Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.07.2013, 20:39
kampiveivi kampiveivi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 26.07.13
Sijainti: Nivala, suomi
Viestit: 10
Perusasetus

Pitää vielä miettiä sitä kärryn jousi patenttia kakkos vaihtoehtona.
Noissa valmiissa korotus sarjoissa sen "jäykkyyden" suhteen suurin kysymys merkki on se että kun niitä myydään kahta eri "jäykkyyttä". Toisaalta tuskin se huonommaksi enää menee vaikka ottas sen jäykimmän vaihtoehdon.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.07.2013, 07:52
ruxu:n Avatar
ruxu ruxu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.04.09
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 252
Perusasetus

Omaan Suska projektiin hankin OME:n jäykemmät +75kg ja +100kg jouset. Koeajossa totesin turhan jäykiksi näin kevyeeseen vehkeeseen ja otin joka pakasta sen jäykistävän lisäjousen pois...
__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
---- MutantRhino by www.SirRai.com ----
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.07.2013, 12:46
Konttaaja Konttaaja ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.10.12
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 36
Perusasetus

Lyhyt 8 venttiilinen 1,6 vitara.

Käynnistyy lienee kuten pitää, hakee ensin 2000-2500rpm kierrokset lyhyeksi hetkeksi, sitten tiputtaa ne noin pariin tonniin josta alkaa hiljalleen koneen lämmetessä, tiputtaan ne noin 800 varvin tuntumille. Eikös tämä ole normaalia.

Kumminkin, "engine check" -valo palaa ja aloin sitä tutkiskeleen netistä että mitä kaikkea saakaan tehdä että moinen valo lakkais palamasta.

Irrotin ton EGR murikan imusarjasta kun siitä on ympäri nettiä kuvia tukkoon karstaantuneina ja niin se oli tässäkin, ei menny ilma läpi ollenkaan niin varoveisesti rassailin karstat sieltä poies ja puhaltelin kanavan auki, ja tippa ohutta rasvaa akselille, nyt lienee toimii kuten pitäisikin.

Auto käymään , ei vaikutusta egr valoon, se palaa vaan.

Sitten ajattelin että ruuvaan ruiskua vähän auki, otin ilmansuodsttimen klemmarin auki jne, ja sain ton valetun imukanavan ruiskun päältä poies. Heti kun kurkkasin mitä töhnää sinne olsi voinu kertyä niin eipä ollutkaan mitään sellasta Mutta, ruiskun puoliskojen välinen tiiviste olikin jostain syystä revennyt, ja minä veikkaan että noin 0.2 milliä paksu ja 20mm leveä aukko on aikamoinen ilmavuodon lähde... ?

Kun ei ollut uutta tiivistettä niin kääntelin parhaani mukana paikalle olleen, rikkinäisen paikoilleen ja tippa moottorisilikoonia saumoihin.

Melkein tekis mieli toivoa että engine check valon palamis syy olis tuossa ilmavuodossa, kas kun annettuani liitoksen kuivaa ( varmana liian vähän aikaa innoissani ), käynnistin rottelon, niin sen 10 sekuntia, auto kävi ilman tuota merkkivaloa, ennen se paloi jatkuvasti... Pitänee avata kohta uusiksi ja väkertää sinne uusi tiiviste kun se olikin aika pirun yksinkertasen mallinen, tai jotenkin tilkitä tuo kohta, nyt tehty silikoonipatentti ei ehkä kestä lämpöjä tarpeeksi ja sulaa poies. Eikä se nyt fiksu korjaus ole muutonkaan, tiedän, mutta oli kokeiltava.

Jotain tulppia availin ja putsailin ja säädin 0,7mm välyksille,akun navat rassaamaan ja jokusen maadotuksen kerkisin avaamaan ja putsaan hapettumat mutta niitähän on loputtomasti pellin alla.

Ilmeisesti koko reitti, tässä saasteenkierrätys-egr missälie kierrossa pitä'ä kuurata puhtaaksi, jos tuo merkkivalo ylipäätään liittyy siihen.

