Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.08.2013, 18:00
Rampo3 Rampo3 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 31.03.13
Sijainti: Temmes
Viestit: 16
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Konttaaja Näytä viesti
Suzuki-forums.comin keskusteluissa noin sanotaan että 8v loota sopis heittämällä kuustoistaseen koneeseen.


http://www.suzuki-forums.com/suzuki-...tml#post232870


"Originally Posted by lillakev Does the transmission bolt to the 16V just as it did to the 8V? I'm asking because I'm looking to put a tranny from a 16V into my 1990 8V."


"Yep same block, on both engines"

Tuossa tuo kone on kyllä erinnäköinen kuin itellä liekkö uudempi 16 venttiilinen

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.08.2013, 18:32
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rampo3 Näytä viesti
Tuossa tuo kone on kyllä erinnäköinen kuin itellä liekkö uudempi 16 venttiilinen
Wikipedia tietää vaikka mitä.

http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_G_engine#G13BB
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.08.2013, 18:51
Rampo3 Rampo3 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 31.03.13
Sijainti: Temmes
Viestit: 16
Perusasetus

siis tuo g16B
http://suzuki.run4x4fun.com/images/e...b_16v_hood.jpg

Eli nyt pitäs tietää sataprosenntisen varmasti että passaako tuohon 8tappisen laatikko
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.08.2013, 19:29
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rampo3 Näytä viesti
siis tuo g16B
http://suzuki.run4x4fun.com/images/e...b_16v_hood.jpg

Eli nyt pitäs tietää sataprosenntisen varmasti että passaako tuohon 8tappisen laatikko
Ai se on oikein 1.6L, jotenki kuvittelin että vitarassaki on 1.3.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.08.2013, 22:11
Mutis:n Avatar
Mutis Mutis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 08.04.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 1.176
Perusasetus

Uskaltaisin väittää, että sopii. G16A ja G16B koneessa taitaa olla ihan sama lohko.
__________________
RASOR
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.08.2013, 04:34
Rampo3 Rampo3 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 31.03.13
Sijainti: Temmes
Viestit: 16
Perusasetus

Kytkin ainaki on vissiin eri ku katto motonetin sivulta
Ota tästä nyt selvää
Eikö täällä tosiaan ole ketään joka näitten kans on pelannu??
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.08.2013, 06:38
Konttaaja Konttaaja ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.10.12
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 36
Perusasetus

Kyllä kai se menee, siihen lootaan kii heittämällä, kun on sama "g" lohko, yläkerta kansineen tekee siitä erinäkösen vaan.

Wikipeediakin, tuon suzuki forumin kanssa tukee samaa ajatusta ;

". It uses the same G series block found in many other Suzuki models and so it is a popular conversion into the Suzuki Sierra/Samurai/Jimny 4WD, which uses either a G13A (85-88) or G13BA(88.5-98). This allows the engine to fit into the engine bay simply as engine and gearbox mounts are identical and both engines are mounted North-South."

Mulla on omassani 8 venanen G16A kone ja se löytyy vikipetiasta tällasesta listasta :

"

G16A

single over-head cam approx. 96 hp 16 valve SOHC EPI after 1993 and 8 valve SOHC Carb;and 8 valve SOHC EPI before 1993
Applications:
  • 1990– Suzuki Escudo TAO1R-3 TAO1-2 TDOW-2
  • 1990– Suzuki Cultus ST413
  • Suzuki X-90 Automatic 4WD
  • Suzuki APV (outside Indonesian market)
  • 1996-1998 Suzuki Sidekick (Canadian)
  • 1996-1998 Geo Tracker (Canadian)
  • 1989-2001 Vitara 8V (First gen.)
  • 1992-1994 Vitara 16V
  • 2005–Present APV (Philippines and Australia)
Ja G16B on kanssa G lohkonen 16 venttiilinen ja sitä on pedian mukaan kans ollut Vitaroissa.


Tässä linkissä kanssa höpistään että lohko on sama, ja että alakerrassa ei olis kai(?) 8 ja 16 venasen välillä muuta eroa kuin männät.


http://www.suzuki-forums.com/suzuki-...alve-head.html
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 12 (0 jäsentä and 12 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 09:17 (GMT +2).