan nyt epäilyni koska niitä kun pitelin on vika pysynyt nyt viikon loitolla, tiedä sitte varmaksi kuiteskaan...


Tämmösten paikkojen takia juduin maalailemaan ja massailemaan pohjaakin "runkopalkkien" ulkopuolelta. Ajotyyli aiheutta sen että massat on toki kauttaaltaan vahingoittunut mutta kun maaliakin oli raapiintunut pois melko paljonniin pakkohan asialle oli tehdä jotain. Pesin auton kauttaaltaan alustasta, aukoilin vähä kaikkia tulppia ja luukkuja. Painepesurilla tuli pestyksi kaikki kolot mihin pääsi, vettä läpi juoksuttaen myös kotelot ja jopa ovet sisältä. Kohdat mistä maali oli vallan puhki otin ja vedin rälläkällä teräsharjalaikan kanssa isommalta alueelta puhtaaksi. Sudin sinkkipohjamaalin ja vähä mustaa sinne, kotelosuoja pintaan(oviin, koteloihin), pari päivää odottelua ja massa päälle.



Pakkivalot toimi silloin kun niitä huvitti, lähinnä ei koskaan.. Gojeep sivustolta joskus luin NSS:n putsaamisesta ja ajattelin kokeilla sitä. Ensimmäisenä tietysti joutui kaivamaan kyseisen lootan sieltä vaihdelaatikon kyljestä käteen, senkin homman olis tietysti voinut tehdä silloin kun pakoputki ei olisi ollut kuuma mutta anyway.


Katkasiasta lähtee toinen puolisko käteen kun aukasee muutaman ristipääruuvin. Kannessa on kumitiiviste ja akselilla stefa mutta sehän nyt ei estä sitä etteikö sisällä olisi turvetta, nevavehkeissä nähnyt että se kun pääsee jopa umpitilaan sisälle . Katkasia itsessään on aika simppeli rakenteeltaan eikä oikeastaan näköjään hapetu/kulu samaan tapaa kun esim. jotkut vanhemmat jenkkien sähkölasin tai lämppärin katkasiat yms.



Purettu ja puhdistettu tarkastustanne varten, kontaktipinnat oli tummuneet mutta ne lähti mukavasti puhtaaksi metallipintojen puhdistukseen tarkoitetulla tahnalla mikä sisältää oksaalihappoa (vastaava lähes kun kromipuskurin kiillotusaine) ja muuten putsasin turpeet ja muut cleanerillä. Kasatessa laitoin ohuen kerroksen asiaankuuluvaa vassua vaikka siihen varmaan taas vähän turve tarttuukin, mutta se suojaa vähän hapetumiselta ja auttaa kontaktin säilymisessä.


Siellä takaisin paikallaan, isosta mutterista säädetään ja kiristetään kytkin paikoilleen. katkasia täytyy säätää oikeaan asentoon niin että pakkivalot myös palaa pakilla ja auto käynnistyy vain vapaalla ja P:llä jonka jälkeen ylemmällä pultilla kytkin lukitaan haluttuun asentoonsa.



Jeeppi pääsi päivänä eräänä auttamaan maanmiestään pulasta, hieman oli jo raskaan oloinen kuorma, ei enää liikkunut niin iloisesti eli tehoa lisää?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.10.2013, 22:03
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus



Aikanaan olin sitä mieltä että en 31" isompaa jeeppiin... No, niitä nyt näkyy olevan hankala löytää mieluisia, oon vähän pettynyt km2 kestoon ja pitoon turpeessa. Hetken mielijohteesta sitte ostin mettäajoa varten käytetyt intercon truxmt renkaat 33"-12.5" koossa. Varaston perukoilla oli yhdet pellivanteet mitkä on odottanut halkaistavia beadlock juttuja jo pari vuotta mutta jäi tähän kiireeseen tekemättä että pääsi rabbitranchille kokeilemaan. Toki pienen jarruepisodin jälkeen, toisesta etusatulasta oli mennyt satula kiinni pitävän pultin jengat ja siinä meni pikkusen päänahkaa kynsien alle enneku oli vaihdettuna korkeammat harjat siihen kierteeseen , ja kotiin tultiinkin sitte tiny tools linkkarilla kun simpukka otti ja heitti stefan ulos kääntövarren akselista.

Ei mitään, ensikokemalta pito pehmeällä oli parempi kun km2:ssa. Kostealla kylmällä kalliollakin kohtuu hyvä, ei toki mikään paras mahdollinen mutta missä olis. Ison yllätys oli että ne mahtu pyörimään kohtuu vähällä, toiseen takapyörään jouduin laitamaan 5mm spacerin kun rengas hankasi muuten takajousipakkaan. Vanteet toki sais olla 10-15mm ulommas levittävät, sisäänjoustossa näkyy renkaan reuna jossain vaiheessa ottaneen sekä edessä että takana sisälokarin reunaan juuri akseliputken kohdalla.

