Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #426  
Vanha 19.08.2013, 16:33
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

Eli taijan ottaa kampuran pois.. Ja sithän se karkaakii jo alakerran laakerointii ja mäntien rengastuksee ja kannen viilauksee ja kaikkee muuhun hauskaa mikä viivästyttää taas ikuisuudella ton rojun valmistumista..
Vastaa lainaten
  #427  
Vanha 19.08.2013, 18:40
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jv Näytä viesti
nissanin tiskiltä orginel turbon kytkin. aisin. se ei oo montaa vuotta vanha sekään kytkin mikä mun jäljiltä oli paikoillaan, taisin yhden vuoden safarit ja kisat keretä ajamaan sillä... et jos ei sulla oo luistanu niin kasaa vaan sillä kytkimellä. maksaa useemman satasen se kytkin paketti nissanilta mut on ainut joka oikeesti pitää. sashit ym voi nakata jorpakkoon, ei kestä lämpöä, alkaa luistamaan.
Miulle tuli orkispaketissa marmorilta VALEO eikä Aisin....
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen.
Vastaa lainaten
  #428  
Vanha 19.08.2013, 19:48
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sami89 Näytä viesti
Ei se muuten oo luistanu mut kerran ku joutu vinssaa mäyristä pois mutaspoorista ni sillon se vähä sutas.. mut ehkä sen voi viel sit tolla kasata.. mites se stefa? Ja kuinhaa paljo toi möykky painaa? Tietäs vaa vähä et minkä kokosta konepukkia menee ettimää..
Mulla ainaki pysy valmetin pata tossa pilteman pukissa. Notku ja huoju mutta kesti kyllä
Vastaa lainaten
  #429  
Vanha 19.08.2013, 20:25
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tomppaa_ Näytä viesti
Mulla ainaki pysy valmetin pata tossa pilteman pukissa. Notku ja huoju mutta kesti kyllä
Se onkii sellanen vajaamittanen.. Joskin kylläkii taitaa painaa melkee puolet enemmän..
Vastaa lainaten
  #430  
Vanha 20.08.2013, 15:01
A-P A-P ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.04
Sijainti: Rehakka, ei enää niin vapaassa Janakkalassa..
Viestit: 2.497
Perusasetus

12H-T on ollut kytkinkopastaan kiinni kiinalaisessa pukissa... ainakin pari vuotta, ja on yhäkin.
__________________
A-P
*Muovi on saatanasta*
KAIKKI ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat.
Vastaa lainaten
  #431  
Vanha 21.08.2013, 20:33
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

Taas tuli käytyä ihmettelemäs hiukan..

Mites ku tos vanhemmas konees ku on toi jakopää noilla harvahampaisilla rattailla, ni myöskin siinä on erilainen jakokoppa.. Tos uuemmas on kierroslukuanturi(ko?) kopan etupinnassa ja vanhemmassa on anturin reikä sivussa mut ei se anturi käy sinne..

Toi paskasempi on sen tihee hampaisen jakokoppa..

Ja tietty toi harvahampaisen koppa on sen syvempi et tot toista ei voi laittaa sen tilalle.. Millä hitolla miä kiekkamittarin saan toimimaa ku ei viittis alkaa noit rattait vaihtelemaa?

Ja seuraava kysymys.



Eli syöttöpumppu oli oksentanu jonkuu verran öljyä pöyälle ni pitääkös se täyttää jotenki ku sen paikallee laittaa vai kestääk se pyöräyttää kuivana sen verran et lähtee öljyt kiertoo?
Vastaa lainaten
  #432  
Vanha 26.08.2013, 22:19
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

No vittu joo Kurkattii tosta "uuesta" koneesta tänää noi alakerran laakerit ni kaikki on ihan vaihtokunnos ja kampurallekii pitäs jotaa vissii tehä.. Saatanan takastefan vaihto ihan pikkusen laajenikii isommaks hommaks.. Huomen taijan tempasta viel sit kannenkii irti ni näkee et voiks tost koneest käyttää muuta ku lohkon..

