![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Nokka menossa?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
onko 1,9 vae 2,5?
imu venttiili jos vuotaa tai on väärällä ajotuksella niin kuuluu lopotusta imusarjasta.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Millä moottorilla on.
Kun puhuit korjausarvoista niin veikkaisin pumppusuutin konetta. Pumpparissa liian paljon pielessä oleva nokka estää moottorin käynnistymisen. Kun olet katsonut korjausarvot niin siinähän olisi nähnyt nokan ajoituksen (on tarkka siitä). |
#4
|
|||
|
|||
![]() vikoo
Kone on pumppusuutin 96kw. Nokka on kunnossa. Tässä kun funtsii niin se on viimeisen pari kolme viikkoa hieman nykinyt matalilla kierroksilla vedätettäessä ja sitä lopotusta on kuulunut muutamana päivänä kylmäkäynnistyksen jälkeen.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Venttiilinvälyksen tasuri jumissa.
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Itsellä oli samaa ongelmaa tuossa vanhemmassa padassa. Reilusti kun antoi runtua niin lotkotus loppui. Eli sullakin vika on todennäköisesti hydraulisessa venttiilinpainimessa ts. venttiilinvälyksen tasurissa. Mulla on myös ongelmia kylmänä jos vapaalla antaa reilusti kaasua niin häviää kolmesta sylinteristä puristukset. Lähtee kuitenkin sahaamalla käymään ja kuumana toimii ihan ok. Todennäköisesti EGR on tuottanut niin paljon paskaa imukanaviin jotta venttiilit jumii istukoissa. Tulppasin EGR:rrän ja puhdistin kanavat niin hyvin kun pystyi mutta jäihän sinne vielä karstaa. Ajetaan niin kauan kuin kestää
![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Nostinvialta minustakin vaikuttaa.
Eivät ole kovin kalliita jos uudet vaihtaa, mutta on ihan kohtuullinen työmaa ja tulee sille hintaa kun KAIKKI pultit venttiilikopan alla on venyviä ja nokan ajoitus on todella tarkka. Nokkassa ja kampiakselilla ei ole ajoitusmerkkejä vaan ajoitus tehdään lukitsemalla. En suosittele todellakaan ajoituksen harjoittelukohteeksi, jos ei varsinkaan ole hyviä työvälineitä ja ohjeita. Nokan ajoitus tarkastetaan pumpparissa tietokoneella. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Eberi kenkkuilee, varaosia pk-seudulta? | Shuttle | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 05.01.2010 14:05 |
mitsu L300 kenkkuilee jälleen | neheman | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 04.04.2008 12:40 |