Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.06.2013, 16:29
Tondza Tondza ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.05.13
Sijainti: Kolari
Viestit: 33
Perusasetus

Tänään tutkin lisää tuota läjää ja laturi antoi 20v ulos, hiilet näköjään kuluneet kohdilleen paljonkos se kuuluu antaa suoraan laturin nokasta ? mutta mihinkään johtoon ei muualle tule kuin se 12v minulle ei vieläkään selvinnyt mihin se laturin johto ensimmäisenä tuosta laturilta lähtee.

http://www.autoshop101.com/forms/h8.pdf
näkyy olevan samppa79 setvinyt samanlaista ongelmaa jo 2005 tuolla motonetin saitilla
http://www.motonet.fi/phpBB/viewtopic.php?f=11&t=4351

voiko tuo laturi olla silti sökö vaikka antaa noin hyvin virtaa ulos? kuten tuolla mn saitilla jo mainittiin niin virta ei vaihtovirta laturissa kulje tuon jännitteen säätimen kautta, eli se laturin paksu johto menee melkosuoraan akulle mutta on liitetty tuohon jännitteen tasaajaan.

Edit http://koti.mbnet.fi/~starlet/kuvat/misc/IM000104.JPG
http://koti.mbnet.fi/~starlet/kuvat/misc/IM000107.JPG


Viimeksi muokannut Tondza : 30.06.2013 16:41
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.06.2013, 20:00
Samppa79:n Avatar
Samppa79 Samppa79 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.04
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 903
Perusasetus

On tullut painittua sekä LJ:n että RJ:n latauksen kanssa. LJ tarvitsi itse viritetyn käytetyn säätimen ja RJ kokonaan uuden lataus systeemin. Vaihdoin siihen koko laturin ja johdotuksen kun ei suostunut millään lataamaan. Oman kokemuksen perusteella vika voi olla säätimessä, johdotuksessa tai laturissa itsessään. Tässä järjestyksessä. Päivällä yritin etsiä sulle kytkistä mutta en löytänyt sitä enää.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.06.2013, 22:29
Esko90:n Avatar
Esko90 Esko90 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.13
Sijainti: Orivesi
Viestit: 333
Perusasetus

Onko kellään tietoo tai kokemuksia tosta ahtoja.com verkkokaupasta? Tai lähinnä niiden myymistä turboista, kuinkahan kiinanihmeitä ne mahtaa olla. Perkele ku auton oma puhallin ei ole oikein hengessä mukana ku ajelee niin tarvis uutta turboo..... huollettu ct 20 makso yhessä liiterissä melke 700e nettisivujen mukaan?!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.07.2013, 20:09
Jugga Jugga ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.05
Sijainti: Vesilahti (Rämsöö), Finland.
Viestit: 321
Perusasetus

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=92372

tuolla on viimesessä viestissä kytkentä. Olen edeltäjien kanssa samaa mieltä, että jos haluat hyvän, heivaa lähimpään ja syvimpään lätäkköön se alkuperäinen laturi säätimineen ja keksi joku toinen tilalle. Vanetten alipainepumpullisia on sovellettu tai sitten pumppu ja laturi erikseen.
Se alkuperäinen säädin tosiaan heittelee aika kummallisia jännitteitä lämpötilasta, akkujen varauksesta ja ties mistä johtuen. Mä luulen et suurin vika koko järjestelmässä on alitehoinen laturi. Samat säätimet yhden akun kanssa esim. ae80 corollassa toimii kuin kello.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.07.2013, 20:44
Samppa79:n Avatar
Samppa79 Samppa79 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.04
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 903
Perusasetus

Siinähän ne kuvat on joita etsin. Ei vaan muistanu enää että ne oli palstalta kopsattu. Mutta tuossa alimmassa kuvassa näkyy se yksinäinen rele jota tarkoitin.

Suosittelen uutta laturia. Mulla on rj:ssä muistaakseni ooppelin 70A:n laturi mutta lj tarvitsee sen alipainepumpun siihen kaveriksi. Alkuperäinen on tosiaan aika heikkotehoinen muutenkin. Mittaristoon piti tehdä pikku modifikaatio alkuperäisen latauksen merkkivalon kohdalle ja lisätä erillinen latauksen merkkivalo. Tällä pääsee monesta riesasta eroon.

