Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.08.2013, 18:51
Rampo3 Rampo3 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 31.03.13
Sijainti: Temmes
Viestit: 16
Perusasetus

siis tuo g16B
http://suzuki.run4x4fun.com/images/e...b_16v_hood.jpg

Eli nyt pitäs tietää sataprosenntisen varmasti että passaako tuohon 8tappisen laatikko

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.08.2013, 19:29
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rampo3 Näytä viesti
siis tuo g16B
http://suzuki.run4x4fun.com/images/e...b_16v_hood.jpg

Eli nyt pitäs tietää sataprosenntisen varmasti että passaako tuohon 8tappisen laatikko
Ai se on oikein 1.6L, jotenki kuvittelin että vitarassaki on 1.3.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.08.2013, 22:11
Mutis:n Avatar
Mutis Mutis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 08.04.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 1.176
Perusasetus

Uskaltaisin väittää, että sopii. G16A ja G16B koneessa taitaa olla ihan sama lohko.
__________________
RASOR
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.08.2013, 04:34
Rampo3 Rampo3 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 31.03.13
Sijainti: Temmes
Viestit: 16
Perusasetus

Kytkin ainaki on vissiin eri ku katto motonetin sivulta
Ota tästä nyt selvää
Eikö täällä tosiaan ole ketään joka näitten kans on pelannu??
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.08.2013, 06:38
Konttaaja Konttaaja ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.10.12
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 36
Perusasetus

Kyllä kai se menee, siihen lootaan kii heittämällä, kun on sama "g" lohko, yläkerta kansineen tekee siitä erinäkösen vaan.

Wikipeediakin, tuon suzuki forumin kanssa tukee samaa ajatusta ;

". It uses the same G series block found in many other Suzuki models and so it is a popular conversion into the Suzuki Sierra/Samurai/Jimny 4WD, which uses either a G13A (85-88) or G13BA(88.5-98). This allows the engine to fit into the engine bay simply as engine and gearbox mounts are identical and both engines are mounted North-South."

Mulla on omassani 8 venanen G16A kone ja se löytyy vikipetiasta tällasesta listasta :

"

G16A

single over-head cam approx. 96 hp 16 valve SOHC EPI after 1993 and 8 valve SOHC Carb;and 8 valve SOHC EPI before 1993
Applications:
  • 1990– Suzuki Escudo TAO1R-3 TAO1-2 TDOW-2
  • 1990– Suzuki Cultus ST413
  • Suzuki X-90 Automatic 4WD
  • Suzuki APV (outside Indonesian market)
  • 1996-1998 Suzuki Sidekick (Canadian)
  • 1996-1998 Geo Tracker (Canadian)
  • 1989-2001 Vitara 8V (First gen.)
  • 1992-1994 Vitara 16V
  • 2005–Present APV (Philippines and Australia)
Ja G16B on kanssa G lohkonen 16 venttiilinen ja sitä on pedian mukaan kans ollut Vitaroissa.


Tässä linkissä kanssa höpistään että lohko on sama, ja että alakerrassa ei olis kai(?) 8 ja 16 venasen välillä muuta eroa kuin männät.


http://www.suzuki-forums.com/suzuki-...alve-head.html
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.08.2013, 11:25
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Hilux/lj akselit suzukiin(samuraihin) haulla vähän tutkailtu asiaa!
silti kun päänsisäinen toiminta on mitä on,niin jäi pari kyssäriä=D
Kummat noista on helpompi puuhailla alle(lehtijousi-alustaan)?
kumman kardaanit rakentelis?
Akseleiden painoeroja/murikan kokoa/kestoa yms.
lompsa ystävällisyys?
Millä välityksellä noita koittis löytää(jakiksessa 4.16 ja rengaskoko tulis olemaan se 33")?
Tarviiko jotain dokumentteja muutoskatsastuksen yhteyteen?
Talveksi ois tarkoitus hommata osia valmiiks ja tehä tollanen swappi ja tosiaan pitää olla leimakelpoinen,eikös se ollutkin niin että tähän samuraihin ei tarvinnut alkaa akseleita kaventamaan?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.08.2013, 14:15
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pajares Näytä viesti
Hilux/lj akselit suzukiin(samuraihin) haulla vähän tutkailtu asiaa!
silti kun päänsisäinen toiminta on mitä on,niin jäi pari kyssäriä=D
Kummat noista on helpompi puuhailla alle(lehtijousi-alustaan)?
kumman kardaanit rakentelis?
Akseleiden painoeroja/murikan kokoa/kestoa yms.
lompsa ystävällisyys?
Millä välityksellä noita koittis löytää(jakiksessa 4.16 ja rengaskoko tulis olemaan se 33")?
Tarviiko jotain dokumentteja muutoskatsastuksen yhteyteen?
Talveksi ois tarkoitus hommata osia valmiiks ja tehä tollanen swappi ja tosiaan pitää olla leimakelpoinen,eikös se ollutkin niin että tähän samuraihin ei tarvinnut alkaa akseleita kaventamaan?
LJ:n akselit. Hiluxissa joutuu askartelemaan kiinnikkeitä. LJ:n taitaa mennä suoraan vaihtamalla laipan ja siinä tais olla vielä high pinion, niin saa kardaanikulmat kohdille paremmin.

LJ:n akseleita itsekkin ettimässä.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 7 (0 jäsentä and 7 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 01:01 (GMT +2).