![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1701
|
|||
|
|||
![]()
Mitenkäs mikä olisi tehokas ja suht edullinen kone vaihtoehto kingiin...
Vaihdelaatikon 5 vaihde rutisti entisen omistajan mukaan niin jos siitä saa pelin vielä niin sillä lootalla tai sitten jollain muulla.? |
#1702
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
itsellä ei ole ohjausakselia pidennetty vaikka on 75mm nosto. eli siis riittänee ku löystää ja muistaa kiritäkkin ![]() ![]() |
#1703
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kröhöm, ne putket on siellä syylärin letkujen välissä sen takia koska siellä konehuoneessa on td moottori ja sd mallin syyläri,syyläreissä eroa letkujen lähdöissä. eli ne ei vaikuta mitenkään siihen korin korotukseen, niin ja ittehän sen korotuksen + alustan siihen laittelin, mulla ne toimi ihan hyvin ilman ongelmia, hytin takimmakiset korvakot korjasin kertaalleen ku ne petti ja putki meni läpi laho vian takia. ja ne takapään putket korotuksessa on sen takia eri mittaset että ne sopi sinne, ku eihän sinne voi laittaa kaikkia samanpituisia korotuspalikoita. ja ne viimiset originaalithan sieltä puuttuu sen rungon lyhennyksen takia, ne on siirretty sinne lavan alle. ja ne voi olla saanu ihan vähän iskuakin koska meikä ei sitä tötteröä paljo sääliny ![]() ![]()
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! Viimeksi muokannut cybress : 20.08.2013 19:02 |
#1704
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
aijaa ajattelin että niitä on pitänyt pidentää korinkorotuksen johdosta. no nyt ei pitäisi ainakaan mennä läpi takapäästä, etusissa ei ollut kyllä mitään sanomista, ja kuskin jalkatila / helmat oli läpimädät kun jouluna tuota leimasin joten ne laitettiin jo silloin, huomaa kyllä tuosta kopasta että on nuohottu aika urakalla eikä paljon ole säästelty, mutta metsäänhän nämä on tehty, mutta toisaalta kittiä olisit hieman voinut säästellä. ![]() ja nyt hieman ohi hieman tuosta korinkorotuksesta, passaako tuohon perään laittaa redlinen öljyjä? kun huomaa pienen luiston siellä? |
#1705
|
|||
|
|||
![]() King cap -99 D22 vertailurengas
Löytyykös keltään paperia millä isompaa kummia alle?
Alkuperäinen rengaskokohan (205R16C) ei oikeen salli kummoisia renkuloita, mutta haku tuotti osumaa, että jopa 33 pitäis saada muutoskatsastettua riittävillä prosyyreilla. Isännälle tuupattiin 265/75R16 kummit ja varmistettiin sopivuus oldmanemun pakoilla ja kääntöjousilla. Hyvin sopii pyörimään, eikä edes näytä vielä isolta. |
#1706
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
minulle leimalla sanovat että 51mm saisi mukamas vakio kokoon nähden suurentaa? toisaalta jotkut puhuvat että joko ajoneuvon merkkiliikkeen korjaamon tai tehtaan lapulla saisi katsastettua jopa 35¨ saakka? korjatkoon joku viisaampi jos olen väärässä? |
#1707
|
|||
|
|||
![]()
Näihin vanhempiin saa ilman mutinoita 31x10.5, isommat aiheuttavat inssillä otsasuonen tykytystä...
Jotkut kehuivat saaneen isommatkin? Täällä foorumilla jossain välissä kyselin tuon isomman rengaskoon mahdollistavien paperien perään, ei kuulunut eikä näkynyt... |
#1708
|
|||
|
|||
![]() Vertailurengas king cap
http://forums.offipalsta.com/showthr...ng+cap+renkaat
Tuommonen vanha topicci löyty jossa katsuri Matti meinas et 33 pitäs onnistua. Nyt vaan tarvis löytää tuo ilmeisesti terranossa oleva isompi vertailurengaskoko jostain virallisesta paperista. Niin ja siis juurikin näin se menee että sen 51mm saa suurentaa ja 102mm leventää automallin mitoiltaan suurimpiin renkaisiin. Se ainainen ongelmahan on se suurimman mahdollisen vertailurenkaan löytäminen jostain riittävän virallisesta paperista. |
#1709
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mä en tiedä niistä pakkeleista mitään ku en oo siihen nissaniin sitä laittanu, enkä kyllä muihinkaan mettä peleihin... niin ja ei saa 33 " renkuloita leimattua vanhaan kingcappiin, jos ei mee ameriikan pojan manuskalla konttorille ja toivoa että menee läpi niinkuin väärä raha...
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#1710
|
||||
|
||||
![]() saa
D22 saa 33" leimattua ihan käyttöohjekirjasta löytyvää vertailurengasta näyttämällä.
Itselläni näin tehty. Auto D22 2005.
__________________
Toyota Hilux 2,4D-4D -17 M-B 280GE -87 (Yhteishyvä) (Nissan KC 2.5TDi -05) (Nissan Terrano2 2,4i -96) (Mitsubishi L-200 2.5TD -96) |
#1711
|
|||
|
|||
![]()
Onkohan noissa sitten vuosimallien välissä eroja kun tuossa 99 vuosimallin käyttöohjekirjassa on mainittu vai 205R16C ja toiset vähä matalammat oisko olli 245/70R15.
