Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.06.2013, 08:20
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Yksi dieselautojen kanssa puuhaavaa sanoi että noissa tojon vapareissa saa olla vaikka hampaan jako pielessä niin pelaa ja käy.
Ahdetuistakin aikasemmalle kääntelevät pumppuja ja silti kestää, josko vielä tuo 1 mäntä mikä aina kärsii niin äkkiseltään jotakin muuta kuin ajoituskipua veikkaisin syyksi.
Eka kerralla oli 3-mäntä ja toisella kertaa 1. Siksi en oikein jaksa uskoa suutinvikaan, pitäishän sen tuntua käynnissä, jos kaksi suutinta vuotaisi. Toki tarkistan ne jokatapauksessa, kun saan testerin.
Ajoitukseen ei ilmeisesti ole muuta säätöä, kuin laittaa merkit jakopäästä kohdalleen? Se toki ihmetyttää, kuten aiemmin kirjoitin, että merkit oli 180 astetta väärin. Niin paljonhan se ei oikeasti voi olla pielessä, olisko pumppu sitten eri moottorista, jossa merkit ovat erilailla tms. Pitää kokeilla mitä se tekee, jos laittaa sen kohdalleen.


Viimeksi muokannut Ippe69 : 29.06.2013 08:23
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.06.2013, 08:26
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Ei liity tähän, mutta tuli tuosta ajoituksesta mieleen; kerran yhden mercedeksen pumpun laitoin 13 astetta ennen ykk:ta, kun piti laittaa samanverran jälkeen ykk:n. Kävi se niinkin, mutta ääni oli "aika" nakuttava.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.06.2013, 12:58
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
Eka kerralla oli 3-mäntä ja toisella kertaa 1. Siksi en oikein jaksa uskoa suutinvikaan, pitäishän sen tuntua käynnissä, jos kaksi suutinta vuotaisi. Toki tarkistan ne jokatapauksessa, kun saan testerin.
Ajoitukseen ei ilmeisesti ole muuta säätöä, kuin laittaa merkit jakopäästä kohdalleen? Se toki ihmetyttää, kuten aiemmin kirjoitin, että merkit oli 180 astetta väärin. Niin paljonhan se ei oikeasti voi olla pielessä, olisko pumppu sitten eri moottorista, jossa merkit ovat erilailla tms. Pitää kokeilla mitä se tekee, jos laittaa sen kohdalleen.
Pumpun ennakkohan säädetään kääntämällä pumppua eriasentoon,tämä vaatii mittakellon ja vähän aikaa ja viitseliäisyyttä,mutta tunnin hommalla vaikutus auton toimintaan on suuri.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.06.2013, 14:08
H&K:n Avatar
H&K H&K on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.637
Wink

Onko sylinterin yläpäässä pykälää? Jos on niin mun villi veikkaus on että joku on tehny sellasen rempan että vaihtanu runko- ja kiertokangenlaakerit uusiin ja laittanu uudet männärenkaat. Kun vanhojen laakereiden välykset poistuu ja tuleepi vielä uudet männänrenkaat niin ylin männänrengas törmää sylinterin pyykälään ja rikkoo jossainajassa männän juuri kuvaamallasi tavalla, männäntapin linjan mukaan halkeaa keskeltä. Olen nähnyt tälläisiä moottoreita useampia kun aiemmin olin enemmän tekemisissä moottoreiden kanssa, tosin ne moottorit eivät olleet toyotista...

Vihje: Aina kun vanhaa moottoria rengastaa niin ylimmän männänrenkaan yläreuna kannattaa pyöristää...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.06.2013, 02:16
Holtinkoski Holtinkoski ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.08.12
Sijainti: Oulu
Viestit: 53
Perusasetus

Ennakkoa liikaa sanoon kokemuksesta. tai suutin propleema!!!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.06.2013, 02:51
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

yhessä hiluksissa oli jäykät tulpan johot väärässä järjestyksessä 90 astetta,porilaisen diesel huoltoliikkeen jäljiltä
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.06.2013, 05:21
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Vielä vähä n unessa mut mitäs ne ajotusmerkit tekee ku pyöräytät moottoria kerran ympäri? Tai sitte ymmärsin taas jotain väärin:-)
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 30.06.2013, 09:29
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Niin muuten kannattaa pyörittää sitä konetta ja kattella osuuko ne merkit koskaan kohdilleen.



