![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#426
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
#427
|
||||
|
||||
![]()
Jakolaatikon korjaussarja ja vaihdelaatikon kummankin pään stefat tilattu tänään. Toivottavasti ensi viikon loppupuolella pääsisi vaihtamaan stefat, niin loppuisi se öljyn roiskiminen.
Nyt olen väkertänyt hydraulipumppua suoraan kampiakselin päähän kiinni. Silloin loppuu nuo kisoissa olleet remmiongelmat. Tästä projektista kuvia sitten myöhemmin.
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
#428
|
||||
|
||||
![]() Mitä nämä ovat, missä letkuissa ja ovatko vielä paikoillaan?
__________________
Harbor Cruisers |
#429
|
||||
|
||||
![]()
Ei oo paikoillaan. Se oli sellainen testi öljyn virtauksen muuttamiseksi.
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
#430
|
||||
|
||||
![]()
No niin. Nyt on ollut voimansiirto kokonaisuudessaan pöydällä ja avattuna. Stefoja on vaihdeltu, paikat käyty läpi jne. Yksi laakeri on nelivedon vapauttimessa loppu. Se on jostain saanut hiekkaa tai jotain muuta maa-ainesta sisuksiinsa. Mitä helvettiä. Ihan kuin tällä olisi jotain offroadia ajettu
![]() ![]() ![]() Pitää selvittää jos sellaisen laakerin jostain saisi nopeasti hankittua. Nämä on just niitä hetkiä kun voi sanoa, että:"mutta kun tuli pari muuttujaa" ![]() ![]() ![]()
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
#431
|
||||
|
||||
![]()
Projekti etenee taas pikku hiljaa. Huomenna koneistetaan tarvittavat osat, jotta hytikkapumpun voi kiinnittää suoraan kampiakselin päähän. Toivottavasti saan huomenna teetettyä myös uudet pidemmät letkut.
Koska auton moottori on melko laiska hytikkapumpun pyörittämiseen, niin laitoin rattiakselin päälle "tuntosarvet". Noista mittareista näkee paineen kääntäessä. Ajossa on todella vaikea perstuntumalta sanoa, että paljonko painetta on. Sen huomaa vasta sitten kun moottori sammuu.
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
#432
|
||||
|
||||
![]()
Taas tämäkin projekti nytkähtelee eteenpäin, vaikka kotona on eteisremontti kesken. Vaimo vaan sai tuossa yhtenä päivänä idean, että rempataanpa eteinen. Naisilla se remontin teko on vaan niin helppoa kun napsauttaa sormia. Se on vaan sellainen pikku juttu. Pikkasen maalia ja se on sitten siinä
![]() ![]() ![]() ![]() Viimeisimpänä hommana mulla on tallissa ollut tuo hytikkapumpun siirto kampiakselin päähän. Sitten päätin laittaa vähän paksummman imuletkun, jotta mahdollinen pumpun kavitointi ei ainakaan siitä sitten johdu. Tässä joitakin kuvia ![]() Lähtökohta. Tuollaisen koplingin löysin. Se sopii käyttämäni pumpun päähän suoraan. Tässä koko paketti koneistettuna
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
#433
|
||||
|
||||
![]() Pumpun sovitus kampiakseliin
No niin. Homma alkoi taas pohtimalla ja ihmettelemällä. Tein hankintareissun saloon päin ja ostin öljysäiliöön isomman imuletkun ja siihen liittimet.
Kotona olin täynnä touhua kuin vichypullo ![]() ![]() ![]() ![]() Tässä välissä hydrauliikkapumppu auki ja pyörimissuunnan vaihto. Sitten auton rungon kimppuun. Moottorista kumit pois ja rautaiset palikat tilalle ![]() Rungon etuputkesta pala pois. Pumpun kiinnikkeet Kiinnikkeille tukea Valmis
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
#434
|
||||
|
||||
![]()
ihan pakko kysyä tuosta pumpun kiinnityksestä.
Entäs kun kone heiluu kumityynyissään mitä siitä tykkää hytikka pumppu. ![]() Eikö pumppu pitäisi kiinnittää moottoriin. |
#435
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
"Moottorista kumit pois ja rautaiset palikat tilalle" ![]() ![]() |
#436
|
||||
|
||||
![]()
Tuolla aikaisemmin on kerrottu että moottorissa ei ole kumityynyjä. Vaikka siinä olisi sellaiset, niin tuossa koplingissa on itsessään kumi, mikä antaisi moottorin liikkumisen anteeksi.
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
#437
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
#438
|
||||
|
||||
![]()
Meillä tuli pumppu kiinni koneeseen tollaisilla korvakoilla
![]() |
#439
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
#440
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on siihen paljon jäykemmät kumit jos tuo alkaa noilla "rautakumeilla" tärisemään. Koeajon perusteella ei täristänyt lainkaan ja vastasi kaasuun paljon paremmin
![]() ![]() ![]()
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
#441
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#442
|
||||
|
||||
![]()
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
#443
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä tuolla pitäis rokata aika hyvin....
|
#444
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä se varmaan tuolla rokkaa. Kunhan ei ihan heviä ala soittelee
![]()
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
#445
|
||||
|
||||
![]()
Eilen illalla vedettiin pojan kanssa parin tunnin koeajo. Ihan mukavasti tuntuu toimivan tuollaisessa kevyessä safarointiajossa.
Muutoslistassa on kuitenkin aika paljon tehtävää. Esimerkiksi: -uudet vanteet pitää ostaa ja tehdä -uusi tilavampi öljysäiliö ohjaukselle -nelivedon vapautin paineilmatoimiseksi -varakardaanit tarttis ostaa ja sovittaa -uusi pohjapanssari -iskareiden säätäminen.(etupumpuista ina oljyä pois) -Niin... Sitä tehoa tarttis saada lisää... ![]() Sitten olisi muita projekteja mitä pitäisi aloittaa ja jopa saada valmiiksi ![]() ![]() Lisäksi muut projektit kotona hidastavat hommia tallissa ![]() ![]()
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
#446
|
||||
|
||||
![]()
Mun vanha Suzu , T:MikaPöö
|
#447
|
||||
|
||||
![]()
Koppa meinaan . . . .
|
#448
|
||||
|
||||
![]()
Juu se koppa sai tässä uuden elämän
![]()
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
#449
|
||||
|
||||
![]()
Tänään tuli pojan kanssa hieman pajotettua suzukia. Ruuvattiin etukuori, konepelti ja ovet kiinni. Nyt se olisi vaikka valmis kisaan
![]() Päätettiin sitten viedä laite luontoon ja pitää hauskaa. Yhtään kuvaan en ottanut, koska etuperän öljyn tyhjennysproppu erosi tiimistä ja jätti koko paskan ![]() ![]() ![]() Onko jollain tietoa, että sopiiko hj:n korkki hiluxin akseliin. Sellainen vaan saattaisi löytyä tästä läheltä, vai pitääkö mennä marmoriin nojailemaan?... Kun huomasin, että etuperä kusee alleen, niin muistin korkin olevan löysällä ja että se piti kiristää ![]()
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
#450
|
||||
|
||||
![]()
Vaihtoehto http://www.offroadtarvike.fi/verkkok...ent_view/32893
Toinen vaihtoehto http://www.cros4wd.fi/OrigamiDEAL/in...5,89,371&lang=
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M: Suzuki Samurai -88 MYYTY & Suzuki DR 650 SE -96 | COWBOY | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 19.10.2007 06:48 |
m.suzuki sj 410 ja suzuki jx | methäman | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 29.11.2006 16:14 |