![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Mitä nämä ovat, missä letkuissa ja ovatko vielä paikoillaan?
__________________
Harbor Cruisers |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ei oo paikoillaan. Se oli sellainen testi öljyn virtauksen muuttamiseksi.
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
#3
|
||||
|
||||
![]()
No niin. Nyt on ollut voimansiirto kokonaisuudessaan pöydällä ja avattuna. Stefoja on vaihdeltu, paikat käyty läpi jne. Yksi laakeri on nelivedon vapauttimessa loppu. Se on jostain saanut hiekkaa tai jotain muuta maa-ainesta sisuksiinsa. Mitä helvettiä. Ihan kuin tällä olisi jotain offroadia ajettu
![]() ![]() ![]() Pitää selvittää jos sellaisen laakerin jostain saisi nopeasti hankittua. Nämä on just niitä hetkiä kun voi sanoa, että:"mutta kun tuli pari muuttujaa" ![]() ![]() ![]()
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Projekti etenee taas pikku hiljaa. Huomenna koneistetaan tarvittavat osat, jotta hytikkapumpun voi kiinnittää suoraan kampiakselin päähän. Toivottavasti saan huomenna teetettyä myös uudet pidemmät letkut.
Koska auton moottori on melko laiska hytikkapumpun pyörittämiseen, niin laitoin rattiakselin päälle "tuntosarvet". Noista mittareista näkee paineen kääntäessä. Ajossa on todella vaikea perstuntumalta sanoa, että paljonko painetta on. Sen huomaa vasta sitten kun moottori sammuu.
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Taas tämäkin projekti nytkähtelee eteenpäin, vaikka kotona on eteisremontti kesken. Vaimo vaan sai tuossa yhtenä päivänä idean, että rempataanpa eteinen. Naisilla se remontin teko on vaan niin helppoa kun napsauttaa sormia. Se on vaan sellainen pikku juttu. Pikkasen maalia ja se on sitten siinä
![]() ![]() ![]() ![]() Viimeisimpänä hommana mulla on tallissa ollut tuo hytikkapumpun siirto kampiakselin päähän. Sitten päätin laittaa vähän paksummman imuletkun, jotta mahdollinen pumpun kavitointi ei ainakaan siitä sitten johdu. Tässä joitakin kuvia ![]() Lähtökohta. Tuollaisen koplingin löysin. Se sopii käyttämäni pumpun päähän suoraan. Tässä koko paketti koneistettuna
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
#6
|
||||
|
||||
![]() Pumpun sovitus kampiakseliin
No niin. Homma alkoi taas pohtimalla ja ihmettelemällä. Tein hankintareissun saloon päin ja ostin öljysäiliöön isomman imuletkun ja siihen liittimet.
Kotona olin täynnä touhua kuin vichypullo ![]() ![]() ![]() ![]() Tässä välissä hydrauliikkapumppu auki ja pyörimissuunnan vaihto. Sitten auton rungon kimppuun. Moottorista kumit pois ja rautaiset palikat tilalle ![]() Rungon etuputkesta pala pois. Pumpun kiinnikkeet Kiinnikkeille tukea Valmis
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
#7
|
||||
|
||||
![]()
ihan pakko kysyä tuosta pumpun kiinnityksestä.
Entäs kun kone heiluu kumityynyissään mitä siitä tykkää hytikka pumppu. ![]() Eikö pumppu pitäisi kiinnittää moottoriin. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M: Suzuki Samurai -88 MYYTY & Suzuki DR 650 SE -96 | COWBOY | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 19.10.2007 06:48 |
m.suzuki sj 410 ja suzuki jx | methäman | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 29.11.2006 16:14 |