Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.06.2013, 23:23
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.395
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Harriko Näytä viesti
Tikkurilan värilastut, ja siitä se idea sit lähti. Eli Rostexia alle ja Miranolia päälle. Putket ja sokkelot pensselillä, koripaneelit telalla. Katto ja konepelti (lasikuitu) maalattu automaalaamossa automaaleilla. Parempaakin ois varmaan ollut, mutta ajattelin että kun metsässä liikutaan niin saa jatkuvasti korjailla.
Ihan vaan mielenkiinnosta kyselin kun noita omiakin projekteja pitää jossain kohtaa maalailla

EDIT: Ja hyvältä näyttää muutenkin projektin eteneminen. Olispa itelläkin tollanen talli niin hommat etenis rivakammin!

__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone

Viimeksi muokannut Kaitsu67 : 26.06.2013 23:26
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.06.2013, 08:43
Harriko Harriko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 02.10.12
Sijainti: Sysmä
Viestit: 736
Post

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
Ihan vaan mielenkiinnosta kyselin kun noita omiakin projekteja pitää jossain kohtaa maalailla

EDIT: Ja hyvältä näyttää muutenkin projektin eteneminen. Olispa itelläkin tollanen talli niin hommat etenis rivakammin!
Hyvä talli on aina ollut haaveissa, Viimekesänä haave sitten toteutui ja tallin rakentaminen alkoi. Vihdoinkin sai kaikki lelut saman katon alle. Sähän uhkailit tulla kesällä käymään Sysmässä, Tervetuloa tutustumaan projektiin ja jutustelemaan elämälle tärkeistä asioista.
__________________
T: Harri
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.06.2013, 09:45
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.395
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Harriko Näytä viesti
Hyvä talli on aina ollut haaveissa, Viimekesänä haave sitten toteutui ja tallin rakentaminen alkoi. Vihdoinkin sai kaikki lelut saman katon alle. Sähän uhkailit tulla kesällä käymään Sysmässä, Tervetuloa tutustumaan projektiin ja jutustelemaan elämälle tärkeistä asioista.
Joo, kyllä tuun setää moikkaamaan sinne sen mökille ja käymään isän haudalla ym. vakiokuviot - päivää vaan ei ole vielä päätettynä....itselläkin tallin rakennus tai nykyisen laajennus hautuu päässä ettei tarttis tossa "isossa tallissa" (=taivasalla) aina tehdä...
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.06.2013, 18:09
Harriko Harriko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 02.10.12
Sijainti: Sysmä
Viestit: 736
Perusasetus

Kemppilukko


Auton mukana tuli pari ylimääräista tasauspyörästöä joista yksi Kempattu, niin pitäähän sitä kokeilla. Ei muutakuin vetarit irti ja tasauspyörästöä irroittamaan. Takapyöriä siinä pyöritellessäni huomasin että toinen takapyörä pyörii nykäyksittäin, laakerit auki ja olihan se sisempi laakeri sökö. Tilasin sitten molemmat laakerit uusiksi, ja sen ehjän jätin hyllyyn jospa sitä joskus vielä tarvii. Kardaanin irroitin perästä ja laskin lattialle vaihteistosta roikkumaan, vaan eipä taipunutkaan takaisin. Eikun kauppaan taas ja uusi ristinivel tilaukseen. Valmistuihan se sit lopulta, ja onnistuneen asennuksen kunniaksi palkitsin itseni päivittämällä samalla nuo renkaat.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	2013-05-16-253.jpg‎
Views:	1182
Size:	55,4 Kt
ID:	38354   Click image for larger version

Name:	2013-05-13-246.jpg‎
Views:	1221
Size:	90,8 Kt
ID:	38355   Click image for larger version

Name:	2013-05-13-247.jpg‎
Views:	1257
Size:	76,3 Kt
ID:	38356   Click image for larger version

Name:	2013-05-16-257.jpg‎
Views:	1158
Size:	61,2 Kt
ID:	38357   Click image for larger version

Name:	2013-05-16-258.jpg‎
Views:	1154
Size:	62,4 Kt
ID:	38358  

Click image for larger version

Name:	2013-05-15-251.jpg‎
Views:	1139
Size:	72,5 Kt
ID:	38359   Click image for larger version