Eikös king cap D22 ole kuitenkin valmistettu 98-05 välinen aika? Eli voiko käyttää 05 vuosimallin papereita 99? Olisiko mahdollista saada kopiota tuosta sivusta jossa mainittu isommat vertailurenkaat? |
#1712
|
|||
|
|||
![]() Nastarenkaat ja vanteet
Hei,
Kertokaas tuoreelle Nissan King Capin -91 omistajalle että mistä kannattaa kysellä normi nastarenkaat ja vanteet edukkaasti, käytetytkin käy kun niillä pitää vaan päästä hemmetin jyrkkää katua talvikuukaudet. Mikä olisi hyvä nettikauppa edullisiile lisävarusteille ja mikä on hyvä romis vanhalle osalle? |
#1713
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
rengas osiosta löytyy jos jonkin näköistä rengasta ja vannetta. useinmiten halvempia kun muualla. |
#1714
|
||||
|
||||
![]()
mitenkäs täällä on ihmiset nuita renkaita leikellyt? onko muuta metodia kun tuo leikkuri? tai perinteinen taltta + töhö?
|
#1715
|
||||
|
||||
![]()
Heippahei, on tuon DAS Kingkäpin kans tilanne päällä. ,itäs materiaalia tuo perämurikka on, kun näyttääs olevan erillinen osa ku akseliputket
![]()
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#1716
|
|||
|
|||
![]()
Mitenkäs jos hitsaan etu akselin ns jäykäks ja laitan kierrejouset vääntösauvaa tuuraamaan. Onko mahdollista etes teoriassa?
|
#1717
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
tuosta hitsaamisesta en mene takuuseen, riippuu tietysti onko leimalla tarvetta käydä? tuosta topicista voit lukea aika kattavasti tuosta kierrejousitus systeemistä, http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=95180&page=3 Viimeksi muokannut Kettu_ : 26.08.2013 18:41 |
#1718
|
||||
|
||||
![]()
kyllähän ne on noita raapimis suojia noihin murikoihin hitsannut, mutta siitä en tiiä kauanko pysyy kiinni, mutta hitsata pitäs pystyä.
|
#1719
|
||||
|
||||
![]()
tuli tuossa mieleen kun itsellä on tuo ongelma että ohjauksen ¨keskitanko¨ on väljä, niin onkohan mahdollisesti patrollissa tai jossain muussa jaappanin vehkeessä sama pituinen tuo tanko kun king cabissä? meinaan siis sitä että saisi laitettua semmoisen tangon sinne jossa ei ole noita kahta turhaa niveltä? tietenkin jos semmoinen on mahdollista.
|
#1720
|
|||
|
|||
![]()
Käykös 85vm kingcappiin jonkun muun ratti esim primera p10 ?vanha on niin pirun huono pitää kiinni...
|
#1721
|
||||
|
||||
![]()
Mulla oli ekassa KC:ssä kolmipuolanen Primeran P10 ratti ja toisessa on nyt Sunnyn nelipuolanen ratti. Sunnyn ratti on hieman korkeampi eli tulee pari senttiä lähemmäs kuskia. 90 luvun alusta molemmat ratit.
__________________
Nissan King Cab 2wd SD23 -85. ![]() Nissan King Cab 4x4 SD25 -87. ![]() Nissan King Cab 4x4 TD25 -86 (Turbo) ![]() |
#1722
|
||||
|
||||
![]() Takaistuimet
Muistan että jollain oli Kingissä tuollainen tai tuollaiset "pika" takaistuimet jotka aukesi sivuseinästä?
Olisko laittaa kuvaa tai tietoa mikä vm ja mikä malli, esim onko aito suomiauto vai muu.
__________________
Nissan King Cab 2wd SD23 -85. ![]() Nissan King Cab 4x4 SD25 -87. ![]() Nissan King Cab 4x4 TD25 -86 (Turbo) ![]() |
#1723
|
|||
|
|||
![]()
Eikö kaikissa kingeissä oo ainaki istuimelle pultinpaikat ja turvavyö paikat valmiina? Ruottin tuonneissa ainaki on penkit.
|
#1724
|
||||
|
||||
![]() IstuimetLainaus:
Poistin ne alkuperäiset muoviset suojat ensin niistä paikoista Penkit laitoin sisään ja bolt on... Toisessa penkissä oli se tunkin paikkakin valmiina, pultinreiät oli kohalla. Rengin puolelta kumisuojat pois ja räikällä kiinni. Istuimissa lannevyöt paikoillaan. Noin 10 min... Ja toimii. Istuin katoaa siististi seinän sisään. Ja eihän noita tarvi ku harvoin...ja tilapäisesti. Kiitokset Jyrdenille penkeistä ja neuvoista ja tietenki TD25:sta...
__________________
Nissan King Cab 2wd SD23 -85. ![]() Nissan King Cab 4x4 SD25 -87. ![]() Nissan King Cab 4x4 TD25 -86 (Turbo) ![]() |
#1725
|
||||
|
||||
![]() Heippa
Milläs kc harrastelijat on saanut tuon etupään ohjauksen osat rokkaamaan korotuksien jälkeen?? On meinaan muodostumassa ongelmaksi tuossa meidän DAS Kingkäp-projektissa tuo raidetangon käyttäytyminen
![]() Tilanne: Vääntösauvat kirrattu tappiin, ja kääntöpäiltä raidetangolle tulevat tangot niin jyrkässä kulmassa että kiertävät raidetankoa veto päällä niin, että raidetanko nousee ylemmäs noin 1cm, ja aurauskulmat menee ihan vituralleen. Vaihettiin jo apusimpukkaa ym mutta ongelmat jatkuu ![]() Vinkkejä kiitos tähän tai tuonne---> http://forums.offipalsta.com/showthr...=111301&page=4
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Nissan King KING CAP 4x4 WD | kona | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 03.09.2018 12:08 |
Nissan king cap | tomppaa | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 28.08.2011 10:04 |
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 29.01.2011 10:42 |
M:Nissan king cap | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 21.04.2007 11:31 | |
M. Nissan King Cap -91 | Heze.R | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 03.04.2007 23:22 |