Mutta tuli mieleen myö se että voiko vaihdeaatikkoon mahdollisesti menevä sähkö/alipainesysteemi, sytyttää merkkivalon ?
Kas kun tässä on laatikossa jotain vikaa, ei toimi kun Vapaa, 2, 4 ja Pakki, koko ylärivi (1-3-5) on pimeenä, keppi ei liiku sinne suuntaan ollenkaan.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	29072013700.jpg‎
Views:	216
Size:	89,6 Kt
ID:	39184   Click image for larger version

Name:	29072013704.jpg‎
Views:	201
Size:	89,0 Kt
ID:	39185  

Viimeksi muokannut Konttaaja : 29.07.2013 13:17 Perustelu: Lisätty 8 venaisuus ym.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.07.2013, 16:02
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Konttaaja Näytä viesti
Lyhyt 8 venttiilinen 1,6 vitara.

Käynnistyy lienee kuten pitää, hakee ensin 2000-2500rpm kierrokset lyhyeksi hetkeksi, sitten tiputtaa ne noin pariin tonniin josta alkaa hiljalleen koneen lämmetessä, tiputtaan ne noin 800 varvin tuntumille. Eikös tämä ole normaalia.

Kumminkin, "engine check" -valo palaa ja aloin sitä tutkiskeleen netistä että mitä kaikkea saakaan tehdä että moinen valo lakkais palamasta.

Irrotin ton EGR murikan imusarjasta kun siitä on ympäri nettiä kuvia tukkoon karstaantuneina ja niin se oli tässäkin, ei menny ilma läpi ollenkaan niin varoveisesti rassailin karstat sieltä poies ja puhaltelin kanavan auki, ja tippa ohutta rasvaa akselille, nyt lienee toimii kuten pitäisikin.

Auto käymään , ei vaikutusta egr valoon, se palaa vaan.

Sitten ajattelin että ruuvaan ruiskua vähän auki, otin ilmansuodsttimen klemmarin auki jne, ja sain ton valetun imukanavan ruiskun päältä poies. Heti kun kurkkasin mitä töhnää sinne olsi voinu kertyä niin eipä ollutkaan mitään sellasta Mutta, ruiskun puoliskojen välinen tiiviste olikin jostain syystä revennyt, ja minä veikkaan että noin 0.2 milliä paksu ja 20mm leveä aukko on aikamoinen ilmavuodon lähde... ?

Kun ei ollut uutta tiivistettä niin kääntelin parhaani mukana paikalle olleen, rikkinäisen paikoilleen ja tippa moottorisilikoonia saumoihin.

Melkein tekis mieli toivoa että engine check valon palamis syy olis tuossa ilmavuodossa, kas kun annettuani liitoksen kuivaa ( varmana liian vähän aikaa innoissani ), käynnistin rottelon, niin sen 10 sekuntia, auto kävi ilman tuota merkkivaloa, ennen se paloi jatkuvasti... Pitänee avata kohta uusiksi ja väkertää sinne uusi tiiviste kun se olikin aika pirun yksinkertasen mallinen, tai jotenkin tilkitä tuo kohta, nyt tehty silikoonipatentti ei ehkä kestä lämpöjä tarpeeksi ja sulaa poies. Eikä se nyt fiksu korjaus ole muutonkaan, tiedän, mutta oli kokeiltava.

Jotain tulppia availin ja putsailin ja säädin 0,7mm välyksille,akun navat rassaamaan ja jokusen maadotuksen kerkisin avaamaan ja putsaan hapettumat mutta niitähän on loputtomasti pellin alla.

Ilmeisesti koko reitti, tässä saasteenkierrätys-egr missälie kierrossa pitä'ä kuurata puhtaaksi, jos tuo merkkivalo ylipäätään liittyy siihen.

Mutta tuli mieleen myö se että voiko vaihdeaatikkoon mahdollisesti menevä sähkö/alipainesysteemi, sytyttää merkkivalon ?
Kas kun tässä on laatikossa jotain vikaa, ei toimi kun Vapaa, 2, 4 ja Pakki, koko ylärivi (1-3-5) on pimeenä, keppi ei liiku sinne suuntaan ollenkaan.

