![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Kattelin jo aiemmin että pissapojan ja akun välissä jossain oli kumisella hatulla suojattu erikoisempi pienenpieni pistoke jonkun johdon päässä, se on lienee juurikin tuo. Mutta, onko tietoa, että mites katsurit esim katsoo asiaa. Kiinnostaako niitä paljoakaan/paljonko, että palaako moinen valo kun laittaa autoon virrat päälle, ja sammuu kun kone käynnistetään, vai onko se yks hailee palaako lamppu ikinä ? Eli estääkö tommonen yks lamppu, leiman saamisen, vaikka kone antais hyväksyttävät päästötkin vaikka lamppu palaisi? Mustaa teippi,tussia, mitä ![]() Mutta kuten kirjotin, olis se mukava saada nollattua/kuitattua, korjaamalla lampun syttymisen aihettavan oireenkin mutta leima vielä olennaisempi. Pitää kai moiset koodit saada ulos, ja sen mukaan lähteä katteleen. Asiasta toiseen. Onhan täällä vitaran korotusjuttuja mutta kysäsen nyt tässäkin. -Audi 80 takajouset 1986-91, Motonetin nro : 67-5210, ja 30e kappale. -Mersun jouset W124 /4 cyl b&d -1993. Motonetin nro : 67-5198 ja 33e kappale. -Lada takapotkun jouset, Motonetin nro : 67-5160, hinta 36e kpl -Nissan Sunny B11 ´82-86 takaiskari, Motonetin nro 34-2008 ,hintaa 37e kappale. -Opel Vectra A 1988-96, takaiskari,Motonetin nro: 44-3244, hintana 25e kipale. Lisäksi ehkä(?) Sunny N13 takaiskari, Motonetin numeroilla 63-2047 ja 63-2046, hintana 30e kappale, mutta nämä on kai kokoneiset tolpat tai jotain...? Jos näistä pitäs kasata, 40-50mm korotteluun käyvä setti Budjetilla,ja unohdetaan Calminit ja muut heti, niin mikä yhdistelmä ja miksi ? EI haittais, vaikka joku osaisi listata myös muita motonet/biltema jousia ja iskareja jotka sopii Vitaraan, tilausnumeroineen ja vielä parempi jos on joku perustelu.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Jos se valo sammuu, kun auton käynnistää, niin sitten ei ole mitään hätää.
Näin sen kuuluukin toimia.
__________________
RASOR |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Sitä ihmettelin.
Alkuun autossa ko.valo paloi koko ajan, ennen käynnistystä ja käydessä, ja kun ropasin muutaman maadotuksen paremmaksi sieltä täältä, ja tuon imusarjan egr venttiilin sain auki rassatua, plus yhden imuvuodon tilkittyä niin auto kävi mahtavat 10 sekkaa ilman tätä merkkivaloa ja sitten se taas sytty. Eli jotain siellä tapahtu, hetken ajan, joka salli valon sammua. Pitänee tohon koodisysteemin tutustua loppuviikolla. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Noita hain motonetista omaan pätkä vitaraan: Eteen n.1.5 kierros lyhennettynä+käänsin iskarin yläpäät Etujousi MB-C180 W202
Taakse: Std takajousi Audi 80 86-
n.1 kierros lyhennettynä Takaiskunvaimennin Cherry/Sunny
![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Terve!
ensimmäinen viesti tälle palstalle.. iski tuossa jokun aika takaperin joku todella paha ![]() ![]() eli osaisko joku kertoa mitä eroa/hyviä/huonoja kyseisillä laitteilla on muuta kuin moottorin koko ja vuosimalli... ![]() eli plussat ja miinukset: -varaosien saatavuus -kestävyys (olen lukenut/kuullut et olis voimansiirrossa tai laatikoissa kestävyyseroja) -"offi osien" saatavuus -onko eroja muutoskatsastaa jos muuntele jotain, esim jos on vuosmalli 83 tai 90 -muunneltavuus jne mikä olis järkevin hankinta JOS vaikka iskee joskus paha rakennus vimma niin ei sitten tarttis heti hommata toista autoo tai joitain... ![]() vastaukset olis varmaan löytynyt jostain viestiviidakosta ja olen varmasti lukenut jotain vastaavaa mut ajattelin pistää tänne! olen todella kiitollinen jos joku osaa kertoa lyhyesti.. mikä kannattais ja mikä ei.. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
-Varaosia saa näihin kaikkiin malleihin yhtä helposti. -tasauspyörästön lukkoja saakin sitten helpommin 413 ja Samurai malleihin. -410:ssä on heikommat vetoakselit ja murrokset. -sj 410 on rumpujarruilla vm 83-85 alkupää,sitten siihen tuli valollinen jakis ja levyjarrut eteen, 85 loppuvuonna 410 muuttuu 413 malliksi, -413/samuraissa on kestävemmät akselit,Ja muutoskatsastus mahdollinen esim L J toyotan akseleille ja pienemmällä työllä isommalle moottorille. - 413/samurai on 5 vaihteinen joten mukavempi ajaa pidempiä siirtymiä.. Että kyllä kannattaa suosiolla hankkia 413 tai samurai jos vaikka rakentelu kärpänen pääsee purasemaan...Bensaahan nämä kaikki vie yhtä paljon.. sj 410 vaihdelaatikossa pakin saa rikottua yllättävän helposti. Ja listahan on loputon jos tätä vielä jatkais, Karu totuus vaan on se että 410 häviää heti jos aletaan vertailemaan näihin ns isoveljiin...
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jos haluaa turbolla lisävääntöä, niin muistaakseni -90 tai vanhempiin se onnistuu helpoiten jos meinaa leimata. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Neuvoja lähdin tässä kyselemään. Oma kiesi on 410, josta koppa hitsailtu kuntoon ja muutenkin huollettu kaikkea mahdollista. Nyt ois tarjolla Samurai jossa koppa aivan *aska laho. Tekniikka, alusta jne. ok. Miten onnistuisi 410 kopan siirto samurain alustaan ja miten leiman kanssa.
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
kiitoksia neuvoista/kommenteista!
tätä vähän muistelin ja ajattelin.. ![]() ![]() eli toivotaan ettei se oo kauheen huono juttu jos hommaa 410.. ku on niin polttava tarve saada pikku monsteri ja 410 löytyy paremmin kukkaroon sopivia ja kohtalaisen läheltä!! ![]() mitenkä 410 ja 413 tai samurain osat menevät ristiin? tai siis sopiiko 410 se "parempi" 5-lovinen laatikko tai sopiiko jakolaatikot millään toisiinsa? eikö 410 ollu jostain autosta joku suht bolt on levyjarru eteen? |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
siis 410 saa myös originaalina levyjarruilla(etu-akseli) kardaaneissa eri laippajako mutta jakikset passaa keskenään, 410 on myös tehty merkki valollisella jakiksella, vm 85 eli se parempi jakis ja vasttaava kuin 413 ja samurai.
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Luokat |
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 6 (0 jäsentä and 6 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? | Sirernog | Tekniikka & Jutustelu | 188 | 20.04.2012 20:30 |
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... | regular | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 13.05.2007 22:13 |
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 25.06.2006 17:18 | |
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) | Palde | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.02.2005 19:17 |
Tyhmiä kysymyksiä | Kupla | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 13.09.2004 13:47 |