![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Tyhjäkäynnin kanssa ropleemaa.Halipatsui. Olen -89-mallisen kinkkukaapin (Z24) onnellinen omistaja. Tai olisin onnellinen omistaja, jos saisin sen siihen kuntoon että voisi kilpiä hakea siihen. Suurimpana ongelmana on tällä hetkellä tyhjäkäynti. Kone starttaa komiasti, mutta tyhjäkäynti on h-vetin huono. Yleensä kone käyttäytyy näin: Käynnistyksen jälkeen kierrokset ovat alhaalla ja kone tärisee kuin entisen mäkihyppääjän kädet ensimmäisen häämatkaviikon jälkeen. Mutta heti kun antaa kierroksia, niin käy nätisti ja tärinäkin lakkaa. Mutta taas kun hellittää kaasupolkimesta, niin tyhjäkäynnillä tärrää ja prutkuttaa. Toisinaan taas kone käynnistyy hyvin ja tyhjäkäyntikin tuntuu olevan ok. Mutta meneppäs antamaan kierroksia koneelle, niin johan on tyhjäkäynti huono tai saattaa tuo kone sammuakin. ![]() Tällaisen kokemattoman autoasentajakandidaatin ainoana apunan on toistaiseksi ollut Googlen haku, josta olen saanut jonkin verran osviittaa, mutta ajattelinpa kysyä täältäkin, kokeneemmilta Nissan-henkilöiltä. Tällä hetkellä oma veikkaukseni on reilun vuoden seisomisen aikana kaasariin kuivunut bentsiini ja sen rippeet, mutta mitäs muita vaihtoehtoja tuohon surkeaan tyhjäkäyntiin olisi? Nimittäin loppuu osaaminen niin fyysisesti kuin henkisestikin kesken, jos kaasarin puhdistusaine ei auta.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Imuvuodot kannattaa katsoa eli moottori tyhjäkäynnille ja suihkuttelet pilottia imusarjan tiivisteisiin. Jos ottaa kierroksia niin vuotaa. Sytytystäkin kannattaa koittaa säätää. Jokainen mitä itsellä on tullut vastaan on sytytys ollut myöhäsellä. Jos kaikki on kunnossa niin säädä vain tyhjäkäyntiä isommalle.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Miten muuten tommosen nelikon jarrulevyjen vaihto pitääkö kuinka pitkälle purkaa, kyselen tyhmiä mutta ei ole koskaan vielä tarttenu vaihtaa omiin vehkeisiin
![]() ![]() Juu ostin samalla myös sylkkien korjaus-sarjat kun ne ny varmasti menee kans samalla uusiksi palojen kera.. Lähinnä nuo napalukkohommat mietityttää että saako pakettina irti, mulla on vieläkin ne automaagit.. Edit:http://nissan4u.com/parts/king_cab/e...llustration_1/ Purattaa siis vissiin laakerinkin ? Viimeksi muokannut Lerssinen : 16.07.2013 09:08 |
#4
|
|||
|
|||
![]() Koripusla Hätäkiire!!!!
Rupesin tuota omaa koslaa remppaamaan ruostevaurioista, no kuskin puolelta siitä jalkatilasta on se runkoon tuleva tuki aivan mätä.
Löytyykö siihen alletulevaa kumi puslaa mistään varaosana, pitäisi alkaa rakentamaan se tuki melkein kokonaan uusiksi ja se pusla oli melko huonona. Pikaista apua. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Nonni. Tuli taas eilen touhuttua tuon kinkkukaapin kanssa.
Imuletkut tarkistettu ja pistetty kaikki kunnolla. Jäähdytinnestettä lisätty, oli vähissä. Kaasariin käytetty puhdistajaa. Tyhjäkäynti parani. Eka koeajo siinä pihatiellä suoritettu heti perään. Kaikki toimi hienosti, ei muuta kuin U-käännös ja takaisin kotiin. Koeajo päätetty jarrutestaukseen mallia lukkojarrutus. Ja Poljin pehmeäksi... Serkkupojan silminnäkijähavaintojen mukaan oli kuin suihkulähde, kun peräpäästä jarruletku repesi... Joten putki vaihtoon. Nyt tarttis vaihtaa torvi (siis se auton äänimerkki, ei omistajaa...) ja pakoputken loppupää. Sen jälkeen vielä AKE:n "Katsastuksen arvosteluohjeet"-paperinipun mukaiset kohdat läpikäyden. Ja oih, pian pääsee koittamaan leimausta! |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
On vain pahasti etupöräkotelo lahonnut, on ruostunut konehuoneen puolelle asti rintapeti. Lähteekö se kytkimen ja jarrujen pääsylinteri kuinka helposti irti, jos ei saa hitsattua sisäpuolelta niin sit pitää yrittää konehuoneesta. Melkein on hanskat heitetty naulaan, mutta jostain syystä pitää vain yrittää kun ei ole sit metsälle autoa. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Nappista ei tarvi kauheesti purkaa, kun saa ne kuusiokolopultit auki ja vetää ulos ja irti... Alta sit lukkorenkaan aukasun jälestä lukon kytkin ja kitkapinta hilut pois. Oikeessa olet, että purattaa sen laakerinkin siit et saa levyn vaihdettua. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Onko noissa muuten edes säädettävät laakerit eli tartteeko purkuhommassa ulosvetäjää tms erikoiskaluja ?
![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]() momenttia
kenellää olisi tietoa sd25 koneen vauhtipyörän momentista?
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Kartiomallin laakerihan siellä majailee... Ei tarvi erikoisvalmisteisia työkaluja sen irti saamiseen.
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
perkules ei ollutkaa ihan pikku homma 2.4b kingcappii 2.5 td koneen vaihto joka oli takatuupparista kytkinkopan vaihdon jälkeen aattelin et sopis mut ei öljypohja ei sovi ja no sit aattelin sitä vähän muokata mut ei sit oikee onnistunut ku siel on on perskeles se oljysihti putki ja sen tukijalka tiellä...
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Nissan King KING CAP 4x4 WD | kona | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 03.09.2018 12:08 |
Nissan king cap | tomppaa | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 28.08.2011 10:04 |
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 29.01.2011 10:42 |
M:Nissan king cap | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 21.04.2007 11:31 | |
M. Nissan King Cap -91 | Heze.R | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 03.04.2007 23:22 |