Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.07.2013, 19:55
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Paljon mahtaa painaa Suzukin kori kaikki irtoava irroitettuna?

__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.07.2013, 20:36
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Paljon mahtaa painaa Suzukin kori kaikki irtoava irroitettuna?
Itse itselleni vastaten, Piratesista löytyneen tiedon mukaan 600-800 lbs eli n. 270-360 kg
Eli itselläni siitä on lähtenyt 190-280 kg riippuen paljonko se oikea paino nyt on (nykyinen kori 80kg).
Tuplapeltejä pois -> kanttauksia, koteloita ja yksinkertaistamista tilalle jäykkyyden saavuttamiseksi.


Toki jos rahaa olisi niin: dimplellä duunattuja reikiä, materiaalien vaihtoja (alumiini, hiilikuitu, chro-molybdeeni), hyvää suunnittelua. Kallista ja aikaa vievää.
Tuloksena parempaa suorituskykyä ja kestävämpää tekniikkaa painonpudotuksen myötä.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4

Viimeksi muokannut Repro : 23.07.2013 20:41
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.07.2013, 21:11
nalle00:n Avatar
nalle00 nalle00 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kemi
Viestit: 661
Perusasetus

Juu täällä mennäön sen verran harrastuspohjalla, että käytetään ylimääräiset eurot tekniikan päivitykseen. Haavena ois nyt ens kesäksi saada aikaseksi toi välitetty jakis hommattua. Ja hoidetaan kevennys hommat karsimalla turhaa rautaa. Tosin tuo tatsunin kone painaa varmaan samanverran kun Yks vakio susuki. Ehkäpä välitysten jälkeen uskaltsis sen verran kasvattaa rengaskokoa että siittäkin suuri apu olis.
__________________
Tatsuni on mun ratsuni
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.07.2013, 21:59
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.282
Perusasetus

Vaihdat sinne Mersun 2,5L OM602/5 moottorin niin kevenee 150-160kg kertalaakista. Siihen perään tietenkin mersun loota ja jonkun pikkunäpprärän erillisen jakiksen (Samurai? Volvo...mites se oli patrollin etumurikan sijainti..?) mihin saa helposti tihemmät rattaat ja saat vielä parikymmentä kiloa pois ja välitykset kerralla kutoon...
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.07.2013, 22:09
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.818
Wink

Patrollin loota pakettia en ihan heti lähtis vaihtamaan. Suzukin ei ainakaa patrollissa tuu menestymään kun suzukiinkin on laitettu jo patrollin jakoloota kestävyyden takia.

+ kestää aika kovaa piiskaa vaikka on yleensä +400tkm ajettu.
+ ei oo tolkku painava reilusti alta 100kg koko paketti.
+nopein ulos otto mitä nähty.
+hyvä kardaani jarru
+jakolootaan saa välityksiä.
+lootia löytyy ja halvalla.
+osassa 5-lovisissa jo vakiona yli 4ykkösen välitys.

-kaikki usein ajettu +400tkm
-laakerit,synkrot,tiivisteet helvetin kalliita.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.08.2013, 00:52
luke_L:n Avatar
luke_L luke_L ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.11.04
Sijainti: raajärvi\kemijärvi
Viestit: 167
Perusasetus

minä en laittas merseedeksen moottoria jaapanian autoon... alkaa vieroksumaan toisia.
__________________
toyota lj73
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.08.2013, 10:26
Hencca:n Avatar
Hencca Hencca ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sodankylä, Finland.
Viestit: 488
Perusasetus

Itse olen kans omien autojen kanssa pähkäilly näitä samoja juttuja mutta olen tullu siihen tulokseen että huomattavasti hyödyllisempää on yrittää saada painojakauma kohdalleen etu ja takapään suhteen. Nykyinen "hardcore" auto on aivan liian etupainoinen vaikka kaikki reissutarvikkeet olisi pakattu aivan takapäähän autoa joten jängällä ollaan keula upoksissa kiinni ja takapää on yleensä vielä pinnalla... Tokihan kaikki helposti/halvalla tapahtuva keventäminen kannattaa aina kun vaan mahdollista.

Tämä siis täällä lapin olosuhteissa kun tulee paljon "hiipimällä" ajamista.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.08.2013, 12:16
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.282
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja luke_L Näytä viesti
minä en laittas merseedeksen moottoria jaapanian autoon... alkaa vieroksumaan toisia.
Tämä on oikeastaan ihan kannatettava ajatus. Tällöin jää noita laadukkaita koneita enemmän meille mersumiehille
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Auton pesua Rekisteröimätön Linkit 1 25.09.2008 17:45
auton jatkaminen upi7 Tekniikka & Jutustelu 3 11.10.2006 12:53
Kevennys ryppyotsille AVRO Chit-Chat 3 20.03.2005 20:50
Kevennys: Mikä tämä on JERKKU Tekniikka & Jutustelu 13 30.08.2004 11:25
Kevennys.... Vuosimallit 1984-1996 3 06.02.2003 18:09


Sivu luotu: 18:40 (GMT +2).