![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]() Paljon mahtaa painaa Suzukin kori kaikki irtoava irroitettuna?
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eli itselläni siitä on lähtenyt 190-280 kg riippuen paljonko se oikea paino nyt on (nykyinen kori 80kg). Tuplapeltejä pois -> kanttauksia, koteloita ja yksinkertaistamista tilalle jäykkyyden saavuttamiseksi. Toki jos rahaa olisi niin: dimplellä duunattuja reikiä, materiaalien vaihtoja (alumiini, hiilikuitu, chro-molybdeeni), hyvää suunnittelua. Kallista ja aikaa vievää. Tuloksena parempaa suorituskykyä ja kestävämpää tekniikkaa painonpudotuksen myötä. Viimeksi muokannut Repro : 23.07.2013 20:41 |
|
||||
|
||||
![]()
Juu täällä mennäön sen verran harrastuspohjalla, että käytetään ylimääräiset eurot tekniikan päivitykseen. Haavena ois nyt ens kesäksi saada aikaseksi toi välitetty jakis hommattua. Ja hoidetaan kevennys hommat karsimalla turhaa rautaa. Tosin tuo tatsunin kone painaa varmaan samanverran kun Yks vakio susuki. Ehkäpä välitysten jälkeen uskaltsis sen verran kasvattaa rengaskokoa että siittäkin suuri apu olis.
|
||||
|
||||
![]()
Vaihdat sinne Mersun 2,5L OM602/5 moottorin niin kevenee 150-160kg kertalaakista. Siihen perään tietenkin mersun loota ja jonkun pikkunäpprärän erillisen jakiksen (Samurai? Volvo...mites se oli patrollin etumurikan sijainti..?) mihin saa helposti tihemmät rattaat ja saat vielä parikymmentä kiloa pois ja välitykset kerralla kutoon...
|
||||
|
||||
![]()
Patrollin loota pakettia en ihan heti lähtis vaihtamaan. Suzukin ei ainakaa patrollissa tuu menestymään kun suzukiinkin on laitettu jo patrollin jakoloota kestävyyden takia.
+ kestää aika kovaa piiskaa vaikka on yleensä +400tkm ajettu. + ei oo tolkku painava reilusti alta 100kg koko paketti. +nopein ulos otto mitä nähty. +hyvä kardaani jarru +jakolootaan saa välityksiä. +lootia löytyy ja halvalla. +osassa 5-lovisissa jo vakiona yli 4ykkösen välitys. -kaikki usein ajettu +400tkm -laakerit,synkrot,tiivisteet helvetin kalliita. |
|
||||
|
||||
![]()
minä en laittas merseedeksen moottoria jaapanian autoon... alkaa vieroksumaan toisia.
![]()
|
||||
|
||||
![]()
Itse olen kans omien autojen kanssa pähkäilly näitä samoja juttuja mutta olen tullu siihen tulokseen että huomattavasti hyödyllisempää on yrittää saada painojakauma kohdalleen etu ja takapään suhteen. Nykyinen "hardcore" auto on aivan liian etupainoinen vaikka kaikki reissutarvikkeet olisi pakattu aivan takapäähän autoa joten jängällä ollaan keula upoksissa kiinni ja takapää on yleensä vielä pinnalla...
![]() Tämä siis täällä lapin olosuhteissa kun tulee paljon "hiipimällä" ajamista. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Auton pesua | Rekisteröimätön | Linkit | 1 | 25.09.2008 17:45 |
auton jatkaminen | upi7 | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 11.10.2006 12:53 |
Kevennys ryppyotsille | AVRO | Chit-Chat | 3 | 20.03.2005 20:50 |
Kevennys: Mikä tämä on | JERKKU | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 30.08.2004 11:25 |
Kevennys.... | Vuosimallit 1984-1996 | 3 | 06.02.2003 18:09 |