![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Tyttären kanssa lähdettiin kesälomaretkelle Ähtärin eläinpuistoon ja sen verran huvitti tämän meidän kopperoauton auton sulautuminen ympäristöön, että piti oikein kuva ottaa ja laittaa... ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Hyvin sulautuu valkoisten paku-nokkaisten joukkoon.
![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Yhtään seksuaali vähemmistöjä väheksymättä. Jos olisin tuollaisen valkoisenkusellehaisevanmuovimajan omistaja kippari hatussaan niin tulisi kyllä aika homo fiilis kun tuollainen parkkeeraa viereen jossain karvanaamari alueella
![]() ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Erottuu edukseen...
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Mitäs ne portilla tuumas kun asuntoauto paikkaa kyselit?
![]()
__________________
Huono tie, parempi mieli. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Missä ihmeessä on se tykkää nappula
![]() ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Jos ei tuota pientä ihmistä ois mukana, niin ei muuta ehtisikään kuin autosta kiinnostuneiden kanssa jutella ja kysymyksiin vastailla.
![]() ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Kattoon patterille oma termari niin ei tuu tulipalo riskiä niin helposti.
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Hyvä idea kyllä! Ehkä lämmönsäädön suhteen parempi paikka seinällä vaikka puoli metriä katosta alaspäin. Sinällään tuo patteri on hyvin kosketussuojattu sellaisella häkillä, mutta toimisi lämmönsäätö paremmin, eikä tuo lattianraja kovin huippupaikka termarille ole muutenkaan... Pitääkin funtsia saisiko yhdistettyä järkevästi tuon ilmalämppärin termariin, vaikka se ei olisikaan päällä, tai sitten vaan toinen suoraan, kun eihän paljoa maksa.
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Jukka |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Ei noi valkoiset kiimaliiterit oikein säväytä mutta tämä on edelleenkin hieno auto ja topiikkia tulee seurattua ahkerasti. Peukku pystyyn edelleenkin
![]() Viimeksi muokannut pahapaimen : 19.07.2013 23:05 Perustelu: kirjoitusvihre |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tänään just mietin, että eihän tällekään paljon mitään pitänyt tehdä, mutta ihmeesti on puuhaa riittänyt. Tässä lainaus ihan ekasta tän aiheen viestistä ![]() Sinällään tietty pitää paikkansa, että onhan tämä käytännössä ajokunnossa ollut koko ajan. |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Dynaan on edellinen omistaja sovittanut viljakärryn korotus laidat sellaiset 60-80cm korkeat ja on kestävät sekä kevyet. ajorampiksi niistä ei ole, mutta
jos ramppina meinaa saada jotain kestämään siinä on joko riippusilta rakenne tai sitten vahvuudet korkeat jolloin ne on liian raskaat itse käsitellä. Rengas asiaa melkeimpä lähestyisin samalla tavalla kuin itse ajattelin eli katukarkeat ja ketjut niihin. Kannattaa sorakasetti kuskeilta kysellä mitä ne suosittelee kuvioksi niillä on monesti huonosti pitävät pinnat ja korkeat kuormat. Sekä rengasliikeistä missä pyörii hallissa kuorma-auton renkaita niistä kattelee sellaista mieluisen näköitä kuviota ja kysyy, et mitä ne suosittelee
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#15
|
||||
|
||||
