Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja L200 93
Etsivä löytää. Omasta ln65:sta maksoin 2300€ Ja pää/jakolaatikko korjattu 20km sitten. laturi ja startti uusittu vähän aikaa sitten ja koneella ajettu vasta alta 300t. Hilu 2.4D 4wd ja rungossa ei hitsattu/hitsattavaa. Ainoat mädät löytyi hytin takareunasta (yleistä). Omasta mielestä voit unohtaa suoraan risukeulasen jos mettään meinasit mennä... Ota mielummin 88 ja alespäin.
|
Rahamiesten hommaa, tuo minun LN-65 maksoi vähemmän noilla kiinteistöhuoltoromuilla, ja hitsausta vaativia ruostevaurioita ainoastaan lavassa.... toki ostin Mummon Markoilla, ja silloin 10 000 mk oli paljon rahaa.
Mutta silloin nuo rimpulakeulaiset hiluxit maksoi 2-3x enemmän, kuin tuo -88 xtra cap....
Ja jo 10-20 v ennen tuota ostostani pappatunturit maksoi 50-150 mk, ja pelkästään ajokortittomat ajoi niillä katuvolojen alueella....
ja tuosta 10-20 v taaksepäin, siis noin -70 zetor 25 -traktori maksoi huonoilla renkailla ajokuntoisena noin 2-5x romuraudan hinnan, ja romurauta oli silloin halpaa...
Ostin tuon nimimekkini bj:n v. 1990? juuri katsastettuna, ja kromivanteilla, toki ilman akkuja (akut oli jotkut hyper jne... , piti viedä omat uudet super-powerit poriin) ja kauppa hinta oli alle 4000 mk
-> siis kukaan ei osannut aikanaan odottaa, että a) zetor 25, b) BJ-40, c) pappatunturi; nousee arvoon arvaamattomaan!
Lottonumeroita ei tarvis tietää enää nykyään paria päivää ennen, kuin vasta lauantaina....
Topiikin aloittajalle: Katsele sopiva Hiluxi, ei ole halvin vaihtoehto, mutta jos ruosteiden kanssa pärjäät, niin kokemuksen mukaan noita "tärkeitä" osia löytyy ainakin "marmoritiskiltä", siis toyota:lta, viikko sitten kävin hakemassa kytkimen työsylinterin isän vm. 1981 bj-42:een , maksoi noin 100e, mutta tuli säätötangot mukana, ja aikaa meni tilauksesta alle 2 vrk...
Siis tiedän, että moni puolta nuorempi, jopa alle 10v, makaa korjaamolla, koska osia ei saa...