Piloteissakin on eroja itellä pullo vanhaa sonax;ia ja sillä lähti cat;ikin käyntiin kun nykyaikaisemmalla ei edes luvannut
lie sitten se uudempi ollut dieseliin ja ei ehtinyt catin koneeseen tarpeeksi mennä jotta olisi jaksanut herättää.
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 30.06.2013, 10:39
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu Näytä viesti
Pumpun ennakkohan säädetään kääntämällä pumppua eriasentoon,tämä vaatii mittakellon ja vähän aikaa ja viitseliäisyyttä,mutta tunnin hommalla vaikutus auton toimintaan on suuri.
Mistä sen sitten tietää, koska se pumppu alkaa oikeasti syöttämään? Suutinputki irti ja katotaan koska tulee löpöä, vai onko siihen joku hienompi systeemi?

Starttipilottia en ainakaan itse ole käyttänyt ja tuskin aikasemmatkaan omistajat, nuo koneet lähtee käymään -40 asteesta ilmanki. Ei sekään kyllä varmasti hyvää tee...


"Onko sylinterin yläpäässä pykälää? Jos on niin mun villi veikkaus on että joku on tehny sellasen rempan että vaihtanu runko- ja kiertokangenlaakerit uusiin ja laittanu uudet männärenkaat. Kun vanhojen laakereiden välykset poistuu ja tuleepi vielä uudet männänrenkaat niin ylin männänrengas törmää sylinterin pyykälään ja rikkoo jossainajassa männän juuri kuvaamallasi tavalla, männäntapin linjan mukaan halkeaa keskeltä. Olen nähnyt tälläisiä moottoreita useampia kun aiemmin olin enemmän tekemisissä moottoreiden kanssa, tosin ne moottorit eivät olleet toyotista...

Vihje: Aina kun vanhaa moottoria rengastaa niin ylimmän männänrenkaan yläreuna kannattaa pyöristää..."

Hyvä vihje tulevaisuutta ajatellen, nyt olin alapuolen jo kasannut, ennen kuin luin viestisi. Ei tosin mitään pykälää sormituntumalla löytynyt. Toki karstaa oli , mutta sen kun puhdisti, niin ei tuntunut mitään.

"Vielä vähä n unessa mut mitäs ne ajotusmerkit tekee ku pyöräytät moottoria kerran ympäri? Tai sitte ymmärsin taas jotain väärin:-)"
Sitte pumppu näyttää oikein ja nokka-akseli 180 astetta väärin.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 30.06.2013, 10:52
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Pumpun asennuksessa on jotain hämärää, ettei vain olisi "tulpanjohdot" sekaisin...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 30.06.2013, 11:08
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Pumpun säätöön löytyy haulla lukuisia ohjeita.

Suutinputkien lähtöjen keskellä on tulppa joka otetaan pois ja tilalle laitetaan heittokello jolla mitataan pumpun männän nousu YKK:ssa.
Säädetään pumpun kiinnitysmuttereita löysäämällä ja kääntämällä pumppua.
Toki karkea säätö tehdään jakopäästä remmiä hyppäyttämällä.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 30.06.2013, 12:10
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Pitäs kai pitää silmiä auki, kun nuita koneita kasaa. Kyllä se pumppu oli ihan oikein merkin kohdalla. Nokka-akselin merkki pitikin näyttää alaspäin, siellähän oli alkuperäinen merkki. Olin laittanut sen ylöspäin, koska yläreunassakin oli merkki, mutta se olikin jonkun myöhemmin tekemä.
Mutta yhtä kaikki, merkit ovat olleet kokoajan kohdallaan ja pumpun karkea säätö oikein. Pitää tässä ajan kanssa paneutua tuohon hienosäätöön.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 30.06.2013, 14:40
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Jos pumppu on yhtään samanlainen kuin normaali "VE" pumppu niin tuosta oikeinkin hyväty ohjeet säätöön,ainut että ennakon joudut jostain metsästämään ko. autolle. http://www.netikka.net/vepiku/ajoitus.htm
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu toyota 2L-II koneen hihnapyörä lepoantti O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 28.01.2010 19:40
Myydään toyota 2l-II moottori+vaihteisto hilux toyota4x4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 02.07.2009 13:38
Toyota 2L-T II manuaali -MaTTi- Linkit 1 18.10.2006 10:39
O: 12H-T mäntiä Aku O/M/V Muut 1 12.05.2005 21:45
M: mäntiä Tumi O/M/V Muut 0 04.07.2003 15:57


Sivu luotu: 13:34 (GMT +2).