Viimeksi muokannut Samppa79 : 03.07.2013 20:49
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.07.2013, 00:19
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

En ole koskaan omistanut LJ/RJ, mutta kun muutkaan ei auta...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tondza Näytä viesti
Tänään tutkin lisää tuota läjää ja laturi antoi 20v ulos, hiilet näköjään kuluneet kohdilleen paljonkos se kuuluu antaa suoraan laturin nokasta ? mutta mihinkään johtoon ei muualle tule kuin se 12v minulle ei vieläkään selvinnyt mihin se laturin johto ensimmäisenä tuosta laturilta lähtee.

http://www.autoshop101.com/forms/h8.pdf
näkyy olevan samppa79 setvinyt samanlaista ongelmaa jo 2005 tuolla motonetin saitilla
http://www.motonet.fi/phpBB/viewtopic.php?f=11&t=4351

voiko tuo laturi olla silti sökö vaikka antaa noin hyvin virtaa ulos? kuten tuolla mn saitilla jo mainittiin niin virta ei vaihtovirta laturissa kulje tuon jännitteen säätimen kautta, eli se laturin paksu johto menee melkosuoraan akulle mutta on liitetty tuohon jännitteen tasaajaan.

Edit http://koti.mbnet.fi/~starlet/kuvat/misc/IM000104.JPG
http://koti.mbnet.fi/~starlet/kuvat/misc/IM000107.JPG
Siis siinä laturin päässä olevan pultin alle tulevaan paksuhkoon johtoon pitää tulla aina n. 12v, sammuksissa, virta pois päältä, noin 12,5 taikka hivenen yli, käydessä 13,8V-15?V, sillä se latausvirtajohto menee akun + napaan ilman yhtään relettä/kytkintä, jos joku käsistään kätevä ei ole rakennellut esim. päävirtakytkimiä.... Oliko Läjän akun + kaapeleissa nuo johtosulakkeet, siis silikonipäällysteiset, noin 10cm pitkät jatkokappaleet liittimillä, mitkä palaa poikki, jos sattuu pahempi oikosulku?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.07.2013, 20:08
laaze laaze ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.03.06
Sijainti: oulu, Finland.
Viestit: 31
Perusasetus

Mistä löytyy pienempää ruoria läjään?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.07.2013, 18:31
Tondza Tondza ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.05.13
Sijainti: Kolari
Viestit: 33
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Siis siinä laturin päässä olevan pultin alle tulevaan paksuhkoon johtoon pitää tulla aina n. 12v, sammuksissa, virta pois päältä, noin 12,5 taikka hivenen yli, käydessä 13,8V-15?V, sillä se latausvirtajohto menee akun + napaan ilman yhtään relettä/kytkintä, jos joku käsistään kätevä ei ole rakennellut esim. päävirtakytkimiä.... Oliko Läjän akun + kaapeleissa nuo johtosulakkeet, siis silikonipäällysteiset, noin 10cm pitkät jatkokappaleet liittimillä, mitkä palaa poikki, jos sattuu pahempi oikosulku?
niiin minäkin tutkin että aika suoraan se näyttäis menevän tuonne akulle. ilman että sitä johtoa on kiinni antoi laturi 20v. nyt on uusi virrantasaaja ja joulukuusi efekti loppui ja alkoi lataamaa 11,5v mikä nyt ei sitten riitä yhtään mihinkään...
pikkusen näkyi töyssyissä vilahtavan laturin ja turbon valot muttei mitään muuta.
voiko olla että laturi antaa ilman virtajohtoa reilua jännitettä mutta amppeerit eivät sitten riitä lataukseen ja auton virrankulutuksen ylläpitämiseen? kyllä tuossa on ne sulakkeet joista joudun uusimaan sen paksuimman kun oli niin hapettunut.

minua on alkanut mietityttään että tuo jännitteen säädin ei toimi oikein vaan rajoittaa liiaksi tuota jännitettä. pitäisköhän sille antaa vähän meisseliä

dittiä.
Missähän tuo rele mahtaa piileskellä, oisko jollain olin paikka tiedossa ?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 08.07.2013, 14:08
pahtis:n Avatar
pahtis pahtis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 01.07.12
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 287
Perusasetus

Nonniin, nyt alkoi syöttöpumppu tiputtaan reilusti naftaa pihalle.. Ja kytkin luistaa ja turbo puhaltaa öljyä kartanolle.. Tännään auto seisontaan ja tienaamaan kytkin rahat ja purkamaan laatikot ja syöttöpumppu ja turboki.. Turbolta vissiin yks klemmari jonka takia pukkaa öljyä. Pitänee päivitellä kuhan jaksaa ja kerkiää o.O
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille!
Toyota landcruiser LJ70 -92 EX.
Range Rover Classic -88 3,5 EFI
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 09.07.2013, 13:11
Esko90:n Avatar
Esko90 Esko90 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.13
Sijainti: Orivesi
Viestit: 333
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pahtis Näytä viesti
Nonniin, nyt alkoi syöttöpumppu tiputtaan reilusti naftaa pihalle.. Ja kytkin luistaa ja turbo puhaltaa öljyä kartanolle.. Tännään auto seisontaan ja tienaamaan kytkin rahat ja purkamaan laatikot ja syöttöpumppu ja turboki.. Turbolta vissiin yks klemmari jonka takia pukkaa öljyä. Pitänee päivitellä kuhan jaksaa ja kerkiää o.O
Hitto Mullakin ihan samat ongelmat autossa tihkuttaa pumppu sen verran että ei ruukaa ajella ja turbokin tarvis uusia tai huollattaa.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 27.07.2013, 10:58
tieros tieros ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 21.10.12
Sijainti: sodankylä
Viestit: 229
Perusasetus