Tuohon vaihteisto hommaan sen verran että laita laatikko vapaalle, ota keppi pois ja rassaa niitä siirtäjiä sieltä kepin reiästä...
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.07.2013, 17:45
Konttaaja Konttaaja ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.10.12
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 36
Perusasetus

No kun itekkin olen ollut toivelias, sen suhteen että jokin noinkin yksinkertanen kikka palauttais kaikki vaihteet reserviin. Kattelin että se keppi ei ole oikein edes kiinni millään muuta kun kepulin olosella puristusliitoksella, se metalliholkki ite laatikon reiässä ja siitäkö sen voi vaan repiä irti. Toinen vaihtoehto kun on ottaa koko hoito poies, ja tuo vika itessään ei minusta viittais siihen että rattaissa olis ehkä mitään vikaa vaan siirtäjissä jossakin, muuten kai olis vaan joku satunnainen yksi vaihde poies käytöstä eikä kokonainen rivi kaaviosta.

Onko ollu kokemusta siitä että vaihteet todellakin vois lakata pelaamasta saati palautua kepin poistolla ja armottomalla ronkkimisella ?


--------

Tuo Engine Check valohomma....äsken huomasin että olisin voinut kattoa imusarjan pohjalle samalla kun sinne muutenkin kurkin, olis vaan tajunnut avata kaasuläpän niin siellä alla kait olis lisää karsottuvia reikiä tai reikä, samaa kanavaa mihin tänään putsaamani egr venttiilikin kaasua ja karstaa puskee.

Jostain meinaan tuli vastaan tällanen kuva :

Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.07.2013, 19:53
Mutis:n Avatar
Mutis Mutis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 08.04.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 1.176
Perusasetus

Mun Vitarassa ei ole EGR käytössä, eikä ole engine check valo syttynyt. Saattaa olla, että ei ole ehtinyt mitkään kriittiset kohdat tukkeutumaan.
__________________
RASOR
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.07.2013, 20:15
Konttaaja Konttaaja ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.10.12
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 36
Perusasetus

Sinällään mulle olisi ihan se ja sama, miten valon saa pimeeksi, jos valon palaminen on rekisteröintikattastuksessa ongelma. Teippiä, sivuleikkureita ?

Mutta toisaalta, olis mukava tietää onko koneessa joku oikeakin ongelma joka valon sytyttää, sen sijana että se palaa muutenvaan, mitäänhaittaamattoman karstan tms vuoksi.

No, näkee tällä viikolla lisää, huomenna nakerran perämurikan ja kopan väliin 4-5cm korotuspalan ajan kuluksi, saa sitten kattella mitä jousia sinne laittas, saati iskaria. Ruottalaisella sivustolla viitataan siihen tapaan että taakke sopis Sunny N13 iskarit ainakin, ja lienee jonkun Vectrankin olisi sopivat. Jousiksi saanee helpoiten taakse jostain motonetistä tai biltemasta Audi 80 (1992-) takajouset ja eteen, kun sen aika on, ainakin Mersun w202/C180 etujouset...?

Vähän harmittaa lähtee tilaileen vartavasten katkottavaksi, uusia jousia,kun niitä varmana on edistyneimpiin korotuksiin siirtyneilläkin Vitaristeilla nurkissa, ja tässä kun ei tavotella mitään kamalia koroja, 4-5cm riittäs ja renkailla sitten hiukan lisää.

Tämä vaihdekepin irrotus varmaan on kumminkin seuraava juttu, ja olishan se hienoa jos sitäkautta, laatikkoo irrottamatta alkas löytyyn kaavion ylärivikin käyttöön, en kiellä.

Amerikan tms foorumilla joku huuteli että jo pieni reikä katalysaattorinkin jälkeen, pakoputkessa voisi sytyttää engine check lampun mutta kuulostaa aika kummalliselta, kun ei muissa ruisku/kattipeleissäni ole ollu mitään merkkivaloja vaikka on tippunut pakarit pitkin teitä, mutta huomasin että tän Vitaran putkessa on kuin puukolla lyöty, lävistetyn olonen pieni reikä kokoluokkaa 5x30mm. No, se menee katilta taakkepäin uusiksi muutenkin kun loppupää on aika haperoa ja putkipuskuriin siirtyessä sitä pakariakin vosi nostaa korkeemmalle.

Joku toisessa topikissa puheli pissapojan kummasta käyttäytymisestä...mulla tulee tuulilasin väärälle puolelle hanttarin puolelle vesisuihku.....jostain tuulilasin puhaltimen aukosta lirisee kun pissapoikaa käyttää, ehkä takalasin suuttimen letku siellä oireilee.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 10 (0 jäsentä and 10 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 20:37 (GMT +2).