Vaiko jotaa kevyempää+nykyaikasempaa+vahvempaa tilalle? OM60? Hmm..

Milläs tosta saa nokan irti?
Ja mist noit laakereit sais tilailtuu ku ei tunnu oikee mistää löytyvän..

Nii juu ja lämpömittari muutti tonne nopeusmittarin kaveriks..


Täs vaihees alko jo hiukka vituttaa ku huomas et on laakeri sekä kampura paskana..


Hyvin kestää motonetin pukki.. Kaks ukkoo pitää vaa olla et ton saap käännettyy ympäri tos..


Perkeleen painava ja öljynen postilaatikon jalka.
Vastaa lainaten
  #433  
Vanha 27.08.2013, 22:00
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

Nyt olis hattu pois. Ja ku sain kannen pöyälle ja hetken tutkin ni ainakii neljä halkeamaa löysin.. Venttiilien välistä oli 2-3-4-5 pyttyjen kohilta halki. Eli tosta hyvästä varaosa koneesta voi käyttää lohkon ja ehkä männät.. Voi vittu että potkii taas päähän tää rojekti.. Oli kyl jo pakko lähtee hakee koppa kaljaakii ku alko vituttaa niin kovin..



Ja voi muna että toikii painaa paljo!


Ja nääkö nyt sit on ne huonommin käyttöä kestävät männät?



Pitäsköhän alkaa ihan oikeest koht jo harkitsee jotaa OM-sarjalaista tonne ku nää SD:t ei oikee nyt vakuuta..

Edit; Tällänenhän olis ainakii erilainen ratkasu!
Vastaa lainaten
  #434  
Vanha 27.08.2013, 23:37
mäksä:n Avatar
mäksä mäksä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 21.05.09
Sijainti: nakkila
Viestit: 4.925
Perusasetus

älkää ny kaikki noit kiertotähden motteja laittako keulalle,, keksikää joku ny jtn UUTTA..
__________________
vapari ei ole vaihtoehto
Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta
No worries, mate !
Hojossa on sitä jotai
Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA
Vastaa lainaten
  #435  
Vanha 28.08.2013, 07:25
jv jv ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Päijät-häme, Hollola
Viestit: 3.244
Perusasetus

ne sd33 kannet on melkein aina "halki" venttiilien välistä, ei haittaa menoa jos ei vuoda vesitilaan asti, melko monessa esikammio koneessa on pienet halkeemat vastaavissa paikoissa eikä meinaa mitään.

mun mielestä on aivan turhaa toi sd33 remppailu, aina kun laukee nii nostaa vaan ehjempää tilalle ja pitää huolen et on vm.84 tai uudempi. suomi on täynnä mätiä patrooleja joista saa ehjiä moottoreita. nakkaa vaan vanhat lisälaitteet uuteen mosaan kii ja radalle.
hinnat liikkuu 50-500€/per moottori tai jopa koko auto ja taas toimii sekä parhaillaan saa taas kierroksen vetareita .

om-sarjan tähtikeula moottoriin ei saa mitään viidellä sadalla. eikä nekään paskat tunnu kestävän kun otetaan tuplatehot vakioon nähden ja pidetään kurapoorissa se nilkka suorana.
Vastaa lainaten
  #436  
Vanha 28.08.2013, 07:52
tuomaritulee:n Avatar
tuomaritulee tuomaritulee ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.03.12
Sijainti: Joensuu
Viestit: 644
Perusasetus

ite en kyllä paljoa kestävämpää vakio konetta löydä kun tämä. Mulla on vielä vanhempi ku 84 ja kestänyt aivan saatanallista rääkkiä.. Ja pelaa vieläkin, mutta varmaan joskus antautuu.. Mutta en uskokkaan, että mikään muu kone kestäisi montaa sataa metriä ilman rajotinta vetää latipohjassa ja sitten kone suoraan kylmään veteen.. Ja kone ei mene miksikään...