Name:	2013-05-16-252.jpg‎
Views:	1405
Size:	91,0 Kt
ID:	38360  
__________________
T: Harri
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.06.2013, 18:25
Harriko Harriko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 02.10.12
Sijainti: Sysmä
Viestit: 736
Perusasetus

Joustoja


Pitihän sitä vähän kokeilla kuinka nuo uudet pyörät mahtuu tonne lokariin. Hyvin mahtui, ja samalla tuli mitattua nuo joustotkin, 60 senttiä ilmaa renkaan ja maan välissä, kun kolme pyörää on vielä maassa. Juu juu, ei mikään super, mutta näillä leikitään ensiks, katotaan sit mihin se ruokahalu kasvaa.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	2013-05-20-268.jpg‎
Views:	1570
Size:	177,0 Kt
ID:	38361   Click image for larger version

Name:	2013-05-20-269.jpg‎
Views:	1522
Size:	172,0 Kt
ID:	38362   Click image for larger version

Name:	2013-05-20-270.jpg‎
Views:	1530
Size:	172,4 Kt
ID:	38363  
__________________
T: Harri
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.06.2013, 18:32
Harriko Harriko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 02.10.12
Sijainti: Sysmä
Viestit: 736
Perusasetus

Pyöränkeskiö


Ei kellään ois tommosta ylimääräisenä. Pitäis tohon ohjauspyörään saada keskiö, ja tollasesta tulis tosi siisti.
Siis tota muoviläpyskää etsin. Sais tossa keskellä rattia ammottavan reiän tukittua tolla.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	2013-06-27-353.jpg‎
Views:	874
Size:	48,2 Kt
ID:	38364  
__________________
T: Harri

Viimeksi muokannut Harriko : 27.06.2013 22:18
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.06.2013, 21:11
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Harriko Näytä viesti
Pitihän sitä vähän kokeilla kuinka nuo uudet pyörät mahtuu tonne lokariin. Hyvin mahtui, ja samalla tuli mitattua nuo joustotkin, 60 senttiä ilmaa renkaan ja maan välissä, kun kolme pyörää on vielä maassa.
Tuo on liian kevyt että jakarit joustaisi. Pehmeät tai rikki poratut puslat auttais, mutta samalla akselin tuenta heikkenee.

Mikäs moottori tässä on? Mikä tämän vuosimalli mahtaa olla? Onko orkkis ECU päivittymässä megaruuttaan tms?

Miten tuo kori olis antanut mahdollisuuden siirtää ratti "oikealle" puolelle, ja onko se ylipäätään sallittua (siis että pysyisi kilpien välissä)?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.06.2013, 21:45
Harriko Harriko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 02.10.12
Sijainti: Sysmä
Viestit: 736
Post

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Paavo Näytä viesti
Tuo on liian kevyt että jakarit joustaisi. Pehmeät tai rikki poratut puslat auttais, mutta samalla akselin tuenta heikkenee.

Mikäs moottori tässä on? Mikä tämän vuosimalli mahtaa olla? Onko orkkis ECU päivittymässä megaruuttaan tms?

Miten tuo kori olis antanut mahdollisuuden siirtää ratti "oikealle" puolelle, ja onko se ylipäätään sallittua (siis että pysyisi kilpien välissä)?
Moottorina on 3.9 V8 . Vuosimalli on alunperin 72, mutta ei taida olla paljoo osia tolta vuodelta. Megatruuttaa oon harkinnu, mutta kun toi orkkis on optimoitu ja toimii mainiosti niin en oo raaskinu luopua. Kyllä tota ratin siirtoa ajattelin itsekin, mutta on aikamoinen homma. Simpukka on peilikuva meikeläisestä, samoin kääntöpäät, (vaimitkänenytoli). Ei mahdu polkimet ja jarrutehostin apparin jalkatilaan ilman merkittäviä korimodifigaatioita. Rattiakseli ei mahdu ilman pakosarja muutoksia. Lisäksi lukematon määrä korjattavissa olevia pikkuasioita, kuten käsijarru väärälläpuolen, lasinpyyhkijät jättää pyyhkimättä yläkulmasta ym.ym.ym. Kyllähän tolla ajamaan on oppinut, toi vaihteisto välillä aiheuttaa ongelmia, ei vaan millään meinaa mennä perille toi. Rauhallisessa ajossa ok, mutta kun kiihdyttää vähän rajummin niin unohtuu ja löytyy kesken kiihdytyksen ne pienemmät vaihteet. Ja sit tietysti se viistosti vasemmalta takaa tuleva risteys, sehän on ihan pimennossa.
__________________
T: Harri
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 28.06.2013, 17:38
Harriko Harriko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 02.10.12
Sijainti: Sysmä
Viestit: 736
Perusasetus