![]() Tässä mun näkemys tee-se-itse rampeista. Kaikki rautatavara pengottu omalta verstaalta. Ja hitsattu puikolla kiinni, perinteitä kunnioittaen. ![]() Runkona 3 kpl 50x20x4 kulmarautaa, "peltikulmaa". Ritilänä 4 kpl sementtivalimon vanhoja tiilikoneen pohjalevyjä. Pituutta valmiina noin 180 cm. Kesti hyvin 1800-1900kg pönttö-uazin lastauksen peräkärryyn. Hitsauksessa veti kolme senttiä mutkalle, eikä silmämäärin muuttunut kuormankaan alla. Yks ramppi painaa noin 25 kg. Harmi kun mulla ei ole nyt tie-sivistyneitä renkaita tarjota sulle. ![]() ![]() 20 tuumaisia renkaita ei vaan tahdo olla enää muualla tarjolla, kun armeijan vanhoja. Voi tietysti ostaa uudet 14.00R20 Nokian Agilet, mutta niiden ohv on 2400e/kpl. ![]() Yks vaihtoehto on tietysti siirtyä 22.5" kokoon. Peräkärryn yksikköpyörä vanteet, ja siihen hyvät maasto-nakit päälle. Mutta ei korkeita 22.5" renkaita ole niitäkään kamalasti tarjolla, eivätkä ole ilmaisia. Esim yleinen sora-auton takapyörä 315/80R22.5 on näitä nykyisiä renkaita 16 senttiä matalemmat. ![]() "Sutii-miehellä" oli joskus myynnissä 425/65R22.5 renkaita, ne alkaa olemaan vähän miehekkäämpiä. http://sutii.kuvat.fi/kuvat/Raskaska...4/P6200001.JPG Tuosta lisää tietoa rengas haaveilua varten: http://www.sisua.net/forum/viewtopic.php?f=5&t=209
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#17
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
Lainaus:
![]() Reissuhan meni siis hyvin ja auto toimi ihan odotetusti ja koppero-osa myös. Tilaahan siinä ei liikaa ole, mutta kaksi pärjää ihan hyvin ja kolmekin voisi matkailla. Ainoa rasittava piirre ajossa oli, joskin tiedossa oleva, ne soikeat renkaat. Onneksi se ei maantienopeudessa haittaa, mutta siinä 60 km/h tietämillä joutuu koko ajan jotain tekemään, että pomppimisen saa pois. Taitaa mennä renkaat uusiksi, kunhan vaan raaskii... Onko kellään kokemuksia tuollaisista? Noita näyttäisi olevan saatavilla käyttämättöminäkin edes jotenkin kohtuulliseen hintaan. http://www.goodyearotr.com/cfmx/web/....cfm?tireid=51 Tänään tuli taas ilta turattua tähän autoon liittyen. Lavan sivulaitoja varten olikin jo raudat leikeltynä ja kasaamista odottelivat vaan. Levyt piti sahailla oikeaan leveyteen ja sitten vaan kasaan heftailua. Tähänkään projektiin ei ole hankittu pienintäkään uutta raudan palaa, vaan kaikki haalittu työpaikan romulavalta ja pääosin ovat sitten kieroja johonkin suuntaan ja vielä kun pitkittäin leikeltyjä, niin piti välillä liinallakin asetella kutakuinkin haluttuun asentoon. Kunhan saa mallailtua paikoilleen, niin näkee, kuinka kierot tulikaan... Siniset raudat on n. 5mm vahvuisia ja profiiliputket jotain 30 x 30 x 1,7 mm ja vaneri 15 mm. Ajatuksena on, että nuo laidat kävisi ajorampeiksi esim Cherokeelleni, että sitäkin voisi tarvittaessa kuskata tällä. Toki lastauksen ajaksi pari puista välitukea laittaa laitojen/ramppien alle. Saapa nähdä senkin, kestääkö vai meneekö solmuun. Tuolta näyttää tulevalta sisäpuolelta. Arvatenkin näistä tuli niin painavat, että ei niitä yksin saa aseteltua paikoilleen... Vaan en osannut saatavilla olevista materiaaleista tuohon käyttötarkoitukseen sellaisia suunnitella, että yksin saisi laiteltua. Jos vaikka sitten sunnuntai-iltana, viikonlopun rientojen jälkeen saisi noihin saumat hitsattua kunnolla ja pitäisihän kiinnityksetkin värkkäillä ja ja ja... Laitetaanpa tähän vielä yksi lomareissukuva, missä isi jäänyt suustaan kiinni ja tytär jo hoputtaa auton luona, että tule jo isi! ![]() |
![]() |
Luokat |
8.136, fae, maastokuorma-auto, man |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Spider man 4 | SL | Chit-Chat | 1 | 08.08.2007 13:39 |
Brave man | SamppaFIN | Jokes | 0 | 14.11.2002 17:48 |
Spider-Man | mikk0 | Movies | 0 | 02.09.2002 22:37 |
Business man | SamppaFIN | Jokes | 0 | 22.08.2002 14:14 |
Man with a problem | SamppaFIN | Jokes | 0 | 19.08.2002 17:13 |