![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
![]() EDIT: Ja hyvältä näyttää muutenkin projektin eteneminen. Olispa itelläkin tollanen talli niin hommat etenis rivakammin! ![]()
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone Viimeksi muokannut Kaitsu67 : 26.06.2013 23:26 |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
T: Harri |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#4
|
|||
|
|||
![]() Kemppilukko
Auton mukana tuli pari ylimääräista tasauspyörästöä joista yksi Kempattu, niin pitäähän sitä kokeilla. Ei muutakuin vetarit irti ja tasauspyörästöä irroittamaan. Takapyöriä siinä pyöritellessäni huomasin että toinen takapyörä pyörii nykäyksittäin, laakerit auki ja olihan se sisempi laakeri sökö. Tilasin sitten molemmat laakerit uusiksi, ja sen ehjän jätin hyllyyn jospa sitä joskus vielä tarvii. Kardaanin irroitin perästä ja laskin lattialle vaihteistosta roikkumaan, vaan eipä taipunutkaan takaisin. Eikun kauppaan taas ja uusi ristinivel tilaukseen. Valmistuihan se sit lopulta, ja onnistuneen asennuksen kunniaksi palkitsin itseni päivittämällä samalla nuo renkaat.
![]()
__________________
T: Harri |
#5
|
|||
|
|||
![]() Joustoja
Pitihän sitä vähän kokeilla kuinka nuo uudet pyörät mahtuu tonne lokariin. Hyvin mahtui, ja samalla tuli mitattua nuo joustotkin, 60 senttiä ilmaa renkaan ja maan välissä, kun kolme pyörää on vielä maassa. Juu juu, ei mikään super, mutta näillä leikitään ensiks, katotaan sit mihin se ruokahalu kasvaa.
![]()
__________________
T: Harri |
#6
|
|||
|
|||
![]() Pyöränkeskiö
Ei kellään ois tommosta ylimääräisenä. Pitäis tohon ohjauspyörään saada keskiö, ja tollasesta tulis tosi siisti.
Siis tota muoviläpyskää etsin. Sais tossa keskellä rattia ammottavan reiän tukittua tolla.
__________________
T: Harri Viimeksi muokannut Harriko : 27.06.2013 22:18 |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mikäs moottori tässä on? Mikä tämän vuosimalli mahtaa olla? Onko orkkis ECU päivittymässä megaruuttaan tms? Miten tuo kori olis antanut mahdollisuuden siirtää ratti "oikealle" puolelle, ja onko se ylipäätään sallittua (siis että pysyisi kilpien välissä)? |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
T: Harri |
#9
|
|||
|
|||
![]() Panssarointi
Sitten piti ruveta miettimään arkojen kohtien suojausta. Perät ja vaihteistot autossa olikin jo panssaroitu. Ensimmäiseksi tein/teetin eteen panssarin suojaamaan ohjausvartta ja ohjausiskunvaimenninta. Seuraavaksi putkitin tukevalla putkella takatukivarret. Viimeiseksi tein/teetin raidetangolle suojan. Tukevalta tuntuu, panssareiden alta voi huoletta tunkata. Auto on saanut myös katon, lokasuojat, ja konepellin.
![]()
__________________
T: Harri Viimeksi muokannut Harriko : 28.06.2013 21:57 |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lämmityslaite
Lämmityslaitettahan tässä ei ole koskaan ollut, niinpä sellainen täytyi siihen tehdä. IKH:lta raktorin lisälämppäri, neljäasentoinen virtakytkin, ja raktorin suunnattavat suuttimet. Lisäksi sieltä täältä putkea letkua ym.ym. Osien asemointia ja toimeen. Itse lämppäri hantinajalkatilan yläpuolelle, siitä lämpöputket jalkatiloihin ja kojelautaan. Ilmanotto vasempaan lokariin (noihin pitäis vielä jotkin hatut kehittää, ettei satais sisään), ja kolmitiehana nesteenkierron säätöön. Hanan asensin tulipeltiin, sisältä näyttää hienolta vaan hieman oli ahdas paikka konehuoneen puolelta. Omasta mielestä hyvä tuli, mutta pakkaset näyttävät lopullisesti onko siitä mihinkään.
![]()
__________________
T: Harri |
#11
|
|||
|
|||
![]() Valmis, toistaiseksi.
Tollainen siitä sit tuli. Kiitoksia kaikille kiinnostuksesta ja kommenteista, sekä projektin aikana neuvoja antaneille palstalaisille. Valmiiksihan tuo ei todellisuudessa tule koskaan, vaan kokemus näyttää mihin siitä on. Otan mielelläni vastaan parannusehdoituksia ja ideoita. Päivitän tätä kuvakertomusta kun jotain muutoksia tapahtuu. Toivottavasti tavataan tositoimissa. T:Harri
__________________
T: Harri Viimeksi muokannut Harriko : 28.06.2013 22:07 |
#12
|
||||
|
||||
![]()
onko tämä range roverin nimellä otteessa,voinko ruveta rälläköimään omasta rangesta lava-autoa tomcattiin vedoten...
![]() ![]()
__________________
RRC -87 |
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
T: Harri |
#14
|
|||
|
|||
![]() Tommonen siitä sit tuli.
Alkoi tuo oleen maalausta vaille valmis, putkikehikon hionta ja väriä päälle. Osat kasaten takas paikoilleen, ja tommonen siitä sit tuli.
![]()
__________________
T: Harri |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Trialiin aihio tai valmis auto | Jeeep | O/M/V Ajoneuvot | 18 | 06.02.2012 13:31 |
Myydään / Vaihdetaan valmis safarireki tai katumaasturi | Valko-bandiitti | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 07.04.2011 13:12 |
Myydään valmis suunnistus läppäri | junnu78 | O/M/V Muut | 4 | 27.12.2010 19:12 |
0.VALMIS OFFIAUTO | methäman | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 16.07.2007 15:00 |
OMEna VALMIS!! | Nalle | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 27.03.2004 13:27 |