Nyt olis 2l kone tiedossa läjään, niin kertokaas onio tuo turbottaminen kuinka kova homma? Mitä pitää vaihtaa jne?
__________________
Meni se ainaki eilen siitä...

Apostolin kyyti OY
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 27.07.2013, 12:35
Krisse:n Avatar
Krisse Krisse ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 1.105
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tieros Näytä viesti
Nyt olis 2l kone tiedossa läjään, niin kertokaas onio tuo turbottaminen kuinka kova homma? Mitä pitää vaihtaa jne?
Vasta kyselin itsekin tuota tuolla 'kyllästynyt 2lt:hen' (tai jotain tollasta se oli, en muista tarkalleen) -TRIIDISSÄ ja muistaakseni se meni niin että kanteen piti tehdä johonkin kohtaan reikä ja jenka että sai jommankumman sarjan kiinni ja siinä se.

Tämä siis niistä lähtökohdista että on olemassa jo 2LT:n kamat. Ja tietysti pumppu LT:stä että siinä on se ahdon alaisen syötön lisäys.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi
(perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f)

wonk.sytes.net/76s/
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 27.07.2013, 12:32
Samppa79:n Avatar
Samppa79 Samppa79 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.04
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 903
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Esko90 Näytä viesti
Hitto Mullakin ihan samat ongelmat autossa tihkuttaa pumppu sen verran että ei ruukaa ajella ja turbokin tarvis uusia tai huollattaa.
Mistä pumppu vuotaa? Jos tulee akselin juuresta, on helppo korjata.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 29.07.2013, 12:53
Esko90:n Avatar
Esko90 Esko90 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.13
Sijainti: Orivesi
Viestit: 333
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samppa79 Näytä viesti
Mistä pumppu vuotaa? Jos tulee akselin juuresta, on helppo korjata.
siis pumppu vuotaa sellaisesta paikkaa kun pistää auton käyntiin ja menee alle niin pumpun ihan alareunassa on joku soikee latikka kahella kympin mutterilla kiinne... kaveri epäili että sen latikan alla on jotain ennakonsäätöjuttuja ku kateltiin räjäytyskuvaa... ???
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 08.07.2013, 16:18
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tondza Näytä viesti
niiin minäkin tutkin että aika suoraan se näyttäis menevän tuonne akulle. ilman että sitä johtoa on kiinni antoi laturi 20v. nyt on uusi virrantasaaja ja joulukuusi efekti loppui ja alkoi lataamaa 11,5v mikä nyt ei sitten riitä yhtään mihinkään...
pikkusen näkyi töyssyissä vilahtavan laturin ja turbon valot muttei mitään muuta.
voiko olla että laturi antaa ilman virtajohtoa reilua jännitettä mutta amppeerit eivät sitten riitä lataukseen ja auton virrankulutuksen ylläpitämiseen? kyllä tuossa on ne sulakkeet joista joudun uusimaan sen paksuimman kun oli niin hapettunut.

minua on alkanut mietityttään että tuo jännitteen säädin ei toimi oikein vaan rajoittaa liiaksi tuota jännitettä. pitäisköhän sille antaa vähän meisseliä

dittiä.
Missähän tuo rele mahtaa piileskellä, oisko jollain olin paikka tiedossa ?
Siis jos olet käyttänyt ilman päävirtakaapelia, ja jännitteet 20volttia siinä pultissa, laturi voi olla entinen! Siis autoa ei kestä käyttää, jos päävirtakaapeli ei ole akun + navassa.
Moni on polttanut yhden laturin, kun ei ole tiennyt/uskonut, jotkut polttaneet useamman.....
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj:n omistajat tänne. Kratz Tekniikka & Jutustelu 2309 03.09.2025 06:41
4Runnerin omistajat tänne Daddy's Toy Chit-Chat 34 12.10.2022 09:51
Suzukin omistajat tänne Suzukisj410K Chit-Chat 260 17.06.2015 12:01
Volvon omistajat tänne hoojii Chit-Chat 77 12.12.2014 23:54
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! baxxter Chit-Chat 16 24.05.2013 20:27


Sivu luotu: 13:07 (GMT +2).