Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.07.2013, 18:58
Konttaaja Konttaaja ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.10.12
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 36
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mutis Näytä viesti
Tuolta löytyy ohjetta miten saa vikakoodin boksilta.

http://www.rhinopower.org/diag/cel.html

edit kävin kattoos omasta, niin neljänapainen liitin akun etupuolella. Hyppylanka kii ja antoi koodia 12, eli kaikki ok.
Voipi olla hyödyllinen, kiitos.

Kattelin jo aiemmin että pissapojan ja akun välissä jossain oli kumisella hatulla suojattu erikoisempi pienenpieni pistoke jonkun johdon päässä, se on lienee juurikin tuo.

Mutta, onko tietoa, että mites katsurit esim katsoo asiaa. Kiinnostaako niitä paljoakaan/paljonko, että palaako moinen valo kun laittaa autoon virrat päälle, ja sammuu kun kone käynnistetään, vai onko se yks hailee palaako lamppu ikinä ? Eli estääkö tommonen yks lamppu, leiman saamisen, vaikka kone antais hyväksyttävät päästötkin vaikka lamppu palaisi?

Mustaa teippi,tussia, mitä ?


Mutta kuten kirjotin, olis se mukava saada nollattua/kuitattua, korjaamalla lampun syttymisen aihettavan oireenkin mutta leima vielä olennaisempi.


Pitää kai moiset koodit saada ulos, ja sen mukaan lähteä katteleen.

Asiasta toiseen. Onhan täällä vitaran korotusjuttuja mutta kysäsen nyt tässäkin.

-Audi 80 takajouset 1986-91, Motonetin nro : 67-5210, ja 30e kappale.

-Mersun jouset W124 /4 cyl b&d -1993. Motonetin nro : 67-5198 ja 33e kappale.

-Lada takapotkun jouset, Motonetin nro : 67-5160, hinta 36e kpl

-Nissan Sunny B11 ´82-86 takaiskari, Motonetin nro 34-2008 ,hintaa 37e kappale.

-Opel Vectra A 1988-96, takaiskari,Motonetin nro: 44-3244, hintana 25e kipale.


Lisäksi ehkä(?) Sunny N13 takaiskari, Motonetin numeroilla 63-2047 ja 63-2046, hintana 30e kappale, mutta nämä on kai kokoneiset tolpat tai jotain...?



Jos näistä pitäs kasata, 40-50mm korotteluun käyvä setti Budjetilla,ja unohdetaan Calminit ja muut heti, niin mikä yhdistelmä ja miksi ?

EI haittais, vaikka joku osaisi listata myös muita motonet/biltema jousia ja iskareja jotka sopii Vitaraan, tilausnumeroineen ja vielä parempi jos on joku perustelu.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.07.2013, 20:04
Mutis:n Avatar
Mutis Mutis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 08.04.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 1.176
Perusasetus

Jos se valo sammuu, kun auton käynnistää, niin sitten ei ole mitään hätää.
Näin sen kuuluukin toimia.
__________________
RASOR
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.07.2013, 20:38
Konttaaja Konttaaja ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.10.12
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 36
Perusasetus

Sitä ihmettelin.

Alkuun autossa ko.valo paloi koko ajan, ennen käynnistystä ja käydessä, ja kun ropasin muutaman maadotuksen paremmaksi sieltä täältä, ja tuon imusarjan egr venttiilin sain auki rassatua, plus yhden imuvuodon tilkittyä niin auto kävi mahtavat 10 sekkaa ilman tätä merkkivaloa ja sitten se taas sytty. Eli jotain siellä tapahtu, hetken ajan, joka salli valon sammua.

Pitänee tohon koodisysteemin tutustua loppuviikolla.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.07.2013, 21:29
T.E T.E ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 04.04.12
Sijainti: Vöyri
Viestit: 11
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Konttaaja Näytä viesti
Voipi olla hyödyllinen, kiitos.

Kattelin jo aiemmin että pissapojan ja akun välissä jossain oli kumisella hatulla suojattu erikoisempi pienenpieni pistoke jonkun johdon päässä, se on lienee juurikin tuo.

