![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Marsussa 5kpl katolla ja 2kpl "raudassa" keulalla. Kaikki saa palamaan tarvittaessa, mutta on rakennettu ettei ihan heti ekasta katkasijasta kaikki mee päälle. LISÄKSI lampuissa parkit ja ne kun kytkee päälle niin on kuin laittaisi mettä ampiaispesän eteen, pysäytys on VARMA! Sakkoja ei tullut, mutta joka kerta on etsitty katkaisijoita ym. nappuloita, jolla valot saisivat palamaan... ![]() ![]() ![]() Katsastettu maaliskuussa ko. patterilla, jolloin suojat valojen päällä. HUOMAUTUS OTTEESSA, lisävalojen sijainti. Kysyin, jotta keulassahan nuo valot on, joten mites miekan nielleet leijonat tän ymmärtää??? Totes vaan, että kattovalot vex niin ei oo epäselvää!! Tähän totesin, jotta NYT jos poistaa työ/koriste(katto)valot, niin tarviihan niiden miettiä miksi lisäpitkistä on huomautus ja sitte valtion omaisuus pois autosta ja vähä maksua päälle... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Mutta uuden lain kanssa ei näköjään muuta ongelmaa kuin tuo lukumäärä...
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#2
|
||||
|
||||
![]()
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/...46:0152:fi:PDF
Kohta : 6.1.4.3 Pitkät saa olla minun käsityksen mukaan vaikka takaluukussa jos eivät häikäise kuljettajaa. Geometrinen näkyvyys menee yli hilseen, miten tuo sitten pitäs käsittää?
__________________
And under the light of the Sun I shall slay Giants. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Valon alareuna pitää näkyä 5 astetta alaspäin, eli ei voi olla ihan katossa kiinni jos ei oo katon etureunassa.
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kuulin esson-baaria että olisivat perumassa tätä kattopitkä-sääntöä? Onko vaan esson-baaria vai onko perää? Trafia tietäen en ihmettelis yhtään, että peruvat "vapauksia"
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Mitä lie huhuja, enpä usko et mitään perää on. Ei Trafi saa estää jos ja kun E-sääntö sallii edelleen.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
no, onhan ne ollut siellä katolla tähänkin asti ja on varmasti jatkossakin. ei se nyt kovin iso vaiva ole leimalle ne kääntää taaksepäin tai ottaa pois...
että se nyt taitaa olla ihan yks ja sama onko sitä pykälää vai ei. ja onhan niitä laittomia xenonia ja kaikkea muutakin, niinkuin isompaa tai leveämpää rengasta, ei ne kaikkia silti pysty liikeenteestä poistamaan sakoilla sekä pykälillä. aina on ollut poikkeamia ja tulee jatkossakin olemaan.
__________________
t5 portteri -07 mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
GMC Suburban 6.5td -95 Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl" Suzuki SJ413 -86 "Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!" The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!! |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Morot! Mulla ois kingiin tulossa ledbar. Omien lisäpitkien lisäksi keulilta löytyy jo bilteman ämpärit. Tuo johdotus nyt mietityttää. Eli voinko ryöstää ledbarille virran suoraan nykyisten lisävalojen johdoista, vai pitääkö vetää kokonaan omalla releellä ja johdoilla? Nykyisissä on kytkin, jolla saa tarvittaessa pois päältä, kätevä olisi samalla kytkimellä ohjata myös ledbaria. Kiitos ja anteeksi.
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Vedä vaan omat sähköt, herätteen kun otat samasta paikasta niin hoituu ohjaus samalla kytkimellä
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Näinhän se toki järkevin. Ainut ongelma tuossa virran rystössä suoraan nykyisiltä lisäpitkiltä taitaa olla johtojen lämpeneminen/kestääkö ylipäätään.
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
Riippuu ihan niistä johdoista ja releestä, ja tietysti ledibaarin virranotosta.
Jos on 1.5mm2 kaiutinpiuhasta tehty niin saa unohtaa. |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Ryöstät vaan herätteen releelle ja virrat sitten vaikka akulta.
|
#14
|
|||
|
|||
![]() Ei ainakaan missään nimes rekkaspdeille.....
Ne ei tajuu et niiden silmät on metrin alempana ku lisävälot.
Vaihtavat valoi silmiensä mukaan ja ovat häikäisset kohdattaessa henkilöauton kuljettajan. Tuskin löytyy ainuttakaan rekkaveturia mis olis laillinen valopatteri katolla. Eikä mun mielestä pitäis hyväksyy kenelle muullekkaan. Toivottavasti kaikki tajuu mikä ero on valon korkeudessa 0,5m vs. 2,5m(lyhempi kateetti). Jokainen voi piirrellä ittekseen pyttiksen kolmioo hypotenuusan ja pidemmän kateetin suhtees et sen tajuu. Eikä meidän kaikki tiet oo pläkä suorii..... silti. https://www.talouselama.fi/uutiset/t...848.1572941454 Käykää optikolla tarkistuttaan näkönne. Viimeksi muokannut uteiN_H : 04.12.2019 20:43 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Lisävalot katolle? | Maastorauta | Tekniikka & Jutustelu | 28 | 31.05.2016 17:35 |
Valoja katolle | KerT | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 02.02.2012 01:37 |
m:lumiestettä katolle | vertti | O/M/V Muut | 2 | 16.12.2007 20:20 |
sähköpistorasia katolle? | cremel | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 04.12.2007 01:08 |
Katolle sähköt | Nerd-O | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 17.01.2006 18:11 |