Toinen sakkelikorva takapuskurista otti ja lähti jossain kivikosketuksessa, repes saumoineen kaikkineen irti puskurin vahvikelapusta, samoin kompura tuntuu käyvä kovin taajaan eli kyllä se puskuri jostain nyt sitte vuotaakin.

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.10.2013, 22:11
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus



huoltoa huoltoa, simpukankorjausinspiraatiota haeskellessa tulin purkaneeksi etuperän, murikan poskilaakereissa ei ollut minkänlaista esijännitystä, meinas pudota lattialle koko palikka kun otin laakeripukit auki, on se kyllä kumma mikä sen tekee... samoin pinjonissa oli ihan olematon välys, vaikka sekin pitäis... venyyköhän mun akselinkuori vai mitähäh.



laakerit onneksi kunnossa, pinjonin stefa pitää vaihtaa ja vaihdanpa varuiksi vetarin stefatkin, ne kun varmasti sitte heti vuotaa nyt kun tikut on ollut irti, tarttis varmaan hommata jostain ne akseliputken päihin tulevat suojat ettei putket olis täynnä savea aina, kai ne itsekki sorvais mutta...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.10.2013, 07:41
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Ainiin.. tuli tuosta simpukankorjauksesta mieleen, mulla taitaa vieläkin olla se sinulle aikanaan tilattu simpukan korjaussatsi autotallin pöydällä Laitatko noita yhteystietoja privana niin laitan sen tulemaan.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.10.2013, 08:53
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Mulla on hyllyssä noi kaikki mitä tarvitset, stefat ja ne akseliputkien tiivisteholkit....
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.10.2013, 10:03
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.481
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
huoltoa huoltoa, simpukankorjausinspiraatiota haeskellessa tulin purkaneeksi etuperän, murikan poskilaakereissa ei ollut minkänlaista esijännitystä, meinas pudota lattialle koko palikka kun otin laakeripukit auki, on se kyllä kumma mikä sen tekee... samoin pinjonissa oli ihan olematon välys, vaikka sekin pitäis... venyyköhän mun akselinkuori vai mitähäh.
Niin ja tähän piti kommentoida. Minulla on ARB:n paksut peräkopat Jeepissä, ja ainakin mainospuheissa väittävät että jäykkä kuori jäykistää perän rakennetta niin että pinjoni ja lautaspyötä pysyvät paremmin vakioetäisyydellä. Olen itsekin huomannut että nuo peräkopan pultit löystyvät ilman liimaa, joten olen tullut siihen tulokseen että akseli kyllä vääntyilee joko moottorin voimasta tai kivien osumista. Tein itselle murikoihin "sukset", eli en välttämättä enää tarvitisi vuoksi noita ARBeja estämään kivien osumia, mutta pidän ne edelleen siellä estämään tuota akselikuoren elämistä.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 28.10.2013, 13:17
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Niin ja tähän piti kommentoida. Minulla on ARB:n paksut peräkopat Jeepissä, ja ainakin mainospuheissa väittävät että jäykkä kuori jäykistää perän rakennetta niin että pinjoni ja lautaspyötä pysyvät paremmin vakioetäisyydellä. Olen itsekin huomannut että nuo peräkopan pultit löystyvät ilman liimaa, joten olen tullut siihen tulokseen että akseli kyllä vääntyilee joko moottorin voimasta tai kivien osumista. Tein itselle murikoihin "sukset", eli en välttämättä enää tarvitisi vuoksi noita ARBeja estämään kivien osumia, mutta pidän ne edelleen siellä estämään tuota akselikuoren elämistä.
mulla on ollut jo pitkään tekeillä vahvemmasta värkistä kopankansi mutta kun ei ole vaan saanut muka aikaseksi, kai se täytyis tehdä ennenku taas on odotettavissa shimmihommaa ja ilmavuotoja
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Käyttöauto max.700€ R4p1d0 O/M/V Ajoneuvot 3 12.05.2010 18:00
Ostetaan käyttöauto teamosmo O/M/V Ajoneuvot 1 01.12.2009 21:01
Myydään käyttöauto x 2 osatauno O/M/V Ajoneuvot 4 06.11.2008 17:02
Ostetaan Käyttöauto max 1500€ kuningaskulkuri O/M/V Ajoneuvot 11 04.10.2008 09:46
O: Käyttöauto panzer O/M/V Ajoneuvot 7 28.01.2008 21:16


Sivu luotu: 03:21 (GMT +2).