Mutta, onko tietoa, että mites katsurit esim katsoo asiaa. Kiinnostaako niitä paljoakaan/paljonko, että palaako moinen valo kun laittaa autoon virrat päälle, ja sammuu kun kone käynnistetään, vai onko se yks hailee palaako lamppu ikinä ? Eli estääkö tommonen yks lamppu, leiman saamisen, vaikka kone antais hyväksyttävät päästötkin vaikka lamppu palaisi?

Mustaa teippi,tussia, mitä ?


Mutta kuten kirjotin, olis se mukava saada nollattua/kuitattua, korjaamalla lampun syttymisen aihettavan oireenkin mutta leima vielä olennaisempi.


Pitää kai moiset koodit saada ulos, ja sen mukaan lähteä katteleen.

Asiasta toiseen. Onhan täällä vitaran korotusjuttuja mutta kysäsen nyt tässäkin.

-Audi 80 takajouset 1986-91, Motonetin nro : 67-5210, ja 30e kappale.

-Mersun jouset W124 /4 cyl b&d -1993. Motonetin nro : 67-5198 ja 33e kappale.

-Lada takapotkun jouset, Motonetin nro : 67-5160, hinta 36e kpl

-Nissan Sunny B11 ´82-86 takaiskari, Motonetin nro 34-2008 ,hintaa 37e kappale.

-Opel Vectra A 1988-96, takaiskari,Motonetin nro: 44-3244, hintana 25e kipale.


Lisäksi ehkä(?) Sunny N13 takaiskari, Motonetin numeroilla 63-2047 ja 63-2046, hintana 30e kappale, mutta nämä on kai kokoneiset tolpat tai jotain...?



Jos näistä pitäs kasata, 40-50mm korotteluun käyvä setti Budjetilla,ja unohdetaan Calminit ja muut heti, niin mikä yhdistelmä ja miksi ?

EI haittais, vaikka joku osaisi listata myös muita motonet/biltema jousia ja iskareja jotka sopii Vitaraan, tilausnumeroineen ja vielä parempi jos on joku perustelu.

Noita hain motonetista omaan pätkä vitaraan:

Eteen n.1.5 kierros lyhennettynä+käänsin iskarin yläpäät
Etujousi MB-C180 W202
  • Eteen C180 Classic/Elegance 94->1.96 [1994-1996]

Taakse:

Std takajousi Audi 80 86-
  • 80 9.86->91 Taakse (ei Quattro) [1986-1991]

n.1 kierros lyhennettynä


Takaiskunvaimennin Cherry/Sunny
  • Sunny B11 82->86 taakse (ei Farmari) [1982-1986]
  • Sunny-Farmari-1,5 B11 82->86 taakse/KIERREJOUSILLA [1982-1986]
Nousi arviolta n.5cm, en kerennyt mitata alkuperäinen korkeus kun purkasin vanhat pois hirveällä innolla
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 31.07.2013, 01:54
Winmark Winmark ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 20.07.13
Sijainti: Kaarina
Viestit: 4
Perusasetus

Terve!
ensimmäinen viesti tälle palstalle..
iski tuossa jokun aika takaperin joku todella paha ja kiero päähänpinttymä pikku Suzukista et sellanen on saatava eli SJ410,413 tai samurai joku noista pikku piruista!

eli osaisko joku kertoa mitä eroa/hyviä/huonoja kyseisillä laitteilla on muuta kuin moottorin koko ja vuosimalli... siis näin aloittelevalle harrastajalle ja tarkoitus olis käyttö/harraste auto hommata/rakentaa eli ei mitään sairasta offivehettä näin alkuun ainakaan...

eli plussat ja miinukset:
-varaosien saatavuus
-kestävyys (olen lukenut/kuullut et olis voimansiirrossa tai laatikoissa kestävyyseroja)
-"offi osien" saatavuus
-onko eroja muutoskatsastaa jos muuntele jotain, esim jos on vuosmalli 83 tai 90
-muunneltavuus jne

mikä olis järkevin hankinta JOS vaikka iskee joskus paha rakennus vimma niin ei sitten tarttis heti hommata toista autoo tai joitain... veikkaan kuitenkin että suurin osa käytöstä olisi kevyttä möyrimistä!

