Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.08.2013, 21:50
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pastirolli Näytä viesti
Onkos porukalla tietoa noista sisäperämoottoreista? Jumalaton venekuume iski ja tekee mieli jotain jokeen sopivaa bilevenettä. Tehoa saisi olla 100-130hv.

Tälläisistä koneista haluaisin saada faktaa. Heikot kohdat ja muut huomioitavat seikat. Osia taitaa saada joka moottorin ihan suomesta.

OMC 2,3: Ilmeisesti joku Ford Pinton kone?
BMW B130: Marinoitu M10.
Volvo Penta 2.3: Marinoitu volvon kone.
OMC: Kuollut merkki, käyttänyt jenkkikoneita, esim. GM ja Ford samana vuonna, riippuen tehoista. Itselläni Omc:n (itseasiassa evinrude) vetolaite, mallia 800; ja noin -70 luvun alusta; ja sikäli erikoinen, että ns. sähköperä, siis vaihteet sähköllä; 1,2 Amppeeria 12 voltilla, ja magneetti nykäsee spiraalijousen potkuriakselilla olevan hammaspyörän selkään, ja sitten mennään. (hajoaa ensimmäisessä kiihdytyksessä, jos pistää väärän hyväksynnän OMC:hyväksytyt öljyt) Osia löytyy jenkeistä, kuten myös uudempiin, laatu vaihtelee paljon! ja koneiden varaosat löytyy mm. us-parts.

BMW: Myös vissiin kuollut? sisäperämerkki, vetolaitteiden osien saatavuudesta minulla ei tietoa.... rantaparlamentin mielestä luja, mutta osien saanti vaikeaa. moottoreihin nähtävästi löytyy helpommin?

Volvo Penta: rivi koneet (bensat, ja yli 10v?), siis suora 4 ja 6:nen nimenomaan volvon koneita, ja vetolaitteisiin saa osia jenkeistä! siis ne vetolaitteet on volvo pentan omia, ja leivottu tuossa länsinaapurissa; mutta ainakin tuohon minun VP 270 ja 280 osat löytyy helpoiten jenkeistä (ja ylivoimaisen halvalla, ja tuplasti nopeammin!!!! kuin lähempää)
siis tuo aikaisempi (-60 luvun?) 100 sarjan sisäperän vetolaitteet alkaa olla ongelma, mutta 200 sarjaa (200, 270, 280, 290 yms) löytyy käytännössä kaikkea.

Ja noista varaosahinnoista; noihin auton moottoreihin, varsinkin bensa, jenkkeihin sekä volvoihin: Tonnilla saa melkein kaiken, mikä voi kulua...
Mutta Vetolaite: esim. vaihteiston suunnan vaihdon hammasrattaat, 3 kpl (aika monta kertaa paskana "pikkuvikaisessa"; maksaa aina yli 1000e, ja mahtuu voileipärasiaan, laakerit, stefat, tiivisteet ja siirtohaarukka voi olla +1000+e)

-> siis koneen voi vaihtaa, vaikka miten päin (ainut sääntö on käytännössä, että ilmoitat trafille: muutettu 90 hv xx-yyy 500 hv xx-yyy, vakuutusten suhteen voi olla ongelmia, mutta Suomessa Mies saa tehdä veneen... ja jos tekee vaarallisen, ja sattuu vahinko, niin hyvä ei heilu. ) mutta vetolaite yleensä se kallein/vaikein osa: ei olisi ensimmäinen "rapsuttava"vetolaite halvassa veneessä, minkä korjaus uusilla osilla maksaisi enemmän, kuin koko vene varusteineen....

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.08.2013, 22:02
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.434
Blog Entries: 5
Thumbs up

PERKINS


Se on PERKINS! 4108 on jo legenda
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.08.2013, 16:22
pastirolli pastirolli ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.07.07
Sijainti: Kurikka
Viestit: 2.174
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti

BMW: Myös vissiin kuollut? sisäperämerkki, vetolaitteiden osien saatavuudesta minulla ei tietoa.... rantaparlamentin mielestä luja, mutta osien saanti vaikeaa. moottoreihin nähtävästi löytyy helpommin?
Tuollainen löytyi : http://www.espoonveneosa.fi/3
Kovasti ainakin lupaavat kaikkia mahdollisia varaosia.

Jos/kun menen venekaupoille niin mitä kaikkia tarkastuskohteita vetolaitteesta löytyy? Selviääkö potkuria käsin pyörittämällä mitään vai pitääkö veneellä päästä välttämättä veteen jotta mahdolliset viat löytyy helpommin?

Kaikki sopivat projektit on aina vedetty maihin...
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde-

Yritin epäonnistua. Onnistuin.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.09.2013, 16:08
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Mun veneilyt on enempiki tällästä pieni muotoisempaa....ainaki toistaseks.

Tuli toukokuussa käytyä veneilees ja nyt jo sain tehtyä videon siitä....vitsi mä oon nopee
Kannattaa veivaa musat mukaan "täysille", ku mun mielestä se antaa hyvää fiilistä tohon videoon lisäks.

PS. alumiininen jettiveneen hankinta kuume nousi taas kun teki tätä videoo ja muisteli kevään paria kurvailua!! Mistähä sellasen sais halvalla????

Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.09.2013, 20:33
antti.h antti.h ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.10.10
Sijainti: Lemu
Viestit: 145
Perusasetus

itekkin tuli siirryttyä nyt kesälomalla kotimaisesta perärutku tuulilasipaatista tuohon jenkkiveneilyn ihanuuteen

tuollainen tuli hommattua, tehoa 175hv ja tankissa vissiin on reikä tai jonkin sortin kaivo mihin bensaa vain koko ajan häviää



takasin siihen jenkin ihanuuteen.......tilanne nyt..





nyt jo sen verran purettu lisää että kone on enää paikoillaan ja kaikki jäykkärit poistettu ja huomenna lähtee kone ja perälaudan vaneri
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.09.2013, 22:58
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Mistäs syystä noin isoon rojektiin innostuit????????????
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.09.2013, 23:40
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Olisko "Alfa( uros n) 1" repinyt lasin- ja muovin erilleen?

Jos on tosiaan peräpeili "multaantunut", niin kannatta tehdä kunnolla...!

Vai onko joku uusi....?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.09.2013, 10:35
antti.h antti.h ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.10.10
Sijainti: Lemu
Viestit: 145
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Mistäs syystä noin isoon rojektiin innostuit????????????
halvalla sain

ostin veneen avk:lta vetolaite kiveen ajettuna ja se laitettiin kuntoon ja tossa se oli kesäloman ajan vedessä ja kun lomat loppu niin otin ylös ja avasin pohjan..

kyllä tohon hommaan varauduttiin jo kun venettä aloin ettiä kun tarkoitus oli että hommaan halvalla rungon ja teen ite sellaisen kun haluaa.

peräpeili on uimataon kiinnitys pulttien koohdilta ainakin 5cm minkä sai reiän kautta koukittua pelkkää multaa niin eiköhän se loppukin mahda aika huonoa olla
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 04.09.2013, 22:27
neulavuori:n Avatar
neulavuori neulavuori ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.07.13
Sijainti: jyväskylä
Viestit: 186
Perusasetus

soutuveneen ja lasikuituisen celcoat pintaisen tuulilasiveneen kunnostin viime kesänä ja pintaan vedin bilteman maalin
http://www.biltema.fi/fi/Veneily/Kem...retaani-36532/
melkoista myrkkyä se ohenne kun tahtoi tela ja kumihanskat sulaa :P
mutta hyvin on maalit pysynyt vesirajan alapuolellakin kun epäkeskolla hion pohjat

mulla olis ylimääräisenä valmetin aikainen ilma jäähdytteinen (olikohan 3,5 vai 5hp) terhi
ei soveltunut soutu veneellä uisteluun kun tyhjäkäynnilläkin meni turhan kovaa...
tyhjäkäynnillä muutenkaan ei pidempiä aikoja pätkimättä mennyt
kovempaa ajoa kyllä kesti
myös 9hp penta samasta syystä ylimääräisenä

yksi erikoisempi kone olis myös
kopassa lukee: predon dezamet de25
ilmeisesti tuo 25 on tehosta kertova ja kaksi pyttyinen
väri on armeijan vihreä eikä googlekaan löytänyt kuin unkarin keskustelupalstalta jotain tietoa
saattaa olla jopa ihan käyttämätön mutta en ole testannut kun ei sillekään tarvetta ole :P
__________________
(lukihäiriö useasti kirjoituksiini iskee eikä välimerkit löydä paikkojaan)
ajo ja harrastekalustossa seka käyttäjä
projekti kalustoa laidasta laitaa (moni kesken eräisenä mieltä vaivaamassa) autoja, pyöriä, veneitä...
www.nmb.fi
kennel neulavuori(facebookissa)
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 05.09.2013, 08:38
Kankku:n Avatar
Kankku Kankku ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 04.10.04
Sijainti: Masku/Turun kupees
Viestit: 1.031
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja antti.h Näytä viesti
halvalla sain

ostin veneen avk:lta vetolaite kiveen ajettuna ja se laitettiin kuntoon ja tossa se oli kesäloman ajan vedessä ja kun lomat loppu niin otin ylös ja avasin pohjan..

kyllä tohon hommaan varauduttiin jo kun venettä aloin ettiä kun tarkoitus oli että hommaan halvalla rungon ja teen ite sellaisen kun haluaa.

peräpeili on uimataon kiinnitys pulttien koohdilta ainakin 5cm minkä sai reiän kautta koukittua pelkkää multaa niin eiköhän se loppukin mahda aika huonoa olla
noi renkkenit on melko mukavia ajoltaan, itellä oli tollanen pari kolme vuotta.

melkein kaikissa tämän ikäisissä jenkeissä vuotaa lähes kaikki läpiviennit
suosittelisin että tälläät sen veneen purku/hiomatöiden jälkeen ainakin kuukaudeks lämpimään tuuletettuun tilaan(mitä lämpimämpi sen parempi),
ennen kuin alat laminoimaan ja pinnoittamaan rakenteita.
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
veneilijät herätys mettäsika Chit-Chat 9 09.08.2007 17:37


Sivu luotu: 08:56 (GMT +2).