![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Joku täällä on varmasti tehny em. swapin.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Eli jos lähtökohtaisesti leikittäis et auto painaa ton verran mitä otteessakin
-Puljailis akun konttiin,tekis puskurin/vinssin kiinnityksen laipoilla+pulteilla,kevyet penkit,panssarit veks,jotkut kevyet vanteet/renkaat laskikuituu luukkuihin ja muovii ikkunoihin jne. Niin mitä noi akselit sais tuoda lisäpainoa,ongelmaksihan vissiin tulee toi etuakseli massa...(mut jokuhan oli vissiin saanut tota kantavuutta lisää eteen auravarustuksella??? ja oliko niin että ainoat miinukset oli max.80km/h) Eikös ne hiluhin akselit oo kevyemmät noista kahdesta? Mitä tollasen originaalin suzukin etupää painaa jos sen ajaa puntarille?,niin siitähän ois helppo laskea,tuskin toi perse tollasessa autossa painaa paljon mitään. Tossa vielä rekkari,Mitä toi 240kg tavaralle kohta meinaa,voisko tollaset hiluxin akselit mennä tavarana ![]() Viimeksi muokannut Pajares : 15.08.2013 11:14 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Takapuskurin kun sulattais lyijyä täyteen ja muutenkin kaikki kamat pyrkis laittamaan taka-akselin takapuolelle,niin "keventäis" keulaakin varmaan jonkun kilon
![]() Mutta eiköhän joku tiedä varmaksikin sanoa mokoman,esim. blue van vois opastaa meitä hassuja,eiks sulla oo hiluxin etu ja lj:n taka ja takapenkitkin olemassa eli jotenkin toi kantavuus homma onnistuu??? ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Njoo helvetillinen keventäminen ,akku (minisellainen) ym "takakoppaan". Kaikki mahdollinen muoviin tai alumiiniin minkä pystyy peltisen tilalle vaihtamaan (esim tankki). Pienikin painonsäästö on pelkkää plussaa.
Mulla nyt auttoi paljon tuo kun leikkasin katon pois. Vanteet ja renkaat mahd. kevyet eikä mitään pinnattuja möhköjä. Jos olisin jättänyt katon paikoilleen olis ollu liian painava leimalle jälkeenpäin kun laskeskelin painoja. On ymmärtääkseni mahdollista myös rekata 3- paikkaiseksi jos painot karkaa. Hiluxin etuakseli ihan kustannussyistä. Läjän akseleita/tikkuja ei oikein ole tarjolla. Etukardaani sopii bolton (ei pituuden muutosta) kunhan teki uuden pulttijaon pinionin laippaan. Takakardaani on muokattu tojolaisesta ja jakikseen uus pulttijako. Välitys 4.56 ja jakikses 6.5:1
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O Viimeksi muokannut bluevan : 15.08.2013 12:53 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Jotenki alko taas tekemään enemmän mieli nykysten vahvistaminen kun tuli mieleen alkuvuoden säätö akselimassojen kanssa.
Kai Samurain akselitkin kestää 1.3 koneen piiskan leimarenkailla jos akseleihin vaihtaa chromolya, hitsaa hieman tukea kuoreen ja ei tee tyhmimpiä temppuja kivikossa lukkojen kanssa. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
No ei toi tojotalaisten asennus ollut ihan pulttaakii.
Siirsin samalla jouset akselin yläpuolelle ja ohjausvarret TG:n palikoista. Hiluxin lehtijousen pedit leveämmät kuin suzukin lehdet niin nekin tein kapeemmat. 413 piti siirtää lehtijousia leveemmälle jotta sai pedin murikan viereen eikä päälle ![]() Lyhyt takakardaani lyhenee entisestään kun 8" murikka on "pidempi". Edessäkin tractionbar on ihan välttämätön. Varmaan muutama muukin ongelma oli mitä ei heti muistu mieleen mutta ei ole kylläkään tarvinnut 33:lla murehtia murroksista. Ja on hiukan kaasuakin lukot kiinni joskus painettu. Pari päivää haalittu nyt jakareita/iskareita ym. sillä kiertetys on syksyn aikana todolistalla.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O Viimeksi muokannut bluevan : 15.08.2013 15:22 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Toi keventäminen ei tekis muutenkaan kyllä pahaa osien kestävyydelle ja toi 3-paikkaisuus ois minimi,kun ei viitti pitää kahta autoa liikenteessä..
Mutta jos se on mahdollista saada leimattua,niin sellaista aletaan sitten kattelemaan,Mitäköhän tollanen auttais jos siirtäis konetta laatikkoa taaemmas niin paljon kun vaan saa... Pitää rakennella ne akselit alle ja ottaa "helpot kilot" pois ja konttorille,Onko toi painon kanssa leikkiminen sitten jokavuotinen lysti konttorilla vai riittääkö että se on kerran mennyt niihin painoihin ![]() ja 4.88 jos ois akseleissa välitys,Niin varmaan olis vaan plussaa(jakis saa olla noilla 4.16 välityksillä ainakin alkujansa)! kustannus syistä varmaan alkuun mennään vaan takalukolla ja kai se on lockrightti kerta sellanen on suzukin akselissakin toininut ihan kelvollisesti tai siis on oppinut huomioimaan miten sen kanssa ajelee...) Viimeksi muokannut Pajares : 15.08.2013 15:13 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Meneekös TML/ARBin takalukko eteen jos käyttää esim. täällä olevia ensimmäisen setin tikkuja?
Eikö perät oo muuten aika samat edessä ja takana, paitti boorit erit tikkujen päissä? |
![]() |
Luokat |
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? | Sirernog | Tekniikka & Jutustelu | 188 | 20.04.2012 20:30 |
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... | regular | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 13.05.2007 22:13 |
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 25.06.2006 17:18 | |
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) | Palde | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.02.2005 19:17 |
Tyhmiä kysymyksiä | Kupla | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 13.09.2004 13:47 |