![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Yhtä vaikea ne on sinne etu D44:n vetolaippaan koittaa sovittaa 5 x 4.5 pulttijako 6 x 5.5:n joukkoon, kuin F8.8 taka- akselissa ![]() ![]() Ford 8.8 on osittain kestävämpikin kuin D44, jälkimarkkinatuki käytännössä yhtä hyvä (GT Mustangeissa mm. sama perä -> menekkiä osille on). F8.8:iin saa c-clip eliminator pakettia, mutta on vähän hintava ja periaatteessa vähän turha koska ko. akseli tahtoo aika hyvin 31- spoorisena kestää vielä 37" renkaitakin XJ:n alla ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Jeps,
Nyt olis sit tarjolla jostain 80-luvun loppupuolen Astro vanin taka-akseli, ilmeisesti GM 7.5. Murikka näyttäis olevan keskellä ja se perän kansi on täysin sileä, ehkä täysin pyöreä tai hieman ovaali. Koitin googletella, mutta ei noiden jenkkien palstoilta tai mielipiteistä tule hullua hurskaammaksi, ei ne näytä itekkään tietävän et mitä ne autoihinsa laittaa ![]() Mutta siis ei taida tuo GM7.5 olla yhtään sen parempaa kuin tuo AMC20:ään. Taidanpa siis nostaa jalat pöydälle ja ottaa rennosti sohvalla, kunnes jostain tulee vastaan sopiva D44 tai Ford8.8 ![]() Kiitos vastauksista/mielipiteistä. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ei se GM:n perä ainakaan yhtään D35:ttä parempi vaihtoehto ole..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Yritin etsiä jo jokin aikaa sitten postausta, jossa oli XJ:n D30 akseliin tehty uudet kiinnikeet alatukivarsille. Itellä toinen jo viime syksynä repes ja korjattu vähä pikaisesti.
- Löysin kyllä jostain Summitista hitsattavat palikat, mutta suhteellisen hintavat oli. Niin ja kysymys kuuluu että kukas palstalainen oli niitä ite värkkäilly? Vaikka tää ei olekkaan osto/myynti palsta niin voisko joku tekasta ne palikat? Rälläkällä kun ei viitti alkaa koloja tekemään... - tai vaihtoehtoisesti, myykö EU alueella joku niitä...tai suomessa?
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Taitaa saada esim. Jamantilta valmiit korvakkeet. Mulla tosin olisi 6m sopivan kokoista neliöpalkkia 6mm:n seinämällä mistä ne saisi tehtyä
![]() Itselle tein Grandin etuakseliin ihan suorasta levystä edelliset; 76mm:n terällä reikä levyyn ja mittaili vanhoista kiinnikkeistä mitat kohdalleen, sitten 14mm:n reiät tukivarsien pulteille, pisteillä kiinni akseliin, väliin vielä sopiva pala levystä etupuolelle ja kunnon saumalla kiinni. Siis tällaiset: ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=Timo_L;1027545]Taitaa saada esim. Jamantilta valmiit korvakkeet. Mulla tosin olisi 6m sopivan kokoista neliöpalkkia 6mm:n seinämällä mistä ne saisi tehtyä
![]() Itselle tein Grandin etuakseliin ihan suorasta levystä edelliset; 76mm:n terällä reikä levyyn ja mittaili vanhoista kiinnikkeistä mitat kohdalleen, sitten 14mm:n reiät tukivarsien pulteille, pisteillä kiinni akseliin, väliin vielä sopiva pala levystä etupuolelle ja kunnon saumalla kiinni. Siis tällaiset: [QUOTE] No joo....kyllähän minä periaatteessa ja teoriassa tiedän miten noi tehdään, mutta kun vehkeet ja taito loppuu. Mun tarkkuudella kulma voi olla 10-40 astetta, jos alan värkkäileen. - toinen juttu...kun akseliputki on tietenkin jonkin verran ruosteessa ja kun noita korvakkeita rälläköi ja tavara ohenee niin olisko viisasta vai haitallista hitsata vahvistus, joku 2/3 putki siihen akselin päälle ensin ja sitte vasta tehä uudet korvakkeet...Tietysti tulee saumoja enemmän.
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
#7
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=mikaelt;1027627]
Lainaus:
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. | 754 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2010 09:10 |
Taasen jeep xj kysymyksiä | NORT | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.12.2009 09:09 |
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2008 11:40 |
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 23.11.2005 19:59 |
Jeep Wrangler kysymyksiä | Tepa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.01.2004 14:13 |