vastaukset olis varmaan löytynyt jostain viestiviidakosta ja olen varmasti lukenut jotain vastaavaa mut ajattelin pistää tänne!
olen todella kiitollinen jos joku osaa kertoa lyhyesti.. mikä kannattais ja mikä ei..
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 31.07.2013, 05:38
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Winmark Näytä viesti
Terve!
ensimmäinen viesti tälle palstalle..
iski tuossa jokun aika takaperin joku todella paha ja kiero päähänpinttymä pikku Suzukista et sellanen on saatava eli SJ410,413 tai samurai joku noista pikku piruista!

eli osaisko joku kertoa mitä eroa/hyviä/huonoja kyseisillä laitteilla on muuta kuin moottorin koko ja vuosimalli... siis näin aloittelevalle harrastajalle ja tarkoitus olis käyttö/harraste auto hommata/rakentaa eli ei mitään sairasta offivehettä näin alkuun ainakaan...

eli plussat ja miinukset:
-varaosien saatavuus
-kestävyys (olen lukenut/kuullut et olis voimansiirrossa tai laatikoissa kestävyyseroja)
-"offi osien" saatavuus
-onko eroja muutoskatsastaa jos muuntele jotain, esim jos on vuosmalli 83 tai 90
-muunneltavuus jne

mikä olis järkevin hankinta JOS vaikka iskee joskus paha rakennus vimma niin ei sitten tarttis heti hommata toista autoo tai joitain... veikkaan kuitenkin että suurin osa käytöstä olisi kevyttä möyrimistä!

vastaukset olis varmaan löytynyt jostain viestiviidakosta ja olen varmasti lukenut jotain vastaavaa mut ajattelin pistää tänne!
olen todella kiitollinen jos joku osaa kertoa lyhyesti.. mikä kannattais ja mikä ei..

-Varaosia saa näihin kaikkiin malleihin yhtä helposti.

-tasauspyörästön lukkoja saakin sitten helpommin 413 ja Samurai malleihin.

-410:ssä on heikommat vetoakselit ja murrokset.

-sj 410 on rumpujarruilla vm 83-85 alkupää,sitten siihen tuli valollinen jakis ja levyjarrut eteen, 85 loppuvuonna 410 muuttuu 413 malliksi,

-413/samuraissa on kestävemmät akselit,Ja muutoskatsastus mahdollinen esim L J toyotan akseleille ja pienemmällä työllä isommalle moottorille.

- 413/samurai on 5 vaihteinen joten mukavempi ajaa pidempiä siirtymiä..

Että kyllä kannattaa suosiolla hankkia 413 tai samurai jos vaikka rakentelu kärpänen pääsee purasemaan...Bensaahan nämä kaikki vie yhtä paljon..


sj 410 vaihdelaatikossa pakin saa rikottua yllättävän helposti.

Ja listahan on loputon jos tätä vielä jatkais, Karu totuus vaan on se että 410 häviää heti jos aletaan vertailemaan näihin ns isoveljiin...
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 31.07.2013, 06:12
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Winmark Näytä viesti
Terve!
ensimmäinen viesti tälle palstalle..
iski tuossa jokun aika takaperin joku todella paha ja kiero päähänpinttymä pikku Suzukista et sellanen on saatava eli SJ410,413 tai samurai joku noista pikku piruista!

eli osaisko joku kertoa mitä eroa/hyviä/huonoja kyseisillä laitteilla on muuta kuin moottorin koko ja vuosimalli... siis näin aloittelevalle harrastajalle ja tarkoitus olis käyttö/harraste auto hommata/rakentaa eli ei mitään sairasta offivehettä näin alkuun ainakaan...

eli plussat ja miinukset:
-varaosien saatavuus
-kestävyys (olen lukenut/kuullut et olis voimansiirrossa tai laatikoissa kestävyyseroja)
-"offi osien" saatavuus
-onko eroja muutoskatsastaa jos muuntele jotain, esim jos on vuosmalli 83 tai 90
-muunneltavuus jne

mikä olis järkevin hankinta JOS vaikka iskee joskus paha rakennus vimma niin ei sitten tarttis heti hommata toista autoo tai joitain... veikkaan kuitenkin että suurin osa käytöstä olisi kevyttä möyrimistä!