Kyllä mie sinuna ostatis uuden padan, koska nuo ei oikeesti paljoa maksa.. Ainut mitä vaihat nii ne laakerit, jos siltä näyttää..
Vastaa lainaten
  #437  
Vanha 28.08.2013, 08:11
Kala92:n Avatar
Kala92 Kala92 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.414
Perusasetus

Ehottomasti jotain erillaista mosaa sinne pellin alle. Vaikka jv:llä on kyllä pointti, ei nää malmikasat suomen maasta kesken lopu. Mutta oishan se hienoa nähä joku muu motti tonkin keulilla. Eikä olisi niin hirvee hommakaan, jos sais jonkun valmiin moottori+loota paketin. Tiedä muista, mutta se suurin homma/röökin menekin aiheuttava tekijä on ollut aina se perhanan välilaipan teko siihen vaihteiston ja motin väliin. Eli ääni ihan sama mille tahansa muulle kuin orkkis motille.
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään.
Vastaa lainaten
  #438  
Vanha 28.08.2013, 08:58
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

Juu eihän noi malmikasat paljoa maksa ja tuntuu se nyt jollaa tapaa kestävän kasassakii.. kyl miä nyt vaa taijan ajaa noi loppuu ennenk alan sinne jotaa muuta tunkemaa. On kuitenkii kolme tollast möhkälettä siunaantunu nurkkii jo ni josko niistä yhen jollaa tapaa ehjän sais niputettua.. toki sitä vaihtoehtosta moottoria vähä tekis miel suunnitella sen puolee ku toi painaa ihan vitun paljo.. et jos sinne survois jonkuu kevyemmän ni vois kestää toi voimansiirtokii hiukka paremmin ku nyt tuntuu et aina ku nilkan oikasee ni jotaa hajoaa.
Vastaa lainaten
  #439  
Vanha 28.08.2013, 21:29
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

Mitähän muuten mahtaa suunnillee maksaa toi turbon huolto? Alkais olee toi garretti huollon tai vaihon tarpeessa.. Sekin saatana on ihan paskana. Vai uskaltaisko ostaa tollasen uuen kiinaturbon? onks noista kellää kokemuksia? Olis ainakii melko paljo edullisempi ku mikää "oikee" ahistin..
http://www.ahtoja.com/product/96/wr-560
Vastaa lainaten
  #440  
Vanha 28.08.2013, 21:33
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.832
Perusasetus

Mulla testi käytössä rd28t kyljessä kiinan turbo ja pelaa toistaiseksi hyvin ja yllättävän laadukasta työstöä oli toi. hintakin samanverran kun vanhan huolto. ahdin vastaa garret gt28 kooltaa ja malliltaan.
Vastaa lainaten
  #441  
Vanha 28.08.2013, 21:47
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

ProTurbon sivuilta kattelin tot huoltoo..

ahtimen normaali huoltotyö alk 220 eur
(em. hintaan lisättävä osien hinta)
tuntiveloitus 56 eur

Eli kalliiks tulee toi huolto kun aattelee et mitä sit taas maksaa uus tollanen kiinahyrrä.. Eikä toi nykynen garrettikaa kovin vanha taija olla ja nyt on jo laakerit niin loppu et melkee tapaa jo siivet koteloo kiinni..
Vastaa lainaten
  #442  
Vanha 29.08.2013, 15:34
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sami89 Näytä viesti
ProTurbon sivuilta kattelin tot huoltoo..

ahtimen normaali huoltotyö alk 220 eur
(em. hintaan lisättävä osien hinta)
tuntiveloitus 56 eur

Eli kalliiks tulee toi huolto kun aattelee et mitä sit taas maksaa uus tollanen kiinahyrrä.. Eikä toi nykynen garrettikaa kovin vanha taija olla ja nyt on jo laakerit niin loppu et melkee tapaa jo siivet koteloo kiinni..
katsot vaan pitkittäisvälyksen, tuskin sulla mikään kuulalaakeriturbo siellä paikoillaan?. öljy keskittää radiaalisesti, ja päittäisvälyksen hoitaa laakeri, joka 270 asteinen tai vastaavasti 360 asteinen painelaaker , pronssiä tai jotain vastaavaa. päittäisvälystäkin jotkut manuskat sallii kympin luokkaa. moni uusikin turbo yltää siivillä koteloon kun niiden siipien ja kotelon käyntivälykset eivät liian suuret ole..
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #443  
Vanha 02.09.2013, 09:28
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

Lohkon värjäsin eilen illalla..



