Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.07.2013, 22:24
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Yhtä vaikea ne on sinne etu D44:n vetolaippaan koittaa sovittaa 5 x 4.5 pulttijako 6 x 5.5:n joukkoon, kuin F8.8 taka- akselissa En nyt ihan tarkkaan muista kuinka tiukka tuo sovitus olikaan, mutta harpilla ja paperinpalalla se varsin helposti selviää. Muistelisin niin että ei onnistunut ollenkaan tai sitten niin että joihinkin kohtiin pinnapulttien ja vanhan reiän väliin jäi pelottavan vähän matskua. Jos uskaltaa, niin tietysti vanhat reiät umpeen hitsaamalla siitäkin ongelmasta pääsee..

Ford 8.8 on osittain kestävämpikin kuin D44, jälkimarkkinatuki käytännössä yhtä hyvä (GT Mustangeissa mm. sama perä -> menekkiä osille on). F8.8:iin saa c-clip eliminator pakettia, mutta on vähän hintava ja periaatteessa vähän turha koska ko. akseli tahtoo aika hyvin 31- spoorisena kestää vielä 37" renkaitakin XJ:n alla

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.07.2013, 22:36
Borg:n Avatar
Borg Borg ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.08.03
Sijainti: Iitti
Viestit: 181
Perusasetus

Jeps,
Nyt olis sit tarjolla jostain 80-luvun loppupuolen Astro vanin taka-akseli, ilmeisesti GM 7.5. Murikka näyttäis olevan keskellä ja se perän kansi on täysin sileä, ehkä täysin pyöreä tai hieman ovaali.
Koitin googletella, mutta ei noiden jenkkien palstoilta tai mielipiteistä tule hullua hurskaammaksi, ei ne näytä itekkään tietävän et mitä ne autoihinsa laittaa
Mutta siis ei taida tuo GM7.5 olla yhtään sen parempaa kuin tuo AMC20:ään.
Taidanpa siis nostaa jalat pöydälle ja ottaa rennosti sohvalla, kunnes jostain tulee vastaan sopiva D44 tai Ford8.8
Kiitos vastauksista/mielipiteistä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.07.2013, 23:12
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Ei se GM:n perä ainakaan yhtään D35:ttä parempi vaihtoehto ole..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.07.2013, 19:49
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.283
Perusasetus

Yritin etsiä jo jokin aikaa sitten postausta, jossa oli XJ:n D30 akseliin tehty uudet kiinnikeet alatukivarsille. Itellä toinen jo viime syksynä repes ja korjattu vähä pikaisesti.
- Löysin kyllä jostain Summitista hitsattavat palikat, mutta suhteellisen hintavat oli.

Niin ja kysymys kuuluu että kukas palstalainen oli niitä ite värkkäilly? Vaikka tää ei olekkaan osto/myynti palsta niin voisko joku tekasta ne palikat? Rälläkällä kun ei viitti alkaa koloja tekemään...
- tai vaihtoehtoisesti, myykö EU alueella joku niitä...tai suomessa?
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.07.2013, 20:10
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Taitaa saada esim. Jamantilta valmiit korvakkeet. Mulla tosin olisi 6m sopivan kokoista neliöpalkkia 6mm:n seinämällä mistä ne saisi tehtyä Eihän siinä tartte kuin 76mm:n rasiaterän ja olikohan se nyt 20* kulmassa (tjsp., pitää tarkistaa) kun ne pitää olla etuakselilla vinossa.

Itselle tein Grandin etuakseliin ihan suorasta levystä edelliset; 76mm:n terällä reikä levyyn ja mittaili vanhoista kiinnikkeistä mitat kohdalleen, sitten 14mm:n reiät tukivarsien pulteille, pisteillä kiinni akseliin, väliin vielä sopiva pala levystä etupuolelle ja kunnon saumalla kiinni. Siis tällaiset:

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.07.2013, 07:00
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.283
Perusasetus

[QUOTE=Timo_L;1027545]Taitaa saada esim. Jamantilta valmiit korvakkeet. Mulla tosin olisi 6m sopivan kokoista neliöpalkkia 6mm:n seinämällä mistä ne saisi tehtyä Eihän siinä tartte kuin 76mm:n rasiaterän ja olikohan se nyt 20* kulmassa (tjsp., pitää tarkistaa) kun ne pitää olla etuakselilla vinossa.

Itselle tein Grandin etuakseliin ihan suorasta levystä edelliset; 76mm:n terällä reikä levyyn ja mittaili vanhoista kiinnikkeistä mitat kohdalleen, sitten 14mm:n reiät tukivarsien pulteille, pisteillä kiinni akseliin, väliin vielä sopiva pala levystä etupuolelle ja kunnon saumalla kiinni. Siis tällaiset:
[QUOTE]

No joo....kyllähän minä periaatteessa ja teoriassa tiedän miten noi tehdään, mutta kun vehkeet ja taito loppuu. Mun tarkkuudella kulma voi olla 10-40 astetta, jos alan värkkäileen.
- toinen juttu...kun akseliputki on tietenkin jonkin verran ruosteessa ja kun noita korvakkeita rälläköi ja tavara ohenee niin olisko viisasta vai haitallista hitsata vahvistus, joku 2/3 putki siihen akselin päälle ensin ja sitte vasta tehä uudet korvakkeet...Tietysti tulee saumoja enemmän.
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.07.2013, 10:58
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

[QUOTE=mikaelt;1027627]
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
...kun akseliputki on tietenkin jonkin verran ruosteessa ja kun noita korvakkeita rälläköi ja tavara ohenee niin olisko viisasta vai haitallista hitsata vahvistus, joku 2/3 putki siihen akselin päälle ensin ja sitte vasta tehä uudet korvakkeet...Tietysti tulee saumoja enemmän.
Ei tartte vahvistuksia sen takia, ei ruosteen takia ole varmasti hävinnyt edes millin vertaa tavaraa. Rälläköi vanhan pois sopivasti niin akseliputkeen ei tule minkäänlaista kuoppaa
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 23:17 (GMT +2).