vastaukset olis varmaan löytynyt jostain viestiviidakosta ja olen varmasti lukenut jotain vastaavaa mut ajattelin pistää tänne!
olen todella kiitollinen jos joku osaa kertoa lyhyesti.. mikä kannattais ja mikä ei..
Samuraissa taitaa olla suurimmat akselimassa, niin ei tarvi heti alkaa laihduttamaan autoja ta purkamaan leimalle mentäessä.
Jos haluaa turbolla lisävääntöä, niin muistaakseni -90 tai vanhempiin se onnistuu helpoiten jos meinaa leimata.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 31.07.2013, 16:29
Pekkeri Pekkeri ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 26.07.12
Sijainti: Kuusamo
Viestit: 17
Perusasetus

Neuvoja lähdin tässä kyselemään. Oma kiesi on 410, josta koppa hitsailtu kuntoon ja muutenkin huollettu kaikkea mahdollista. Nyt ois tarjolla Samurai jossa koppa aivan *aska laho. Tekniikka, alusta jne. ok. Miten onnistuisi 410 kopan siirto samurain alustaan ja miten leiman kanssa.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 31.07.2013, 21:05
Winmark Winmark ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 20.07.13
Sijainti: Kaarina
Viestit: 4
Perusasetus

kiitoksia neuvoista/kommenteista!
tätä vähän muistelin ja ajattelin.. tuntuu vaan olevan hankalempaa löytää samuraita tai 413 joka sopis tänhetkiseen budjettiin ja mitä ei tarttis lähtee hakee mistään +400km päästä..
eli toivotaan ettei se oo kauheen huono juttu jos hommaa 410.. ku on niin polttava tarve saada pikku monsteri ja 410 löytyy paremmin kukkaroon sopivia ja kohtalaisen läheltä!!

mitenkä 410 ja 413 tai samurain osat menevät ristiin?
tai siis sopiiko 410 se "parempi" 5-lovinen laatikko tai sopiiko jakolaatikot millään toisiinsa?
eikö 410 ollu jostain autosta joku suht bolt on levyjarru eteen?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 31.07.2013, 22:43
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Winmark Näytä viesti
kiitoksia neuvoista/kommenteista!
tätä vähän muistelin ja ajattelin.. tuntuu vaan olevan hankalempaa löytää samuraita tai 413 joka sopis tänhetkiseen budjettiin ja mitä ei tarttis lähtee hakee mistään +400km päästä..
eli toivotaan ettei se oo kauheen huono juttu jos hommaa 410.. ku on niin polttava tarve saada pikku monsteri ja 410 löytyy paremmin kukkaroon sopivia ja kohtalaisen läheltä!!

mitenkä 410 ja 413 tai samurain osat menevät ristiin?
tai siis sopiiko 410 se "parempi" 5-lovinen laatikko tai sopiiko jakolaatikot millään toisiinsa?
eikö 410 ollu jostain autosta joku suht bolt on levyjarru eteen?

siis 410 saa myös originaalina levyjarruilla(etu-akseli) kardaaneissa eri laippajako mutta jakikset passaa keskenään, 410 on myös tehty merkki valollisella jakiksella, vm 85 eli se parempi jakis ja vasttaava kuin 413 ja samurai.
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 31.07.2013, 21:11
suzs205:n Avatar
suzs205 suzs205 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 22.06.11
Sijainti: joensuu
Viestit: 224
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pekkeri Näytä viesti
Neuvoja lähdin tässä kyselemään. Oma kiesi on 410, josta koppa hitsailtu kuntoon ja muutenkin huollettu kaikkea mahdollista. Nyt ois tarjolla Samurai jossa koppa aivan *aska laho. Tekniikka, alusta jne. ok. Miten onnistuisi 410 kopan siirto samurain alustaan ja miten leiman kanssa.
http://www.finlex.fi/data/sdliite/liite/5294.pdf löytyy prosentit, ja tässä http://www.trafi.fi/tieliikenne/vero...amisen_takia_2 minkä verran voi vaihdella ilman uutta veroa
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 6 (0 jäsentä and 6 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 04:31 (GMT +2).