Lähes sairaalatasoista puhtautta.


Ja perjantai-iltana pikku kaljapöhnässä tuli taas kalustetehtaalta uus tuote.
Vastaa lainaten
  #444  
Vanha 04.09.2013, 15:01
SumuSimo SumuSimo ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 22.03.13
Sijainti: lappi
Viestit: 9
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sami89 Näytä viesti
Mitähän muuten mahtaa suunnillee maksaa toi turbon huolto? Alkais olee toi garretti huollon tai vaihon tarpeessa.. Sekin saatana on ihan paskana. Vai uskaltaisko ostaa tollasen uuen kiinaturbon? onks noista kellää kokemuksia? Olis ainakii melko paljo edullisempi ku mikää "oikee" ahistin..
http://www.ahtoja.com/product/96/wr-560
hyvin pellaa
Vastaa lainaten
  #445  
Vanha 04.09.2013, 17:55
joni_k joni_k ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.02.11
Sijainti: uusimaa
Viestit: 49
Perusasetus

voi veljet mikä pöytä.harmi vaan ei emäntä varmasti antais tuoda sisälle saakka vaikka kuinka pesis
Vastaa lainaten
  #446  
Vanha 04.09.2013, 18:03
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja joni_k Näytä viesti
voi veljet mikä pöytä.harmi vaan ei emäntä varmasti antais tuoda sisälle saakka vaikka kuinka pesis
Tuohon pitäs vaa saaha pyöree lasi tai kivitaso ni sit vois viiä sisälle.. Kuulemma..
Vastaa lainaten
  #447  
Vanha 04.09.2013, 18:13
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

varmasti toimii pikku paineilla, käsittääkseni nuo kiinan turbot leviää sitten ku aletaan löydä ahtoja niinku miehet...
Vastaa lainaten
  #448  
Vanha 04.09.2013, 18:20
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Dectane Näytä viesti
varmasti toimii pikku paineilla, käsittääkseni nuo kiinan turbot leviää sitten ku aletaan löydä ahtoja niinku miehet...
Ei tuosta nyt ihan hirveitä paineita oo tarkotus ottaa.. Hiukan yli kilo tais olla tuolla garretilla ja tuskin enempää tarvis olla ku ei voimansiirto tahtonu oikee kestää sitäkään..
Vastaa lainaten
  #449  
Vanha 16.09.2013, 19:29
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

Tuli ravijoen jeepnistien safarilta sellanen kipinä taas et tänään oli pakko vääntäytyä talliin ja ruveta hiukka oikomaan.

Eli ruiskusotkeminen vaihtu siistiin spräysotkemiseen




Huomatkaa äärimmäisen huipputekninen maalausteline!



Joku päivä ku viel sais aikaseks hakee jotaa vihertävää pintaväriä ni alkais tulee valmista..
Vastaa lainaten
  #450  
Vanha 18.09.2013, 20:21
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

Kävin maalaas kaik mustat pökäleet valmiiks. Tuli pienii muutoksiakii ku ei ollu just nyt vihreetä maalia..



Noist piti alunperin tulla vihreet mut nyt ne onkii sit mustat.. Ja melkee kaik muutkii mist piti tulla vihreitä ni on nyt mustia.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Pätkä Patrol -82 3300€ (vaihdossa kelpais 110 Hilux tai joku muu 4x4 pickup ) bluevan O/M/V Ajoneuvot 21 06.05.2010 07:51
Patrol vs Pickup välijäähdytin Tekniikka & Jutustelu 26 12.02.2010 13:25
Myydään patrol pickup jussukka85 O/M/V Ajoneuvot 11 13.01.2009 19:46
VW pickup Nerd-O Chit-Chat 1 24.09.2008 12:40
M: patrol pickup 3hlö paku junnu78 O/M/V Ajoneuvot 6 21.05.2007 21:41


Sivu luotu: 12:38 (GMT +2).