![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
|
|||
|
|||
|
Tänään tutkin lisää tuota läjää ja laturi antoi 20v ulos, hiilet näköjään kuluneet kohdilleen paljonkos se kuuluu antaa suoraan laturin nokasta ? mutta mihinkään johtoon ei muualle tule kuin se 12v minulle ei vieläkään selvinnyt mihin se laturin johto ensimmäisenä tuosta laturilta lähtee.http://www.autoshop101.com/forms/h8.pdf näkyy olevan samppa79 setvinyt samanlaista ongelmaa jo 2005 tuolla motonetin saitilla http://www.motonet.fi/phpBB/viewtopic.php?f=11&t=4351 voiko tuo laturi olla silti sökö vaikka antaa noin hyvin virtaa ulos? kuten tuolla mn saitilla jo mainittiin niin virta ei vaihtovirta laturissa kulje tuon jännitteen säätimen kautta, eli se laturin paksu johto menee melkosuoraan akulle mutta on liitetty tuohon jännitteen tasaajaan. Edit http://koti.mbnet.fi/~starlet/kuvat/misc/IM000104.JPG http://koti.mbnet.fi/~starlet/kuvat/misc/IM000107.JPG
Viimeksi muokannut Tondza : 30.06.2013 16:41 |
|
|
||||
|
||||
|
On tullut painittua sekä LJ:n että RJ:n latauksen kanssa. LJ tarvitsi itse viritetyn käytetyn säätimen ja RJ kokonaan uuden lataus systeemin. Vaihdoin siihen koko laturin ja johdotuksen kun ei suostunut millään lataamaan. Oman kokemuksen perusteella vika voi olla säätimessä, johdotuksessa tai laturissa itsessään. Tässä järjestyksessä. Päivällä yritin etsiä sulle kytkistä mutta en löytänyt sitä enää.
|
|
|
||||
|
||||
|
Onko kellään tietoo tai kokemuksia tosta ahtoja.com verkkokaupasta? Tai lähinnä niiden myymistä turboista, kuinkahan kiinanihmeitä ne mahtaa olla. Perkele ku auton oma puhallin ei ole oikein hengessä mukana ku ajelee niin tarvis uutta turboo..... huollettu ct 20 makso yhessä liiterissä melke 700e nettisivujen mukaan?!
|
|
|
|||
|
|||
|
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=92372
tuolla on viimesessä viestissä kytkentä. Olen edeltäjien kanssa samaa mieltä, että jos haluat hyvän, heivaa lähimpään ja syvimpään lätäkköön se alkuperäinen laturi säätimineen ja keksi joku toinen tilalle. Vanetten alipainepumpullisia on sovellettu tai sitten pumppu ja laturi erikseen. Se alkuperäinen säädin tosiaan heittelee aika kummallisia jännitteitä lämpötilasta, akkujen varauksesta ja ties mistä johtuen. Mä luulen et suurin vika koko järjestelmässä on alitehoinen laturi. Samat säätimet yhden akun kanssa esim. ae80 corollassa toimii kuin kello. |
|
|
||||
|
||||
|
Siinähän ne kuvat on joita etsin. Ei vaan muistanu enää että ne oli palstalta kopsattu. Mutta tuossa alimmassa kuvassa näkyy se yksinäinen rele jota tarkoitin.
Suosittelen uutta laturia. Mulla on rj:ssä muistaakseni ooppelin 70A:n laturi mutta lj tarvitsee sen alipainepumpun siihen kaveriksi. Alkuperäinen on tosiaan aika heikkotehoinen muutenkin. Mittaristoon piti tehdä pikku modifikaatio alkuperäisen latauksen merkkivalon kohdalle ja lisätä erillinen latauksen merkkivalo. Tällä pääsee monesta riesasta eroon. Viimeksi muokannut Samppa79 : 03.07.2013 20:49 |
|
|
|||
|
|||
En ole koskaan omistanut LJ/RJ, mutta kun muutkaan ei auta...Lainaus:
|
|
|
|||
|
|||
|
Mistä löytyy pienempää ruoria läjään?
|
|
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
pikkusen näkyi töyssyissä vilahtavan laturin ja turbon valot muttei mitään muuta. voiko olla että laturi antaa ilman virtajohtoa reilua jännitettä mutta amppeerit eivät sitten riitä lataukseen ja auton virrankulutuksen ylläpitämiseen? kyllä tuossa on ne sulakkeet joista joudun uusimaan sen paksuimman kun oli niin hapettunut. minua on alkanut mietityttään että tuo jännitteen säädin ei toimi oikein vaan rajoittaa liiaksi tuota jännitettä. pitäisköhän sille antaa vähän meisseliä ![]() dittiä. Missähän tuo rele mahtaa piileskellä, oisko jollain olin paikka tiedossa ? |
|
|
||||
|
||||
|
Nonniin, nyt alkoi syöttöpumppu tiputtaan reilusti naftaa pihalle.. Ja kytkin luistaa ja turbo puhaltaa öljyä kartanolle.. Tännään auto seisontaan ja tienaamaan kytkin rahat ja purkamaan laatikot ja syöttöpumppu ja turboki.. Turbolta vissiin yks klemmari jonka takia pukkaa öljyä. Pitänee päivitellä kuhan jaksaa ja kerkiää o.O
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
|
|||
|
|||
|
Nyt olis 2l kone tiedossa läjään, niin kertokaas onio tuo turbottaminen kuinka kova homma? Mitä pitää vaihtaa jne?
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Tämä siis niistä lähtökohdista että on olemassa jo 2LT:n kamat. Ja tietysti pumppu LT:stä että siinä on se ahdon alaisen syötön lisäys.
|
||||
|
||||
|
Mistä pumppu vuotaa? Jos tulee akselin juuresta, on helppo korjata.
|
|
|
||||
|
||||
|
siis pumppu vuotaa sellaisesta paikkaa kun pistää auton käyntiin ja menee alle niin pumpun ihan alareunassa on joku soikee latikka kahella kympin mutterilla kiinne... kaveri epäili että sen latikan alla on jotain ennakonsäätöjuttuja ku kateltiin räjäytyskuvaa... ???
|
|
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Moni on polttanut yhden laturin, kun ei ole tiennyt/uskonut, jotkut polttaneet useamman..... |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| hdj:n omistajat tänne. | Kratz | Tekniikka & Jutustelu | 2309 | 03.09.2025 06:41 |
| 4Runnerin omistajat tänne | Daddy's Toy | Chit-Chat | 34 | 12.10.2022 09:51 |
| Suzukin omistajat tänne | Suzukisj410K | Chit-Chat | 260 | 17.06.2015 12:01 |
| Volvon omistajat tänne | hoojii | Chit-Chat | 77 | 12.12.2014 23:54 |
| Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! | baxxter | Chit-Chat | 16 | 24.05.2013 20:27 |