Panssarointi


Sitten piti ruveta miettimään arkojen kohtien suojausta. Perät ja vaihteistot autossa olikin jo panssaroitu. Ensimmäiseksi tein/teetin eteen panssarin suojaamaan ohjausvartta ja ohjausiskunvaimenninta. Seuraavaksi putkitin tukevalla putkella takatukivarret. Viimeiseksi tein/teetin raidetangolle suojan. Tukevalta tuntuu, panssareiden alta voi huoletta tunkata. Auto on saanut myös katon, lokasuojat, ja konepellin.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	2013-06-28-354.jpg‎
Views:	1092
Size:	58,7 Kt
ID:	38373   Click image for larger version

Name:	2013-06-28-366.jpg‎
Views:	1050
Size:	64,0 Kt
ID:	38374   Click image for larger version

Name:	2013-06-28-365.jpg‎
Views:	1067
Size:	57,6 Kt
ID:	38378   Click image for larger version

Name:	2013-06-19-330.jpg‎
Views:	1204
Size:	102,0 Kt
ID:	38379   Click image for larger version

Name:	2013-05-16-256.jpg‎
Views:	1079
Size:	86,8 Kt
ID:	38380  

Click image for larger version

Name:	2013-06-19-333.jpg‎
Views:	1060
Size:	70,5 Kt
ID:	38381   Click image for larger version

Name:	2013-06-25-342.jpg‎
Views:	1054
Size:	81,1 Kt
ID:	38382   Click image for larger version

Name:	2013-06-27-352.jpg‎
Views:	1073
Size:	70,1 Kt
ID:	38383   Click image for larger version

Name:	2013-06-28-355.jpg‎
Views:	1021
Size:	81,3 Kt
ID:	38384   Click image for larger version

Name:	2013-06-28-356.jpg‎
Views:	1051
Size:	80,3 Kt
ID:	38385  

Click image for larger version

Name:	2013-06-28-359.jpg‎
Views:	1049
Size:	87,2 Kt
ID:	38386  
__________________
T: Harri

Viimeksi muokannut Harriko : 28.06.2013 21:57
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 28.06.2013, 20:25
Harriko Harriko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 02.10.12
Sijainti: Sysmä
Viestit: 736
Perusasetus

Lämmityslaite


Lämmityslaitettahan tässä ei ole koskaan ollut, niinpä sellainen täytyi siihen tehdä. IKH:lta raktorin lisälämppäri, neljäasentoinen virtakytkin, ja raktorin suunnattavat suuttimet. Lisäksi sieltä täältä putkea letkua ym.ym. Osien asemointia ja toimeen. Itse lämppäri hantinajalkatilan yläpuolelle, siitä lämpöputket jalkatiloihin ja kojelautaan. Ilmanotto vasempaan lokariin (noihin pitäis vielä jotkin hatut kehittää, ettei satais sisään), ja kolmitiehana nesteenkierron säätöön. Hanan asensin tulipeltiin, sisältä näyttää hienolta vaan hieman oli ahdas paikka konehuoneen puolelta. Omasta mielestä hyvä tuli, mutta pakkaset näyttävät lopullisesti onko siitä mihinkään.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	2013-06-27-347.jpg‎
Views:	1073
Size:	60,7 Kt
ID:	38391   Click image for larger version

Name:	2013-06-27-346.jpg‎
Views:	1066
Size:	81,0 Kt
ID:	38392   Click image for larger version

Name:	2013-06-08-317.jpg‎
Views:	1042
Size:	97,0 Kt
ID:	38393   Click image for larger version

Name:	2013-06-27-348.jpg‎
Views:	1055
Size:	69,1 Kt
ID:	38394   Click image for larger version

Name:	2013-06-27-345.jpg‎
Views:	1117
Size:	64,9 Kt
ID:	38395  

Click image for larger version

Name:	2013-06-28-367.jpg‎
Views:	1019
Size:	62,5 Kt
ID:	38396   Click image for larger version

Name:	2013-05-18-265.jpg‎
Views:	957
Size:	69,4 Kt
ID:	38397  
__________________
T: Harri
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 28.06.2013, 20:46
Harriko Harriko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 02.10.12
Sijainti: Sysmä
Viestit: 736
Smile

Valmis, toistaiseksi.


Tollainen siitä sit tuli. Kiitoksia kaikille kiinnostuksesta ja kommenteista, sekä projektin aikana neuvoja antaneille palstalaisille. Valmiiksihan tuo ei todellisuudessa tule koskaan, vaan kokemus näyttää mihin siitä on. Otan mielelläni vastaan parannusehdoituksia ja ideoita. Päivitän tätä kuvakertomusta kun jotain muutoksia tapahtuu. Toivottavasti tavataan tositoimissa. T:Harri
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	2013-05-19-267.jpg‎
Views:	1368
Size:	99,7 Kt
ID:	38398   Click image for larger version

Name:	2013-06-24-338.jpg‎
Views:	1299
Size:	92,2 Kt
ID:	38399   Click image for larger version

Name:	2013-06-28-369.jpg‎
Views:	1355
Size:	95,3 Kt
ID:	38400   Click image for larger version

Name:	2013-06-28-371.jpg‎
Views:	1451
Size:	154,5 Kt
ID:	38401   Click image for larger version

Name:	2013-06-28-372.jpg‎
Views:	1399
Size:	193,4 Kt
ID:	38402  

Click image for larger version

Name:	2013-06-28-373.jpg‎
Views:	1309
Size:	189,8 Kt
ID:	38403  
__________________
T: Harri

Viimeksi muokannut Harriko : 28.06.2013 22:07
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 07.02.2015, 19:50
JNaukki:n Avatar
JNaukki JNaukki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.08.11
Sijainti: Alavieska,suomi
Viestit: 482
Perusasetus

onko tämä range roverin nimellä otteessa,voinko ruveta rälläköimään omasta rangesta lava-autoa tomcattiin vedoten...
__________________
RRC -87
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 07.02.2015, 21:19
Harriko Harriko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 02.10.12
Sijainti: Sysmä
Viestit: 736
Post

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JNaukki Näytä viesti
onko tämä range roverin nimellä otteessa,voinko ruveta rälläköimään omasta rangesta lava-autoa tomcattiin vedoten...
Kyllä se otteessa on Range Rover, Rangen rungollehan nuo kaikki Tomcatit on kasattu. Otteessa on maininta turvakaarikehikosta, kaksipaikkaisuudesta, ja avoimesta korin takaosasta. Tomcattiin vetoamalla tuskin saavuttaa mitään, mutta onhan noita lavaRangeja tietääkseni useampiakin. Tiedä sitten kuinka onnistuu nykyään.
__________________
T: Harri
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 16.02.2015, 18:50
Harriko Harriko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 02.10.12
Sijainti: Sysmä
Viestit: 736
Post

Tommonen siitä sit tuli.


Alkoi tuo oleen maalausta vaille valmis, putkikehikon hionta ja väriä päälle. Osat kasaten takas paikoilleen, ja tommonen siitä sit tuli.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	2015-02-12-705.jpg‎
Views:	1044
Size:	62,6 Kt
ID:	57417   Click image for larger version

Name:	2015-02-13-707.jpg‎
Views:	990
Size:	68,9 Kt
ID:	57418   Click image for larger version

Name:	2015-02-16-709.jpg‎
Views:	1119
Size:	73,9 Kt
ID:	57419   Click image for larger version

Name:	2015-02-16-710.jpg‎
Views:	1002
Size:	69,1 Kt
ID:	57420   Click image for larger version

Name:	2015-02-16-711.jpg‎
Views:	1079
Size:	83,7 Kt
ID:	57421  

__________________
T: Harri
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Trialiin aihio tai valmis auto Jeeep O/M/V Ajoneuvot 18 06.02.2012 13:31
Myydään / Vaihdetaan valmis safarireki tai katumaasturi Valko-bandiitti O/M/V Ajoneuvot 1 07.04.2011 13:12
Myydään valmis suunnistus läppäri junnu78 O/M/V Muut 4 27.12.2010 19:12
0.VALMIS OFFIAUTO methäman O/M/V Ajoneuvot 3 16.07.2007 15:00
OMEna VALMIS!! Nalle Tekniikka & Jutustelu 3 27.03.2004 13:27


Sivu luotu: 08:17 (GMT +2).